fbpx

FAQ, czyli o co najczęściej pytają nas Ci, którzy nas jeszcze nie znają?

Wszystko fajnie, wszystko pięknie, ale... Nie znasz nas i zanim do nas napiszesz, albo zadzwonisz (bo przecież nie chcesz tracić swojego cennego czasu), chcesz się więcej dowiedzieć o tym, jak pracujemy i jak pomagamy innym firmom. Dlatego poniżej znajdziesz zbiór najczęstszych pytań, które zadają nam osoby, które nas nie znają.

Masz inne? Zapamiętaj je i zadaj nam je proszę podczas rozmowy.

Najczęstsze pytania do nas:

Pytania dotyczące współpracy:

Dla jakich firm pracujecie?

Dla małych, średnich i dużych. W Polsce i w Europie. Dla wszystkich, które chcą zorganizować wyjątkowy event dla swoich klientów czy pracowników.

Od czego mielibyśmy zacząć, jeśli chcielibyśmy porozmawiać o projekcie dla naszej firmy?

Od krótkiego spotkania, np. online, podczas którego zadamy Ci kilka podstawowych pytań. To od Twoich odpowiedzi i od tego, czy znajdziemy wspólny mianownik do działania zależy, czy i jakie rozwiązanie będziemy Ci w stanie zaproponować. Taka rozmowa trwa zazwyczaj 10-15 minut.

W jakich projektach z zakresu live marketingu się specjalizujecie?

W Stereomatic skupiamy się na 5 filarach działań:

  • Jubileusze – a więc eventy, które w gronie klientów lub / i pracowników, celebrują rocznicę istnienia firmy.
  • Empolyer Branding – a więc wszelkiego rodzaju eventy i wyjazdy integracyjne, szkoleniowe, team buildingowe, a także wellbeingowe
  • Wsparcie sprzedaży i marketingu B2B – a więc wydarzenia skierowane do klientów B2B (obecnych i przyszłych) np. konferencje, sympozja, warsztaty, szkolenia, wyjazdy zagraniczne, wsparcie udziału w targach itp.
  • Public i Media Relations – a więc eventy wspierające np. otwarcie nowej fabryki, siedziby firmy, oddziału, premiera (launching) nowego produktu lub usługi skierowana do liderów opinii, czy mediów itp.
  • Eventy CSR i ECO – a więc wydarzenia powiązane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu danej firmy, w tym przygotowane w taki sposób, aby można było je raportować w ramach działań ESG firmy

Za jakie obszary realizowanego projektu bierzecie odpowiedzialność?

Za wszystkie. Realizując projekty dla naszych klientów zazwyczaj bierzemy pełną odpowiedzialność za ich planowanie i produkcję, czyli działamy od A do Z.

Ile kosztuje organizacja eventu, wydarzenia, konferencji, wyjazdu firmowego? 

Odpowiemy jak w starym dowcipie: “to zależy”. Od czego? Od zakresu projektu, od ilości osób, do których jest skierowany, od terminu, miejsca… Od zakresu odpowiedzialności, jaka jest nam powierzona przy tym projekcie.

Ile czasu potrzebujecie na realizację takiego projektu? 

No i znowu… “to zależy”. Mało złożone projekty, na które składają się proste działania komunikacyjne i eventowe skierowane do pracowników, czy klientów B2B, jesteśmy w stanie zrealizować w ciągu 3-5 miesięcy od pierwszego spotkania z klientem. Projekty całoroczne, strategiczne, na które składa się szereg działań realizowanych w ramach tzw. kalendarza projektowego, planujemy i organizujemy w ramach wielomiesięcznych przygotowań i np. całorocznej współpracy.

Kiedy pojawiają się pierwsze koszty współpracy? 

W przypadku naszej firmy pierwsze koszty pojawiają się w momencie przystąpienia do fazy konsultingowo – projektowej, a więc w momencie przygotowywania oferty. Pierwsza rozmowa, tzw. bezpłatna konsultacja, kiedy wstępnie poznajemy cele i założenia Twojego projektu nie wiąże się z żadnymi zobowiązaniami i kosztami. 

Czy i jak mierzycie ślad węglowy generowany podczas realizowanych projektów?

Ostatnie trendy pokazują, że praca w ramach zasady “local to local” oraz mierzenie śladu węglowego danego wydarzenia, jest istotnym elementem polityki wielu firm. W ramach organizowanych projektów, już na etapie ich projektowania bierzemy pod uwagę takie elementy organizacji projektu jak np. koszt energii, która zostanie zużyta podczas eventu, czy koszt dojazdu zaproszonych gości na dane wydarzenie.

Kto bierze odpowiedzialność za projekty?

