fbpx

Jubileusz Firmy Jak Zorganizować Niezapomniany Event?

Twoja firma obchodzi jubileusz swojego istnienia? Świętujesz 5,10,15,20,25 czy 30 lecie istnienia? A może 40, 50 czy 100 lecie? Zastanawiasz się, jak i czy warto organizować jubileusz firmy? Jakie atrakcje na jubileusz Twojej firmy wybrać? Szukasz pomysłów i inspiracji? Chcesz zachwycić swoich gości? Zainspiruj się.

Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Posłuchaj też podcastu

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jak zorganizować jubileusz firmy, aby jego uczestnicy wspominali je przez wiele lat (oczywiście pozytywnie)
  • co zrobić, aby goście Twojego jubileuszu (klienci / pracownicy) mówili innym, że był to najlepszy jubileusz, na jakim byli do tej pory w swoim życiu
  • co jest najważniejsze przy planowaniu rocznicy istnienia firmy
  • jakie atrakcje zaproponować uczestnikom jubileuszowego eventu
  • czy i kiedy warto zorganizować działania np. event, komunikację marketingową czy wizerunkową z okazji rocznicy istnienia firmy
  • jakie korzyści może przynieść Tobie i Twojej firmie odpowiednio przygotowany i zrealizowany jubileusz np. event, działania komunikacyjne, employer brandingowe czy wspierające sprzedaż B2B

Jubileusz Firmy
Jak Zorganizować Wyjątkowy Event?

W tym artykule opowiem Ci o naszym podejściu do organizacji jubileuszu firmy. Naszym zdaniem bardzo mało przedsiębiorstw potrafi odpowiednio wykorzystać rocznicę istnienia w komunikacji z klientami czy pracownikami. A szkoda, bo jubileusz firmy, to wyjątkowo skuteczny sposób na podtrzymanie lub budowanie relacji. a także na wsparcie działań sprzedażowych, wizerunkowych czy employer brandingowych. Ale przechodząc do meritum.

Nie wiem, czy tak jest w Twoim przypadku, ale kiedy ja zapraszam przyjaciół i znajomych na swoje urodziny, to wówczas pokazuję im w ten sposób, że są dla mnie ważni, cenni i wartościowi. Że są istotnym elementem mojego życia. Że są jego częścią, albo chciałbym, aby jego częścią byli. Zapraszam ich, bo darzę ich sympatią i chcę, aby i oni darzyli nią mnie.

Podobnie jest na gruncie biznesowym, kiedy to jubileusz istnienia firmy staje się doskonałym narzędziem służącym jako inwestycja w relacje z klientami, kontrahentami i pracownikami. A relacje są przecież w biznesie najważniejsze, żeby nie powiedzieć bezcenne. Bez nich żadne przedsiębiorstwo nie możne budować długofalowej strategii biznesowej. I nie przepraszam za truizm, bo z naszego doświadczenia wynika, że ogromna część firm, która chce świętować swój jubileusz o tym zapomina. A Twoja?

Być może u Ciebie jest jednak inaczej i patrzysz na rocznicę Twojej firmy jedynie przez pryzmat kosztów. Zadajesz sobie pytania, czy jest sens tyle się trudzić, wydawać kupę pieniędzy, angażować pracowników w wielomiesięczne przygotowania itd. Być może po prostu Ci się nie chce. Powodów może być wiele. Dla wielu firm są one świetnym pretekstem, aby nie robić nic. Niestety…

Moim zdaniem warto jednak podejść do tematu nieco inaczej. Z ciut innej strony. Najważniejszy jest CEL, jaki chcesz osiągnąć wysyłając zaproszenie do udziału w święcie Twojej firmy.

Jubileusz Firmy Event 100-lecie

A co, jeśli właśnie tego celu Ci brakuje i nie wiesz jak go znaleźć? Poznaj kilka istotnych powodów, dla których warto rozważyć organizację firmowych urodzin.

