fbpx

Organizacja Jubileuszu Firmy Całościowo i Kompleksowo od A do Z

Jubileusz firmy, to doskonały sposób na wykorzystanie firmowych urodzin do wsparcia komunikacji marketingowej, employer brandingowej czy wsparcia sprzedaży. Jak to zrobić mądrze?

Poznaj szczegóły

Organizacja Jubileuszu Firmy
– co jest najważniejsze?

Każda firma, która chce świętować swój jubileusz, pragnie go komunikować, aby osiągnąć dzięki temu różne cele i efekty. Dlatego z naszego doświadczenia wynika, że nie ma jednej sprawdzonej metody i pomysłu na obchody rocznicy istnienia firmy.

Dlatego działania jubileuszowe nie muszą wcale dotyczyć tylko i wyłącznie organizacji eventów (choć tak się powszechnie przyjęło), gal, imprez firmowych, czy konferencji. Forma jubileuszu w wymiarze eventów i live marketingu może dotyczyć różnych obszarów działania przedsiębiorstwa, które można powiązać z jego strategią.

W zależności od celów jubileuszu, które dana firma określi przed planowaniem i organizacją danych działań, efekt może być zupełnie inny. W naszej współpracy z firmami spotykamy najczęściej następujące cele świętowania rocznicy istnienia przedsiębiorstwa:

  • Cele sprzedażowe i marketingowe – na nich skupiają się przedsiębiorstwa działające w modelu B2B, które chcą wykorzystać jubileusz jako narzędzie udoskonalania relacji ze swoimi kontrahentami biznesowymi. W takim przypadku komunikat związany z jubileuszem chcą wykorzystać jako pretekst do podtrzymania relacji z dotychczasowymi klientami, czy do budowania relacji z potencjalnymi;
  • Cele employer brandingowe – te dotyczą przedsiębiorstw, które swoje firmowe urodziny chcą wykorzystać w komunikacji wewnętrznej tj. ze swoimi pracownikami, a także firm, które chcą dzięki temu budować wizerunek atrakcyjnego i stabilnego pracodawcy na rynku pracy (employee experience), przyciągając uwagę potencjalnych kandydatów do pracy w ich firmie;
  • Cele wizerunkowe – w tym przypadku działania związane z obchodami rocznicy istnienia firmy skupiają się na narzędziach i rozwiązaniach, które pozwolą przedsiębiorstwu wykorzystać jubileusz do zwiększania rozpoznawalności marki pośród klientów B2B, czy B2C np. z wykorzystaniem działań media relations i public relations oraz CSR.

W przypadku wielu firm cele te mogą się ze sobą zazębiać. Dlatego za każdym razem najważniejszym elementem współpracy z daną firmą obchodzącą jubileusz, jest określenie celów i oczekiwanych efektów, jakich spodziewa się dany klient po przez realizację “uszytego na miarę” projektu, który jest związany z rocznicą np. 10-lecia, 15-lecia, 20-lecia, 30-lecia, czy innego “lecia” istnienia przedsiębiorstwa.

W Stereomatic bierzemy odpowiedzialność za 100% procesu planowania i realizacji działań oferując kompleksową obsługę i organizację takiego projektu od A do Z. Efekty naszej pracy możesz zobaczyć na poniższych case studies.

Chcesz zorganizować jubileusz Twojej firmy?

Chcesz zlecić organizację jubileuszu firmy? Szukasz oryginalnych atrakcji na jubileusz? Zostaw namiary na siebie. Odezwiemy się w ciągu 24h i porozmawiamy o Twoich oczekiwaniach.

Wyślij zapytanie

Jubileusz firmowy
– od czego zacząć?

Aby dobrze zrozumieć cele organizacji danego projektu jubileuszowego, proces rozpoczynamy od poznania otoczenia biznesowego danej firmy, w tym bardzo często strategii marketingowej i sprzedażowej klienta, dotychczasowych działań komunikacyjnych (w tym employer brandingowych), przewag konkurencyjnych i wartości, jakimi kieruje się prowadząc swoje przedsiębiorstwo.

Pomaga w tym nasze autorskie rozwiązanie polegające przeprowadzeniu klienta przez cały proces planowania i organizacji tego typu działania. Został on wykorzystany i sprawdził się on m.in. przy zrealizowanych przez naszą firmę jubileuszach dla firm Raben, Press Glass, Phoenix Contact, De Dietrich, C&C Partners, czy Hiab. Firmy te wybierając nas do współpracy oceniły, że jest to nasz największy wyróżnik na tle innych firm.

Proces ten rozpoczynamy od Warsztatu Startowego, podczas którego omawiamy 3 kluczowe aspekty organizacji wydarzenia:

  • CO jubileusz będzie komunikował – określamy w nim m.in. cele projektu i jego oczekiwane przez klienta efekty
  • DO KOGO będzie komunikowany przekaz – tu tworzymy persony odbiorców jubileuszu firmy i mapujemy działania realizowane do tej pory przez firmę do interesariuszy projektu jubileuszowego
  • JAK będziemy to komunikować – na końcu tego procesu ustalamy “plan drogi”, która pozwoli nam osiągnąć zamierzony przez klienta cel biznesowy

Dzięki ww. procesowi nasi klienci są w stanie jeszcze przed podjęciem decyzji i kroków zmierzających do wydania często sporych kwot na organizację projektu, które chcą lub zamierzają przeznaczyć na działania jubileuszowe ocenić, czy i które wypracowane podczas Warsztatu rozwiązania są dla nich najlepsze. Etap ten daje także możliwość poznania nas jako firmy “w akcji”, jeszcze przed rozpoczęciem często wielomiesięcznej współpracy przy organizacji projektu, dając przedsmak tego, jak współpraca będzie się układać w przyszłości.

Nasz Proces Organizacji Jubileuszu Firmy

Określenie celu organizacji jubileuszu

Na samym początku rozmawiamy o celach jakie Twoja firma stawia przed organizowanym jubileuszem, a przede wszystkim o efektach biznesowych, jakie chcesz osiągnąć przez jego organizację.

Adresaci Jubileuszu

Kolejny etap rozmów dotyczy tzw. interesariuszy jubileuszu Twojej firmy. Do kogo i dlaczego ma być kierowany jubileusz? Do kogo będzie kierowany przekaz o rocznicy firmy?

Poznanie Strategii

Aby zaproponować najlepsze rozwiązanie i pomysł na organizację jubileuszu dla Twojej firmy, będziemy musimy zagłębić się w Twoja historią, a także strategię Twojego przedsiębiorstwa.

Analiza i Rekomendacje

Wyżej opisany proces kończymy przygotowaniem analizy zebranych informacji i danych. Na tej podstawie przedstawiamy najlepsze naszym zdaniem rekomendacje na organizację jubileuszu Twojej firmy.

Urodziny Twojej Firmy
– dlaczego warto zrobić je z nami?

  • Dlatego, że jubileusz firmy, to nie jest dla nas po prostu “impreza”, ale narzędzie do wsparcia realizacji celów biznesowych i strategii danej firmy obchodzącej rocznicę istnienia
  • Bo mamy ogromne doświadczenie w strategicznym i procesowym podejściu do działa jubileuszowych, które zdobyliśmy biorąc pełną odpowiedzialność m.in. za 25-lecie firmy Raben w Polsce, 25-lecie Press Glass, 20-lecie Phoenix Contact w Polsce i 100-lecie na świecie, 20-lecie De Dietrich w Polsce, 30-lecie C&C Partners, czy 70-lecie firmy Hiab na świecie
  • Bo rozumiemy marketing B2B i wiemy, w jak istotny sposób różni się on od marketingu B2C, przez co potrafimy skutecznie powiązać procesy istniejące w firmie (marketingowe, sprzedażowe, employer braningowe) z celami i efektami działań jubileuszowych firmy
  • Bo bierzemy odpowiedzialność za cały proces planowania i organizacji danego projektu od A do Z (pracujemy kompleksowo) 
  • Bo za każdym razem projekt tworzymy “od zera”, gdyż wiemy, że dzięki dostosowaniu rozwiązań i pomysłów do specyfiki danej branży oraz celów konkretnej firmy, można osiągnąć bardziej owocne rezultaty z przeprowadzonego działania eventowego 

Rocznica Istnienia Firmy
– dla kogo najczęściej pracujemy?

Z naszego wsparcia w tym zakresie najczęściej korzystają:

  • Przedsiębiorstwa, które szukają kompleksowej organizacji projektu jubileuszowego od A do Z i firmy, która zaplanuje, zorganizuje i rozliczy projekt, biorąc pełną odpowiedzialność za efekt końcowy
  • Firmy, które oczekują niesztampowego oraz nieschematycznego podejścia do organizacji jubileuszu swojej firmy, chcące ściśle powiązać go ze strategią przedsiębiorstwa
  • Przedsiębiorstwa, które nie wiedzą czy i jak świętować jubileusz swojej firmy, czy ma to w ogóle sens i jakie korzyści oraz zwrot z inwestycji przyniesie realizacja takich działań i szukają odpowiedzi w tym zakresie
  • Firmy szukające strategicznego partnera w zakresie organizacji wydarzeń tj. agencji eventowej, która dysponuje praktycznym doświadczeniem w zakresie wsparcia sprzedaży i marketingu B2B, działań wizerunkowych i employer brandingowych i rozumie jego specyfikę oraz posiada referencje w tym zakresie
  • Przedsiębiorstwa, które nie dysponują odpowiednimi zasobami i czasem (np. zbyt małym działem marketingu albo które w ogóle go nie mają), aby kompleksowo przygotować i zrealizować taki projekt

Nasi wybrani klienci

Chcesz zorganizować jubileusz Twojej firmy?

Zostaw swój numer, abyśmy mogli oddzwonić i sprawdzić, jak możemy Ci pomóc w tym zakresie.






    Jubileusz firmowy, a koszty
    – czyli ile to kosztuje?

    W naszym portfolio znajdują się projekty jubileuszowe, które całościowo kosztowały od 100 tys. do ponad miliona złotych netto. Koszt organizacji takiego wydarzenia zależy od wielu zmiennych, które określamy na poziomie Warsztatu Startowego, które mają wpływ na finalny wygląd, zakres i kosztorys projektu.

    Na koszt projektu mają wpływ m.in.:

    • liczba uczestników
    • miejsce projektu
    • termin realizacji działania
    • zakres prac projektowych
    • program i finalny pomysł obchodów jubileuszu
    • odpowiedzialność naszej firmy za projekt

    Realizację tego typu projektów można porównać do budowy domu. Można postawić prosty drewniany domek z prefabrykatów albo 500 metrową rezydencję w prestiżowej części miasta. I to i to jest budynkiem, ale w każdym przypadku zupełnie innym. Podobnie jest z eventami i działaniami live marketing.

    Nagłówek