fbpx

Tworzenie sklepu internetowego
od A do Z

Przeprowadzamy klienta przez proces tworzenia sklepu internetowego - od pomysłu, zaplanowania, poprzez kompleksowe wdrożenie i konfigurację, aż po wypromowanie sklepu w sieci.

Zjedź niżej i poznaj szczegóły

Na czym polega ta usługa?

Pomagamy firmom, które planują inwestycję w e-commerce i stworzenie własnego sklepu internetowego przejść przez wszystkie etapy działań z tym związanych krok po kroku, aby finalnie oddać zbudowany wspólnie sklep internetowy “pod klucz”.

W ramach tej usługi:

  • Na początku badamy i poznajemy Twoje cele i pobudki biznesowe, które kierują Twoją chęcią wejścia w e-commerce (jakiego efektu się spodziewasz, co chcesz osiągnąć)
  • Następnie w ścisłej współpracy z Tobą opracowujemy strategię marketingową i sprzedażową dla planowanego sklepu internetowego
  • W kolejnym kroku kompleksowo projektujemy i wdrażamy od strony programistycznej, funkcjonalnej i procesowej sklep internetowy w oparciu o wypracowaną strategię marketingową i sprzedażową
  • Przeprowadzamy szkolenie Twojego zespołu z zakresu konfiguracji i obsługi technicznej platformy sklepu internetowego
  • Przygotowujemy Twój zespół w zakresie obsługi klienta internetowego (tworzymy procesy i standardy obsługi BOK)

W pracy nad stworzeniem nowego sklepu internetowego, bazujemy nie tylko na naszych kompetencjach, które zdobyliśmy w realizacji podobnych projektów w innych firmach, ale również na naszym doświadczeniu właścicieli sklepu internetowego, którzy stworzyli i prowadzili swój e-commerce przez ponad 4 lata.

Tworzenie sklepu internetowego od A do Z – dla kogo

Z naszego wsparcia w tym zakresie najczęściej korzystają:

  • Przedsiębiorcy, którzy chcą zainwestować w e-commerce i szukają doświadczonej firmy, która przeprowadzi dla nich taką inwestycję od A do Z
  • Właściciele sklepów stacjonarnych, którzy chcą wprowadzić do swojego biznesu również sprzedaż internetową i potrzebują kompleksowego wsparcia na wszystkich etapach tego procesu
  • Właściciele przestarzałych i niefunkcjonalnych sklepów internetowych, którzy chcą zbudować swój e-commerce od zera i przenieść sprzedaż na nową platformę.

Chcesz otworzyć sklep internetowy?

Zostaw numer, abyśmy mogli oddzwonić i sprawdzić jak możemy Ci pomóc.






    Tworzenie sklepu internetowego od A do Z – etapy współpracy

    ETAP 1 – Bezpłatna Konsultacja

    Współpracę rozpoczynamy od krótkiej i niezobowiązującej, 15-20 minutowej rozmowy telefonicznej lub online, podczas której bliżej poznamy Twoją sytuację.

    ETAP 2 – Warsztat Startowy

    Aby rozpocząć prace związane ze stworzeniem nowego sklepu internetowego musimy dokładnie poznać i zrozumieć cele Twojej firmy oraz zdefiniować w jakim otoczeniu konkurencyjnym i w oparciu o jakie procesy będzie funkcjonował Twój e-commerce.

    W przypadku już istniejących sklepów wdrożenie nowej platformy jest dobrym momentem do tego, żeby uporządkować w firmie procesy związane z funkcjonowaniem sklepu. Będzie to podstawa do zaprojektowania i wdrożenia odpowiedniej platformy sprzedażowej online.

    Na tym etapie m.in.:

    • Szczegółowo doprecyzowujemy Twoje założenia i cele związane z inwestycją w e-commerce lub zmianą obecnie funkcjonującego sklepu internetowego
    • Przeprowadzamy analizę rynku i konkurencji w danej branży / branżach
    • Opracowujemy zarys strategii marketingowo-sprzedażowej dla powstającego sklepu internetowego
    • Ustalamy sposób zarządzania gospodarką magazynową i obsługą logistyczną sklepu (magazyn własny, fulfillment, dropshipping itd.)
    • Ustalamy specyfikację będącą podstawą do zaprojektowania strony www sklepu internetowego
    • Weryfikujemy możliwości techniczne realizacji oczekiwanej specyfikacji, aby dobrać najlepsze rozwiązanie
    • Przedstawiamy ofertę wdrożenia e-commerce na rekomendowanej w danym przypadku platformie sklepowej wraz z wyceną poszczególnych etapów i możliwymi terminami realizacji oraz rekomendowane przez nas do wdrożenia narzędzia marketingowe wymagające integracji IT z Twoim sklepem internetowym.

    Korzyścią dla Ciebie ze współpracy ze Stereomatic na tym etapie, jest dogłębna analiza rynku i możliwości technicznych, abyś mógł dobrze poznać wszystkie aspekty i przewidywane koszty planowanej przez Ciebie inwestycji.

    ETAP 3 – Ustalenie harmonogramu prac

    Na tym etapie znamy już cele i założenia wdrożenia Twojego e-commerce, jakie ma on spełniać warunki od strony funkcjonalności oraz czy i jakie zewnętrzne systemy, narzędzia marketingowe itp. będziemy musieli zintegrować i wdrożyć.

    Wspólnie z Tobą ustalamy więc podział zadań i timing prac, aż do finału w postaci:

    • gotowego sklepu internetowego
    • gotowych integracji platformy Twojego sklepu z systemami zewnętrznymi
    • wdrożenia Twojego zespołu we wszystkie aspekty i procesy obsługi nowej platformy e-commerce.

    ETAP 4 – Projektowanie 

    Jest to etap, w którym powstaje graficzny i funkcjonalny projekt Twojego sklepu internetowego.

    Na tym etapie m.in.:

    • Przedstawiamy Ci możliwe koncepcje wizualne projektu
    • Ostatecznie weryfikujemy i potwierdzamy założenia co do działania platformy e-commerce
    • Weryfikujemy projekt od strony UX i funkcjonalności poprzez pryzmat procesu zakupowego Twoich klientów
    • Przedstawiamy Ci gotowy do zaakceptowania projekt strony sklepu internetowego
    • Po akceptacji projektu przechodzimy do wdrożenia.

    Na tym etapie działania mamy już pewność, że Twój sklep internetowy został zaprojektowany w taki sposób, że uwzględnia on zarówno proces zakupowy po stronie Twoich klientów, jak i Twoją strategię marketingowo-sprzedażową.

    ETAP 5 – Wdrożenie i konfiguracja

    Ten etap jest realizowany wewnętrznie w naszym zespole. W ustalonym terminie tworzymy, testujemy i uruchamiamy gotowy e-commerce oraz przeprowadzamy kompleksową konfigurację w zakresie m.in.:

    • Wprowadzania kartotek produktów (opisy, parametry, zdjęcia, ustawienia widoczności, grupowanie itp.)
    • Konfiguracji magazynów, dostaw i kurierów
    • Konfiguracji systemów płatności
    • Integracji i synchronizacji z systemami zewnętrznymi.

    ETAP 6 – Szkolenie wdrożeniowe dla Twojego zespołu

    Na tym etapie nasz specjalista spotyka się z Twoim zespołem, aby przeszkolić go w zakresie m.in.:

    • Wprowadzania kartotek produktów do platformy sklepowej (obejmujących wszystkie informacje o produktach – kody, zdjęcia, opisy itp.)
    • Wprowadzania danych klientów
    • Generowania dokumentów takich jak faktury, pro formy, dokumenty WZ, PZ itp.
    • Generowania raportów sprzedażowych i innych, potrzebnych np. dla księgowości
    • Obsługi i modyfikacji zamówień od klientów
    • Ustawiania promocji i ofert specjalnych
    • Ogólnego szkolenia i wdrożenia z możliwości i funkcjonalności panelu administracyjnego sklepu internetowego
    • Dodatkowego szkolenia i ustalania procesów np. dla BOK, obsługi reklamacji itp. – w zależności od ustaleń.

    Po zakończeniu tego etapu Twój zespół jest gotowy do samodzielnej pracy z nową platformą sklepu internetowego oraz obsługi klientów.

    ETAP 7 – Przeprowadzenie testów działania sklepu oraz jego obsługi

    Przed uruchomieniem sklepu przeprowadzamy wszelkie możliwe testy jego działania, m.in. takie jak:

    • Przejście przez cały proces zakupowy od strony klienta, w tym kontakt z BOK
    • Sprawdzenie wszelkich mechanizmów oraz narzędzi zaimplementowanych w sklepie
    • Zweryfikowanie procesu zwrotów i reklamacji;
    • Przeprowadzenie testów wydajnościowych
    • Praktyczna weryfikacja poprawności integracji z systemami zewnętrznymi
    • Ocenę sklepu pod kątem UX.

    Po przeprowadzonych testach jeżeli jest to konieczne to wprowadzamy niezbędne poprawki i ponawiamy testy.

    ETAP 8 – Wsparcie po wdrożeniu

    Z naszego doświadczenia wynika, że w pierwszych miesiącach pracy z nowym systemem Twój zespół może mieć jeszcze pytania i wątpliwości w niektórych aspektach jego funkcjonowania. Może się też pojawić konieczność wdrożenia dodatkowych funkcjonalności lub korekty istniejących.

    Zakres opieki i pomocy powdrożeniowej jest ustalany indywidualnie, w zależności od projektu. Na pewno jednak nie zostaniesz pozostawiony bez pomocy z naszej strony.

    ETAP 9 – Usługi dodatkowe

    Nasza współpraca nie musi się zamykać wyłącznie na procesie tworzenia e-commerce. Świadczymy również szereg dodatkowych usług wspomagających, m.in. takich jak:

    • Obsługa marketingowa sklepu internetowego (np. SEM, SEO, social media, współpraca z influencerami, Google Ads itd.)
    • Pomoc w znalezieniu odpowiedniego dostawcy i wdrożeniu fulfillment – czyli zewnętrznego magazynu logistycznego z obsługą dla e-commerce
    • Dobór i wdrożenie odpowiedniego systemu Marketing Automation.

    Chcesz stworzyć sklep internetowy?

    Kliknij w przycisk poniżej i umów się na bezpłatną konsultację, abyśmy wspólnie ocenili, jak możemy Ci pomóc.

    Wyślij zapytanie

    Posłuchaj, jakie błędy popełniliśmy, otwierając własny sklep internetowy

    Zobacz nasze pozostałe usługi e-commerce

    Skontaktuj się z nami