fbpx

Których polskich mówców warto zaprosić na konferencję lub tzw. Power Speech?

To pytanie spędza sen z powiek każdemu organizatorowi konferencji. Kogo zaprosić? Kto się sprawdzi? Kto porwie tłumy? Które nazwisko będzie dla uczestników magnesem i skłoni ich do wzięcia udziału w evencie? Oto moje subiektywne zestawienie mówców, którzy mogą sprawdzić się na Twoim wydarzeniu.

Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jacy polscy mówcy są najbardziej rozchwytywani i popularni przez organizatorów konferencji
  • jak odpowiednio podejść do wyboru mówcy na event czy kongres
  • na jakie aspekty zwrócić uwagę dobierając mówców pod dane wystąpienie
  • jakie są koszty zaproszenia mówcy na event

Podczas 14-letniej przygody z prowadzeniem agencji eventowej, omawiałem z moimi klientami dziesiątki osób, które mogłyby swoją obecnością uświetnić organizowane wydarzenie. Spędziłem wiele godzin na analizowaniu tej lub innej osoby, jako kandydata na mówcę, który miałby wystąpić w czasie produkowanej przeze mnie konferencji.

Dziś podzielę się z Wami moim doświadczeniem, a także wiedzą dotyczącą współpracy z niektórymi z nich. Oczywiście nie jest to pełna lista osób, z którymi współpracowałem.

Leszek Balcerowicz

Z Profesorem Balcerowiczem miałem przyjemność współpracować przy 25-leciu Raben w Polsce. Było to niewątpliwie jedno z najciekawszych spotkań w moim zawodowym życiu. Wielka osobowość, niesamowita charyzma i wyjątkowe poczucie humoru. Nigdy nie zapomnę sytuacji, gdy zamiast skorzystać z przygotowanego w garderobie cateringu, postanowił kupić sobie parówkę. Ta została mu zaserwowana w bufecie warszawskiego ATM Studio, gdzie odbywał się event. Była kupa śmiechu.

Ale wracając do tematu. Profesor Balcerowicz to mówca, który jest na pewno jednym z droższych w Polsce. Jednak jest to nazwisko, które działa jak magnes i przyciąga tłumy. Jego zaproszenie polecam zwłaszcza na spotkania o tematyce gospodarczej i ekonomicznej. Jest wyrazisty i czasami dosyć kontrowersyjny jeśli chodzi o swoje poglądy polityczne, natomiast dodaje to tylko smaczku wydarzeniu.

Robert Kozak

Z Robertem mam przyjemność pracować od wielu lat. Głównie jako z coachem, którym jest bez wątpienia wybitnym. Oprócz tego jest jednym z najlepszych mówców w Polsce. Doradca wysokiej kadry menedżerskiej z zakresu skutecznego przywództwa, komunikacji, zarządzania zmianą, tworzenia i wdrażania strategii.

Biografia Roberta jest imponująca. Pełnił funkcję Executive Director w jednej ze światowych firm headhunterskich tzw. ‘wielkiej piątki’. Pracował w TVP, gdzie kierował programem informacyjnym “Wiadomości” oraz “Teleexpressem”. Wcześniej wiele lat spędził w BBC, gdzie zaczynał jako korespondent, a potem stworzył i prowadził oddział BBC w Polsce. Jest również współtwórcą Radia TOK FM, a wraz z Brianem Tracy napisał dwie książki z serii „Wędrówki z Gandalfem”.

Jeśli chodzi o udział Roberta w konferencji, to miałem przyjemność gościć go na wydarzeniu “Industry 4.0”, które produkowałem dla Phoenix Contact, na której Robert opowiadał o zmianach, jakie zachodzą w zarządzaniu firmami, o turkusowych firmach, o byciu nowoczesnym liderem i o przyszłości edukacji. Polecam x 1000!

Natalia Hatalska

Natalia jest bez wątpienia najczęściej występującą kobietą podczas organizowanych w naszym kraju konferencji. Dlaczego? Pewnie dlatego, że jest to analityczka trendów i autorka bloga hatalska.com uznawanego za jeden z najbardziej wpływowych blogów w Polsce. A jej bestsellerowa książka “Cząstki przyciągania”, stoi (albo stać powinna) na półce każdego, kto poważnie interesuje się marketingiem i PR’em.

Ciężko też jest wymienić jej wszystkie osiągnięcia. Między innymi została nagrodzona przez Geek Girls Carrots Srebrną Marchewką za bycie wzorem kobiety zajmującej się nowymi technologiami. Uznana przez magazyn Wysokie Obcasy za jedną z 50 najbardziej wpływowych kobiet w Polsce.

