fbpx

E Com On 7: Jubileusz Firmy Czy Kiedy i Dlaczego Warto Organizować? Case Studies

Jubileusz, to nie tylko event, gala czy impreza firmowa. Naszym zdaniem, podstawą udanego jubileuszu, jest odpowiednia strategia. Posłuchaj o naszych projektach jubileuszowych dla Raben, Press Glass, Hiab, De Dietrich i Phoenix Contact, o ich celach i efektach.

Posłuchaj Podcastu:

Słuchaj, jak Ci najwygodniej

Dla kogo jest ten odcinek podcastu:

  • Twoja firma planuje i przygotowuje się do świętowania jubileuszu jej istnienia?
  • Jesteś osobą odpowiedzialną za znalezienie najlepszego rozwiązania, pomysłu, oferty, sposobu, na organizację działań jubileuszowych w Twojej firmie?
  • Szukasz skutecznych sposobów i inspiracji na powiązanie tego faktu z działaniami sprzedażowymi, employee experience, employer branding, wizerunkowymi czy marketingowymi w Twoim przedsiębiorstwie?
  • Posłuchaj o case studies firm Raben, Press Glass, Phoenix Contact, Hiab i De Dietrich i sprawdź, jak im pomogliśmy w tym zakresie.

W tym odcinku podcastu opowiadamy m.in.:

  • jakie cele postawiły przed nami firmy Raben, Press Glass, Hiab,Phoenix Contact i De Dietrich w ramach prac przy organizacji jubileuszy istnienia ich firm
  • jak wyglądał proces planowania pracy z klientem nad pomysłami, scenariuszem, planem czy konwencją wydarzenia i jaki finał miała każdy z ww. projektów
  • jubileusz firmy pomysły – słuchając tego odcinka być może znajdziesz inspiracje do organizacji swojego eventu, a także pomysły na jubileusz firmy
  • działania z okazji jubileuszu firmy – co musi się stać, aby były one inwestycją, a nie tylko kosztem?
  • z tego odcinka dowiesz się również, jak możemy pomóc Twojej firmie w tym obszarze

Zobacz też case studies ww. firm w postaci zdjęć i materiałów video z omawianych w tym odcinku projektów -> KLIKNIJ

Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym zakresie, to napisz do nas na: konsultacje@stereomatic.pl lub wypełnij formularz poniżej.

Chcesz Zorganizować Jubileusz Twojej Firmy?

Twoja firma obchodzi niebawem jubileusz istnienia? Chcesz, aby były to działania wyjątkowe, które będą powiązane ze strategią Twojej firmy, jej celami marketingowymi, sprzedażowymi czy employer brandingowymi? Umówmy się na krótką rozmowę podczas której opowiesz nam o Twoich wyzwaniach.

    Subskrybuj Podcast

    Zasubskrybuj Podcast E com On, a poinformujemy Cię mailowo, jak tylko pojawi się nowy odcinek.



    Sprawdź również:

    Jak zorganizować udany jubileusz firmy?

    Jeśli trafiłeś na tą stronę to prawdopodobnie zastanawiasz się jak uczcić jubileusz firmy. Oczywiście możesz zorganizować jakąkolwiek imprezę firmową, siląc się na oryginalne pomysły i dodatkowe atrakcje, ale naszym zdaniem w pierwszej kolejności należy zastanowić się, jaki jest cel organizacji jubileuszu firmy i do kogo chcemy kierować komunikację z tym związaną.

    Istnieje wiele sposobów na to, żeby zorganizować udany jubileusz firmy. Wydarzenie dla zaproszonych gości jest jednym z nich, ale żeby organizacja eventu jubileuszowego przyniosła oczekiwany zwrot z inwestycji, warto się na chwilę zatrzymać i poświęcić trochę czasu na odpowiedzenie sobie na kilka podstawowych pytań związanych z jego organizacją.

    Jubileusze firmowe – po co je w ogóle obchodzić?

    Pierwszym pytaniem na jakie powinna sobie odpowiedzieć każda firma jest pytanie o cel, jaki ma pełnić jubileusz firmowy w formie eventu. To, że świętujemy sukces całej firmy jest oczywiste, ale każde działanie może nam przynieść dodatkowe korzyści wizerunkowe, marketingowe, czy nawet sprzedażowe. W każdym przedsiębiorstwie te cele będą mniej lub bardziej różnić się od siebie. Jeśli sami nie potrafimy ich określić, warto skorzystać z profesjonalnego doradztwa, aby nasze wydarzenie nie było tylko pustym kosztem.

    Czy jubileusz firmowy powinien być kierowany tylko do partnerów biznesowych?