Ale zanim do nich przejdziemy możesz też posłuchać naszego podcastu, w którym na przykładzie case studies firm np. Raben, Press Glass, De Dietrich, Hiab czy Phoenix Contact opowiadamy o naszych dotychczasowych projektach jubileuszowych, które już zrealizowaliśmy

1. Aby podziękować klientom za dotychczasową współpracę z Twoją firmą

Pierwszym powodem, dla którego warto świętować jubileusz firmy, jest podziękowanie za dotychczasową współpracę. Komu warto dziękować? Z naszego doświadczenia wynika, że najwięcej firm, które powierzają nam zorganizowanie swojego jubileuszu chce dziękować swoim klientom i kontrahentom.

Zdecydowana większość firm, które świętują swoje urodziny, chce zaprosić do swojego świętowania dostawców, partnerów biznesowych, dotychczasowych i przyszłych klientów, a także media branżowe. Wielu właścicieli firm, dla których pracujemy chce w ten sposób podkreślić, że bez ich udziału i wsparcia w budowanie sukcesu ich firmy ich przedsiębiorstwo nie doczekałoby np. 20-lecia, 25-lecia, czy 30-lecia istnienia na rynku.

ak dobrze zorganizowac jubileusz istnienia firmy rocznicę anniversary

Za każdym razem, kiedy organizujemy działania związane z jubileuszem tej czy innej firmy, namawiamy naszych klientów, aby w scenariuszu eventu koniecznie zawrzeć elementy podkreślające kluczowe znaczenie, jakie dla rozwoju przedsiębiorstwa mieli ich klienci.

Jest na to wiele ciekawych narzędzi i sposobów. Zastosowanie ich ma sprawić, aby po wydarzeniu zaproszeni goście poczuli się wyróżnieni i docenieni. Aby długo pamiętali i opowiadali innym, w czym wzięli udział.

I nie chodzi tylko o nagrodę, jaką otrzymają na scenie. Dyplom, podziękowanie, czy prezent. Chodzi raczej o to, w jaki sposób firma będzie podkreślała ich wagę i znaczenie w czasie całego procesu organizacji i komunikacji obchodów. A co jest w nim ważne? Wszystko np. sposób wysłania zaproszenia, scenariusz i program, miejsce, a także to, co się wydarzy po zakończeniu danego wydarzenia (a więc komunikacja po zakończeniu np. eventu jubileuszowego). Bo wszystko ma znaczenie!

2. Aby budować wizerunek wyjątkowego pracodawcy. 

Kolejny ważny i istotny powód, dla którego warto zorganizować jubileusz Twojej firmy, to budowanie wizerunku pożądanego i atrakcyjnego pracodawcy. Niestety z naszego doświadczenia wynika, że bardzo mało firm potrafi skutecznie przekuć rocznicę istnienia swojej firmy na np. działania employee experience i komunikację wewnętrzną.

Naszym zdaniem bardzo wielu HR managerów, dyrektorów działu HR czy osoby, które zajmują się działaniami employer brandingowymi umie i potrafi w odpowiedni sposób wykorzystać jubileusz ich firmy np. do działań rekrutacyjnych czy wspierających wewnętrzny branding.

Z drugiej strony, mamy w swoim portfolio wiele projektów jubileuszowych, które skutecznie powiązane ze strategią danej firmy pozwoliły na realizację wielu celów związanych z komunikacją do pracowników firmy (zarówno tych obecnych, jak i tych przyszłych).

Gala z okazji 25 lecia firmy jak i gdzie najlepiej zorganizowac koszty

Reasumując. Nie ważne, która rocznicę istnienia swojej firmy chcesz świętować. Ważne jest, w jaki sposób powiążesz przebieg i komunikację działań jubileuszowych, aby ich główni interesariusze czyli np. w tym przypadku Twoi obecni i przyszli pracownicy poczuli, że głównym celem organizacji Twoich firmowych urodzin, było ich zadowolenie oraz satysfakcja.  Że planując jubileusz firmy wziąłeś przede wszystkim pod uwagę to, co powiedzą o Tobie i o Twojej firmie, a przede wszystkim o tym, czego doświadczyli po przez udział w jubileuszu Twojej firmy. Że przez to poczują się docenieni i realnie zmotywowani, aby dalej pracować dla Ciebie i pomagać Ci budować przewagę konkurencyjną Twojej firmy.

Czy jest to możliwe? Tak, jesteśmy o tym przekonani, bo na swoim koncie mamy wiele projektów jubileuszowych, które skutecznie wspierały komunikację wewnętrzną i politykę HR wielu firm, w tym liderów w swoich branżach  np. Phoenix Contact (elektronika i automatyka), Press Glass (producent szkła przemysłowego), czy C&C Partners (systemy budynkowe, telekomunikacyjne i infrastrukturalne) czy Hoogwegt (branża mleczarska).

4. Jubileusz Firmy – Aby pokazać Twoją historię

Kiedy przygotowujemy materiały, filmy, prezentacje z okazji jubileuszu firmy naszego klienta, to bardzo często sami jesteśmy zafascynowani historią, jaką dane przedsiębiorstwo przeszło przez nieraz i kilkadziesiąt lat działalności.

Fakty, ciekawostki, anegdoty, sukcesy i porażki, mogą być elementem pasjonującej opowieści (storytellingu), którego istotną częścią są zapewne Twoi klienci i pracownicy. Ważne jest, aby tworząc opowieść o rocznicy Twojej firmy wziąć to pod uwagę.

Istotne jest również to, aby pokazać to w innowacyjny i nieszablonowy sposób. Wyjątkowy film, połączenie go z koncertem, pokazem multimedialnym wykorzystującym nowoczesne technologie i elementy np. mappingu. Możliwości jest wiele.

Najważniejszy jest jednak “kontent”, a więc treść, jaką chcemy przekazać. Forma jest bardzo istotna, aczkolwiek osobiście jestem przeciwnikiem przerostu formy nad treścią, co niestety bardzo często podczas realizacji eventów jubileuszowych ma niestety miejsce.

Przykład? Co wywoła w Tobie większe emocje i zapadnie bardziej w pamięć? Film oszczędny w formie, za to opowiedziany w pasjonujący sposób (scenariusz!), ze świetną grą aktorską i doskonałą reżyserią? Czy może krzyczący z plakatu, za to miałki w przekazie obraz, który przez twórców został napakowany efektami specjalnymi, wybuchami i wystrzałami?

Odpowiedź pozostawiam Tobie 🙂

Jak dobrze zorganizowac jubileusz istnienia firmy rocznicę anniversary

5. Przyszłość przed nami!

Świętując 10, 15, 20-lecie, 25-lecie, czy 30-lecie lub 40-lecie danej firmy warto podkreślić, że to DOPIERO 20-lat, a kolejne lecia przed nami. Paradoksalnie organizując jubileusz nie zawsze trzeba skupiać się na przeszłości. Może warto skupić się na korzyściach, jakie Twoi Kontrahenci będą mieli współpracując z Tobą w przyszłości?

Wprowadzasz nowe technologie, albo usługi, które niebawem wdrożysz. Budujesz nową fabrykę i w podobnym czasie obchodzisz rocznicę firmy? Połącz oba wydarzenia w jedno. Pretekstem do pokazania Twoim klientom planów rozwoju firmy, nowych inwestycji, jakie niebawem rozpoczniesz, może być właśnie jubileusz. Pokaż kamienie milowe, które budowały Twoją markę. Ludzie są ciekawi takich historii! Tym bardziej, jeśli są ich częścią.

Za każdym razem pamiętaj jednak, aby podkreślać, że Twój rozwój, to również rozwój Twoich klientów i pracowników. Twoja historia dowodzi, że swoje “pięć minut” wykorzystałeś do tej pory doskonale. Zdobyłeś zaufanie, masz pozycję na rynku i dajesz swoim klientom pewność, że przez kolejne lata mogą się z Tobą czuć spokojnie. Bo rozwijając się myślisz nie tylko o sobie, ale również (albo i przede wszystkim) o Nich.

6. Aby powiązać jubileusz ze strategią Twojej firmy

 

Jubileusz Firmy – Podsumowanie

Jubileusz może być świetnym pretekstem, aby “face to face” spotkać się ze swoimi pracownikami i klientami, świętując urodziny Twojej firmy. I wcale nie muszą to być okrągłe urodziny, bo…

Znam przypadki kiedy firma postanowiła świętować swoje 18 urodziny, aby nieco z przymrużeniem oka zakomunikować swoim klientom: “Oto weszliśmy w okres dorosłości :)”. Ciekawy i oryginalny pomysł spotkał się z uznaniem zarówno klientów, jaki i pracowników firmy. 18-stkę mało kto wyprawia, a więc była to również ciekawa forma i sposób na odróżnienie się od konkurencji. Tak np. zrobiła firma Home.pl

Standardem jednak jest (i tak raczej się przyjęło), że świętuje się okrągły jubileusz i strategię komunikacji wizerunkowej czy PRowej, działania employer brandingowe, event dla pracowników itd. Z reguły firmy planują działania np. z okazji np. 5-lecia firmy i taką rocznicę świętował np. Blik.

Gwiazda zagraniczna na evencie zamkniętym korporacyjnym w Polsce ile kosztuje sprowadzenie?

Każdej ww. firmie podczas świętowania przyświeca inny cel i każda firma obiera inną strategię organizacji działań związanych ze swoim jubileuszem. Tak było też w przypadku realizacji, których przykłady znajdziesz w naszym dziale Case Study (KLIKNIJ) lub w naszych Podcastach (KLIKNIJ)

Jeśli więc planujesz organizację jubileuszu swojej firmy i zastanawiasz się na odpowiednią strategią, narzędziami i rozwiązaniami, które będą skuteczne w przypadku Twojego przedsiębiorstwa i przyniosą Ci najwyższy możliwy zwrot z inwestycji z tych działań, to umów się na krótką rozmowę, aby opowiedzieć nam o swoich wyzwaniach. A naszą ofertę możesz też zobaczyć TUTAJ.

Przy okazji, jeśli Twoja firma świętuje lub będzie zaraz świętować jubileusz istnienia, to… Wszystkiego Najlepszego 🙂

Kamila Watras - Haftkiewicz

Lodołamacz Schematów / Współwłaściciel Stereomatic

Uważa, że 5 minut planowania oszczędza godzinę pracy. Zwolenniczka optymalizacji przestrzeni i procesów. Absolwentka stosunków międzynarodowych na wrocławskim Uniwersytecie Ekonomicznym. Doświadczenie zdobywała m.in. otwierając restaurację, czy koordynując najemców na budowach galerii handlowych. Wraz ze swoim mężem Damianem od 2008 roku prowadzi Agencję Stereomatic, a od 2018 roku również e-commerce RedPike.pl - jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku wędkarskim. Wspólnie z Damianem tworzy podcast E Com On, w którym opowiadają o swoim praktycznym doświadczeniu z dziedziny marketingu, eventów i e-commerce. Wraz z dwiema niesamowitymi córkami Alą i Kają, mieszkają we Wrocławiu w zaprojektowanym przez Kamilę mieszkaniu. Miłośniczka gór i rowerowych wycieczek. Lubi czytać reportaże i chodzić z mężem do teatru.

Zorganizujemy Jubileusz
Twojej Firmy

Chcesz, aby Twój jubileuszowy event był niezapomniany? Pragniesz odróżnić się nim na rynku np. od Twojej konkurencji? Szukasz oryginalnych i kreatywnych pomysłów?Zostaw namiary na siebie. Oddzwonimy w ciągu 24h. Sprawdź nas!

Wyślij Zapytanie

Jubileusz Firmy Jak Zorganizować?

Zostaw swój numer, abyśmy mogli oddzwonić i sprawdzić jak możemy Ci pomóc i tym zakresie.