Kamila Watras - Haftkiewicz

Lodołamacz Schematów / Współwłaściciel Stereomatic

Zwolenniczka optymalizacji przestrzeni i procesów. W Stereomatic zajmuje się koordynacją działań podwykonawców (w szczególności hoteli i obiektów eventowych), spinaniem poszczególnych elementów projektu w całość, kwestiami finansowymi i prawnymi eventów.

Miłośniczka gór i rowerowych wycieczek. Lubi czytać reportaże i chodzić z mężem do teatru.
Wraz z Damianem oraz dwiema niesamowitymi córkami Alą i Kają mieszkają we Wrocławiu w zaprojektowanym przez Kamilę mieszkaniu.

Szukasz oferty eventowej
dopasowanej do specyfiki Twojej firmy?

Zastanawiasz się, jak połączyć event z działaniami employer brandingowymi? Jak powiązać eventy z działaniami sprzedażowymi i marketingowymi, aby klienci kupowali więcej?

Porozmawiajmy o tym:

Damian Haftkiewicz

Niszczyciel Konwencji / Współwłaściciel Stereomatic

Z wykształcenia socjolog, dziennikarz i marketer. W Stereomatic zajmuje się działaniami strategicznymi, a przede wszystkim pozyskiwaniem klientów, działaniami marketingowymi oraz docelowo produkcją i reżyserią organizowanych wydarzeń.

Prywatnie kolekcjoner płyt winylowych, producent muzyczny, fotograf, pasjonat wycieczek górskich i rowerowych oraz snurkowania, miłośnik gier strategicznych i RPG. Relaksuje się wędkując i gotując, ale złowione ryby zawsze wypuszcza :)

Pytania dotyczące Stereomatic

Jak dużą firmą jesteście?

Jesteśmy Kamila i Damian, pracujemy jako doradcy i freelancerzy, która realizuje projekty dla najlepszych firm, tzw. liderów branży. Pracując dla naszych klientów pracujemy posiłkując się gronem sprawdzonych i przećwiczonych “w boju” podwykonawców i partnerów.

Ile wynosi wasza prowizja agencyjna za realizację eventu, projektu, konferencji itp?

Za naszą pracę nie rozliczamy się prowizyjnie. Koszty naszego wynagrodzenia są podzielone na dwie części. Pierwsza część to przygotowanie projektu wydarzenia. Druga część naszego wynagrodzenia, która pojawia się po przygotowaniu projektu wydarzenia, to koszt realizacji projektu.

Co Was wyróżnia na tle innych firm, które np. realizują projekty z zakresu eventów i live marketingu? 

Ponieważ mamy spore doświadczenie w pracy z dużymi lub bardzo dużymi firmami z różnych branż, to mamy dużą łatwość i umiejętność wchodzenia w biznes i sytuację danego klienta. Pozwala nam to dobrze zrozumieć jego cele biznesowe i na podstawie tego zarekomendować najlepsze rozwiązania biorąc odpowiedzialność za efekt końcowy. Dodatkowo naszym wyróżnikiem jest bogate doświadczenie w obszarze marketingu B2B, który (naszym zdaniem) różni się w wielu aspektach od działań w obszarze B2C, a także w licznych projektach z zakresu employee experience.

Czy macie ofertę tego co robicie, którą mogę zobaczyć?

Oczywiście. Naszą ofertę znajdziesz na naszej stronie w dwóch zakładkach tj. Projekty B2B, gdzie znajdziesz opis naszych usług w zakresie marketingu, wsparcia sprzedaży, działań komunikacyjnych i PR. Druga zakładka tj. Projekty B2E, to oferta współpracy w zakresie skierowanych do pracowników działań employer brandingowych, team buildingowych, projektów szkoleniowych, czy innych działań z obszaru emploee experience. Dodatkowo rezultaty naszej pracy możesz znaleźć w zakładce Case Studies, a także często mówimy o nich w naszym podcaście “Strategia Organizacji Eventów”.  

Czy działacie lokalnie, czy na terenie całej Polski?

W naszym portfolio mamy zarówno projekty realizowane bezpośrednio z klientami spoza Polski np. ze Szwecji, z Finlandii, czy z Niemiec, a także projekty realizowane dla klientów z Polski, ale np. we Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Grecji, Holandii, czy Austrii. Głównie jednak skupiamy się na projektach realizowanych w naszym kraju, co stanowi około 90% naszych produkcji.

Czy możecie przed rozpoczęciem współpracy przedstawić referencje?

Nasze referencje, to nasze case studies. Każda z firm, którą znajdziesz w dziale case studies zgodziła się udzielić nam swoich rekomendacji.