    Kolejnym istotnym pytaniem jest, kto ma być odbiorcą zaplanowanych działań eventowych. Z naszego doświadczenia wynika, że firmy, które decydują się zorganizować jubileusz w formie eventu, biorą pod uwagę następujące możliwości:

    • świętowanie jubileuszu działalności na rynku jako wspólne, wielkie osiągnięcie firmy i jej partnerów biznesowych – tu najczęściej zapraszani są kluczowi klienci oraz kontrahenci firmy, a firma ma możliwość podziękowania im za ich wkład w rozwój przedsiębiorstwa
    • obchodzenie urodzin przedsiębiorstwa z punktu widzenia integracji pracowników – czasem jest to dobry moment, żeby wykorzystać najlepsze pomysły na szkolenia – zaproszenie pracowników na dobrze zaplanowany event warsztatowy może pomóc w realizacji celów employer brandingowych firmy, równocześnie dając dużą wartość dodaną jego uczestnikom; pracownicy doceniają to, że firma chce w nich inwestować
    • event z okazji rocznicy działalności firmy to też świetna okazja, żeby wysłać komunikat do szerszego rynku – możemy postawić na to, że głównymi odbiorcami będą potencjalni nowi klienci i partnerzy biznesowi, którzy dzięki temu będą mieli okazję nas poznać i zwrócić uwagę na zakres oferowanych przez nas usług – wtedy to oni powinni dominować wśród gości
    • jeszcze innym odbiorcą będzie np. lokalna społeczność – w zależności od charakteru branży firmy, jej funkcjonowanie może w różny sposób wpływać na życie okolicznych mieszkańców – tu również jest wiele możliwych rozwiązań, np. o charakterze filantropijnym skierowany do szerokiego grona uczestników

    Reasumując, należy pamiętać o tym, że zanim powstanie imienna lista gości, ważne jest precyzyjne określenie celów działania oraz tego, do kogo, do jakich osób chcemy je kierować.

    Jak zrealizować założone cele?

    Kiedy wiemy już, jakie cele przyświecają temu, żeby świętować jubileusz firmy oraz kto jest odbiorcą komunikatu, jaki chcemy wysłać gościom, kto znajdzie się wśród osób zaproszonych na nasze wydarzenie, możemy przystąpić do wypracowania najlepszych pomysłów na to, żeby te cele osiągnąć.

    Dopiero w tym momencie jest czas np. na wybór miejsca, gdzie będą świętowane urodziny firmy. Czasem charakter wydarzenia narzuca nam lokalizację w centrum miasta, czasem odpowiedni będzie duży obiekt konferencyjny, przy którym mamy zapewnione miejsca parkingowe nawet dla setek gości. Zdarza się również i tak, że w wyniku analizy dochodzimy z klientem do wniosku, że najlepszym wyborem jest zrobienie tego we własnej siedzibie.

    Ważne jest, żeby wybrane miejsce odpowiadało na nasze potrzeby nie tylko wizerunkowo, czy estetycznie, ale też, żeby można tam było zapewnić odpowiednie zaplecze techniczne, nagłośnienie wydarzenia, warunki dla firmy zapewniającej catering, odpowiednia ilość miejsc parkingowych itp.

    Wydarzenie powinien poprowadzić profesjonalny konferansjer, co wcale nie oznacza, że musi nim być popularny prezenter telewizyjny. Co to więc oznacza? Wszystko zależy od charakteru branży firmy i tego, czy świętujemy “na luzie”, czy w bardziej podniosłej atmosferze.

    W przypadku merytorycznej konferencji skierowanej do aktualnych partnerów biznesowych czy potencjalnych klientów, odpowiednia będzie godna zaufania osoba, ekspert, będący autorytetem w danej branży. Jeśli kluczowym elementem są niebanalnie przygotowane prezentacje naszych rozwiązań, właściwym prowadzącym tą część wydarzenia może być ktoś z pracowników.

    A jeśli naszym celem jest po prostu dać pracownikom dobry catering, możliwość integracji, robienia zdjęć, wyśmienitą zabawę i zespół muzyczny będzie potrafił dopasować repertuar do gustów większości zaproszonych osób, to być może wystarczy nam krótka część oficjalna, którą poprowadzi np. osoba zarządzająca firmą, a później pałeczkę przejmie tzw. wodzirej, który będzie umiał zaktywizować ludzi do wspólnej zabawy.

    Kiedy zorganizować jubileusz firmy?

    I na koniec najważniejsze. Event jubileuszowy to doskonała okazja, aby dać zaproszonym gościom poznać swoją firmę jako wartościowego partnera biznesowego. Organizacja wydarzenia z okazji okrągłych urodzin firmy to także dobry czas, żeby docenić swoich pracowników.

    Nie żałujmy więc czasu, jaki przeznaczymy na jego przygotowanie. Zarówno pracownicy, jak i kontrahenci na pewno to dostrzegą i docenią. Naprawdę warto to zrobić ze sporym wyprzedzeniem. Nasze doświadczenie pokazuje, że w przypadku bardziej rozbudowanych i skomplikowanych scenariuszy, rozpoczęcie planowania rok wcześniej, albo i z jeszcze większym wyprzedzeniem może okazać się konieczne. Szczególnie, jeśli chcemy skorzystać z którejś z prestiżowych, ale też popularnych lokalizacji eventowych, w dobrym terminie, nie zachodzącym na żaden z długich weekendów.