Umieszczona przez Financial Times na liście New Europe 100 – „central and eastern Europe’s brightest and best citizens who are changing the region’s societies, politics or business environments and displaying fresh approaches to prevailing problems”. Nagrodzona tytułem Digital Shaper 2018, przyznawanym osobom, które mają ponadprzeciętny wkład w rozwój gospodarki cyfrowej w Polsce, w kategorii wizjoner.

Jeśli organizujesz konferencje, która dotyczy nowych technologii, trendów i przyszłości, to nie może na niej nie być Natalii. Z Natalią współpracowałem przy ww. konferencji Industry 4.0, a także podczas drugiej edycji wydarzenia Kod Innowacji, którą mam przyjemność organizować dla GS1 Polska.

Paweł Tkaczyk

Paweł, to jeden z najbardziej znanych w Polsce ekspertów z dziedziny marketingu, bloger, mówca i autor kilku książek m.in. bestsellerowej „Zakamarki Marki”, która w 2011 roku została uznana marketingową książką roku.

Specjalizuje się w opowiadaniu o tworzeniu silnych marek, nowoczesnym marketingu, psychologii konsumenta, mediach społecznościowych, czy grywalizacji. Jego wystąpienia, są niezwykle inspirujące i motywujące. Słynie z wyjątkowego poczucia humoru.

Prawie zawsze, kiedy zaczynam z klientem rozmawiać o organizacji konferencji, której tematyka dotyczy sprzedaży, marketingu, nowych trendów czy mediów, to pada nazwisko Tkaczyk. Nie da się inaczej. Dlaczego? Bo bez wątpienia jest on w ww. tematyce najlepszym mówcą w naszym kraju, którego słucha się z zapartym tchem i długo pamięta jego wystąpienie.

Rafał Szczepanik

Z Rafałem współpracuję od kilku lat. Jest jednym z założycieli i byłym wiceprezesem Pracuj.pl, czyli współtwórcą największej firmy rekrutacyjnej w Polsce. Rafał, to trzeci najlepszy polski mówca w Rankingu Mówców Biznesowych. Od 16 lat prowadzi warsztaty i gry menedżerskie dotyczące zarządzania strategicznego, przywództwa, zarządzania zespołami i projektami, a także zarządzania zmianą.

Rafał został trzykrotnie uznany za najlepszego mówcę w cyklu konferencji „Wyzwania HR”. Autor trzech powieści menedżerskich – książek o zarządzaniu napisanych w formie fabularnej. Napisał też ponad
100 artykułów o tematyce menedżerskiej, opublikowanych na łamach Personelu, Gazety Wyborczej, Rzeczpospolitej, Pulsu Biznesu. Prywatnie himalaista i podróżnik.

Rafała nie może zabraknąć na Twojej konferencji, jeśli ma ona związek z zarządzaniem zasobami ludzkimi, employer brandingiem, motywacją, czy budowaniem kultury innowacyjności w firmie.

Piotr Bucki

Architekt, który zamiast budynków woli projektować zdania. Aktor, który scenę teatralną zamienił na sale szkoleniowe i spotkania z widownią na konferencjach. Psycholog, który lubi badać i ciągle zadaje sobie pytanie, „skąd wiem to, co wiem?”.

Od 18 lat uczy ludzi projektować komunikację w rożnych wymiarach. Zawsze bazuje przy tym na psychologii poznawczej i neuronaukach. Sprawdzał teorie w praktyce pracując z firmami w Australii, Austrii, Słowenii, Chile, Mołdawii, Włoszech i Polsce. Autor książek, „Porozmawiajmy o komunikacji”, „Złap równowagę” i ostatnio wydanej „Viral”. Przetłumaczył 12 książek z zakresu poradnictwa i psychoterapii. Współpracował z Malemanem, Charakterami, Dolce Vita i Mother Mag. Jego wystąpienie na TEDx SGH obejrzano w sieci ponad 90 tysięcy razy. Od ponad 8 lat związany z WSB, gdzie projektuje kierunki i wykłada, głównie w obszarze brandingu, marketingu i komunikacji.

Z Piotrem znamy się od niedawna, natomiast obok Natalii Hatalskiej był on gościem drugiej edycji konferencji “Kod Innowacji”, która organizowana jest przez GS1 Polska, a produkowana przez naszą firmę.

Jacek Santorski

Być może cześć z Was pamięta go jak szefa jury podczas popularnego w latach 90, a prowadzonego przez Krzysztofa Ibisza teleturnieju “Czar Par”.

Z Panem Jackiem poznaliśmy się przy okazji 25-lecia Raben Polska. Po wydarzeniu, w którym udział wzięło ponad 300 osób z kilku krajów Europy, jego wystąpienie zostało uznane za najciekawszy element eventu.

Pan Jacek to psycholog społeczny i psycholog biznesu, były psychoterapeuta. Doradca przedsiębiorców, wykładowca i mentor. Od wielu lat nieprzerwanie popularyzuje psychologię w mediach, jest autorem kilkunastu poczytnych książek. Założył wspólnie z Dominiką Kulczyk firmę doradczą Values.

Specjalizuje się w doradztwie dla top managerów i przedsiębiorców, znany jest z inspirujących wykładów dla kadry zarządzającej.

Marcin Prokop

Być może osoba Marcina w tym zestawieniu wyda się niektórym z Was dosyć dziwna. Nie umieściłem go tu jednak przypadkowo.

Marcin Prokop, jest oczywiście jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich dziennikarzy i prezenterów telewizyjnych. Jednak ostatnio dosyć często pojawia się na różnych spotkaniach, jako mówca motywacyjny.

Duże poczucie humoru, ogromna ilość wiedzy poparta wieloletnim doświadczeniem zawodowym, a także wyjątkowa charyzma, mogą sprawić, że spotkanie z nim będzie dla uczestników organizowanej przez Ciebie konferencji czymś niezapomnianym.

Czy to już wszyscy?

Wyżej wymienione nazwiska, to oczywiście czubek góry lodowej. Kiedy doradzam klientom wybór danej osoby, zawsze kieruję się tematyką wydarzenia, a także targetem, do którego jest kierowane.

Z osób, które mógłbym również polecić warto wymienić Rahima Blaka, Bartka Golę, Miłosza Brzezińskiego, Sławomira Lachowskiego, czy Artura Kuracińskiego, a także wielu, wielu innych, których mamy w naszej bazie.

Wszystko zależy od tego, po co i dla kogo jest organizowane dane spotkanie. Co pojawieniem się danego mówcy chcemy osiągnąć. Jaką wiedzę chcemy przekazać uczestnikom wydarzenia. Jaki jest cel spotkania.

Podsumowanie

Szukasz partnera do organizacji Twojej konferencji? Nie wiesz, jakich mówców zaprosić na organizowane przez Ciebie wydarzenie? A może myślisz o zaproszeniu mówcy zza granicy? Dysponujmy ogromną bazą ciekawych nazwisk. Jest w czym wybierać

Potrzebujesz wsparcia agencji, która udźwignie całość produkcji eventu? Szukasz ciekawych osobowości z dziedziny ekonomii, zarządzania, finansów, employer brandingu, social mediów, marketingu czy sprzedaży?

Umów się na bezpłatną konsultację i opowiedz jakie wyzwania stoją przed Tobą. Jaki event planujesz zorganizować. Opowiedz nam o tym.

Damian Haftkiewicz

Niszczyciel Konwencji / Współwłaściciel Stereomatic

Wierzy, że pomysł jest wart jedynie dolara, a dopiero jego realizacja milion. Z wykształcenia socjolog, dziennikarz i marketer. Doświadczenie zdobywał pracując m.in. w radio, a także w kilku międzynarodowych korporacjach. W 2007 roku stworzył firmę Stereomatic, którą rozwija wraz ze swoją żoną Kamilą. Od tego czasu wraz z zespołem zrealizowali ponad 250 projektów marketingowych i eventowych w Polsce i w Europie. Dodatkowo od 2018 roku prowadzi e-commerce RedPike.pl - jedną z najbardziej rozpoznawalnych na polskim rynku marek wędkarskich. Wspólnie z Kamilą tworzą podcast E Com On, w którym opowiadają o swoim praktycznym doświadczeniu z dziedziny marketingu, eventów i e-commerce. Prywatnie ojciec dwóch wesołych dziewczynek Ali i Kai, kolekcjoner płyt winylowych, "połykacz" książek, fotograf, pasjonat wycieczek rowerowych, gier strategicznych i RPG. Lubi gotować i łowić duże szczupaki.

Chcesz porozmawiać?

Szukasz interesującego mówcy na planowany przez Ciebie event, konferencję czy spotkanie biznesowe? Potrzebujesz kompleksowego doradztwa lub organizacji eventu od A do Z? Umów się na bezpłatną konsultację i opowiedz nam o wyzwaniach przed którymi stoisz.

WYŚLIJ ZAPYTANIE

Napisz lub zadzwoń: