fbpx

Jubileusz Firmy
Planowanie i Organizacja od A do Z

Łączymy strategię firmy, która obchodzi swój jubileusz istnienia z jej działaniami z marketingowymi, PR'owymi, employer brandingowymi, czy sprzedażowymi, tworząc i organizując projekty eventowe i marketingowe, skierowane do jej klientów B2B i/lub pracowników.

Poznaj szczegóły

Jubileusz firmy strategia i organizacja
– na czym polega ta usługa

Każda firma, która chce świętować swój jubileusz, pragnie go komunikować, aby osiągnąć dzięki temu różne cele i efekty. Dlatego z naszego doświadczenia wynika, że nie ma jednej sprawdzonej metody i pomysłu na obchody rocznicy istnienia firmy.

Dlatego działania jubileuszowe nie muszą wcale dotyczyć tylko i wyłącznie organizacji eventów (choć tak się powszechnie przyjęło), gal, imprez firmowych, czy konferencji. Forma jubileuszu w wymiarze eventów i live marketingu może dotyczyć różnych obszarów działania przedsiębiorstwa, które można powiązać z jego strategią.

W zależności od celów jubileuszu, które dana firma określi przed planowaniem i organizacją danych działań, efekt może być zupełnie inny. W naszej współpracy z firmami spotykamy najczęściej następujące cele świętowania rocznicy istnienia przedsiębiorstwa:

  • Cele sprzedażowe i marketingowe – na nich skupiają się przedsiębiorstwa działające w modelu B2B, które chcą wykorzystać jubileusz jako narzędzie udoskonalania relacji ze swoimi kontrahentami biznesowymi. W takim przypadku komunikat związany z jubileuszem chcą wykorzystać jako pretekst do podtrzymania relacji z dotychczasowymi klientami, czy do budowania relacji z potencjalnymi;
  • Cele employer brandingowe – te dotyczą przedsiębiorstw, które swoje firmowe urodziny chcą wykorzystać w komunikacji wewnętrznej tj. ze swoimi pracownikami, a także firm, które chcą dzięki temu budować wizerunek atrakcyjnego i stabilnego pracodawcy na rynku pracy (employee experience), przyciągając uwagę potencjalnych kandydatów do pracy w ich firmie;
  • Cele wizerunkowe – w tym przypadku działania związane z obchodami rocznicy istnienia firmy skupiają się na narzędziach i rozwiązaniach, które pozwolą przedsiębiorstwu wykorzystać jubileusz do zwiększania rozpoznawalności marki pośród klientów B2B, czy B2C np. z wykorzystaniem działań media relations i public relations oraz CSR.

W przypadku wielu firm cele te mogą się ze sobą zazębiać. Dlatego za każdym razem najważniejszym elementem współpracy z daną firmą obchodzącą jubileusz, jest określenie celów i oczekiwanych efektów, jakich spodziewa się dany klient po przez realizację “uszytego na miarę” projektu, który jest związany z rocznicą np. 10-lecia, 15-lecia, 20-lecia, 30-lecia, czy innego “lecia” istnienia przedsiębiorstwa.

W Stereomatic bierzemy odpowiedzialność za 100% procesu planowania i realizacji działań oferując kompleksową obsługę i organizację takiego projektu od A do Z. Efekty naszej pracy możesz zobaczyć na poniższych case studies.

Jubileusz firmy strategia i organizacja
– jak rozpoczynamy współpracę

Aby dobrze zrozumieć cele organizacji danego projektu jubileuszowego, proces rozpoczynamy od poznania otoczenia biznesowego danej firmy, w tym bardzo często strategii marketingowej i sprzedażowej klienta, dotychczasowych działań komunikacyjnych (w tym employer brandingowych), przewag konkurencyjnych i wartości, jakimi kieruje się prowadząc swoje przedsiębiorstwo.

Pomaga w tym nasze autorskie rozwiązanie polegające przeprowadzeniu klienta przez cały proces planowania i organizacji tego typu działania. Został on wykorzystany i sprawdził się on m.in. przy zrealizowanych przez naszą firmę jubileuszach dla firm Raben, Press Glass, Phoenix Contact, De Dietrich, C&C Partners, czy Hiab. Firmy te wybierając nas do współpracy oceniły, że jest to nasz największy wyróżnik na tle innych firm.

Proces ten rozpoczynamy od Warsztatu Startowego, podczas którego omawiamy 3 kluczowe aspekty organizacji wydarzenia:

  • CO jubileusz będzie komunikował – określamy w nim m.in. cele projektu i jego oczekiwane przez klienta efekty
  • DO KOGO będzie komunikowany przekaz – tu tworzymy persony odbiorców jubileuszu firmy i mapujemy działania realizowane do tej pory przez firmę do interesariuszy projektu jubileuszowego
  • JAK będziemy to komunikować – na końcu tego procesu ustalamy “plan drogi”, która pozwoli nam osiągnąć zamierzony przez klienta cel biznesowy

Dzięki ww. procesowi nasi klienci są w stanie jeszcze przed podjęciem decyzji i kroków zmierzających do wydania często sporych kwot na organizację projektu, które chcą lub zamierzają przeznaczyć na działania jubileuszowe ocenić, czy i które wypracowane podczas Warsztatu rozwiązania są dla nich najlepsze. Etap ten daje także możliwość poznania nas jako firmy “w akcji”, jeszcze przed rozpoczęciem często wielomiesięcznej współpracy przy organizacji projektu, dając przedsmak tego, jak współpraca będzie się układać w przyszłości.

Chcesz zorganizować jubileusz Twojej firmy?

Szukasz kompleksowego wsparcia w zakresie marketingu i eventów B2B lub działań skierowanych do pracowników firmy? Kliknij w poniższy przycisk i umów się na krótką rozmowę, abyśmy mogli sprawdzić jak możemy Ci najlepiej pomóc.

Wyślij zapytanie

Jubileusz firmy strategia i organizacja
– z kim najczęściej pracujemy?

Z naszego wsparcia w tym zakresie najczęściej korzystają:

  • Przedsiębiorstwa, które szukają kompleksowej organizacji projektu jubileuszowego od A do Z i firmy, która zaplanuje, zorganizuje i rozliczy projekt, biorąc pełną odpowiedzialność za efekt końcowy
  • Firmy, które oczekują niesztampowego oraz nieschematycznego podejścia do organizacji jubileuszu swojej firmy, chcące ściśle powiązać go ze strategią przedsiębiorstwa
  • Przedsiębiorstwa, które nie wiedzą czy i jak świętować jubileusz swojej firmy, czy ma to w ogóle sens i jakie korzyści oraz zwrot z inwestycji przyniesie realizacja takich działań i szukają odpowiedzi w tym zakresie
  • Firmy szukające strategicznego partnera w zakresie organizacji wydarzeń tj. agencji eventowej, która dysponuje praktycznym doświadczeniem w zakresie wsparcia sprzedaży i marketingu B2B, działań wizerunkowych i employer brandingowych i rozumie jego specyfikę oraz posiada referencje w tym zakresie
  • Przedsiębiorstwa, które nie dysponują odpowiednimi zasobami i czasem (np. zbyt małym działem marketingu albo które w ogóle go nie mają), aby kompleksowo przygotować i zrealizować taki projekt

Jubileusz firmy strategia i organizacja
– ile to kosztuje?

W naszym portfolio znajdują się projekty jubileuszowe, które całościowo kosztowały od 100 tys. do ponad miliona złotych netto. Koszt organizacji takiego wydarzenia zależy od wielu zmiennych, które określamy na poziomie Warsztatu Startowego, które mają wpływ na finalny wygląd, zakres i kosztorys projektu.

Na koszt projektu mają wpływ m.in.:

  • liczba uczestników
  • miejsce projektu
  • termin realizacji działania
  • zakres prac projektowych
  • program i finalny pomysł obchodów jubileuszu
  • odpowiedzialność naszej firmy za projekt

Realizację tego typu projektów można porównać do budowy domu. Można postawić prosty drewniany domek z prefabrykatów albo 500 metrową rezydencję w prestiżowej części miasta. I to i to jest budynkiem, ale w każdym przypadku zupełnie innym. Podobnie jest z eventami i działaniami live marketing.

Jak pracujemy z naszymi klientami?

Określenie celu działań jubileuszowych

Działanie bez celu mija się z celem! Dlatego każdy projekt rozpoczynamy od wnikliwej analizy biznesowej sytuacji danej firmy. Aby móc pomóc, musimy poznać Twój biznes i Twoją strategię!

Do kogo kierujemy działania

Następnie szczegółowo opisujemy wszystkie grupy interesariuszy, do których ma być kierowane dane działanie, co pozwoli nam spersonalizować dany projekt.

Mapowanie istniejących procesów

Dalej w zależności od celu projektu przyglądamy się dotychczasowym działaniom marketingowym, sprzedażowym czy HR'owym prowadzonym w firmie.

Rekomendacje rozwiązań i działanie

Finałem pracy jest przedstawienie klientowi wniosków i najlepszych rekomendacji na dotarcie do określonego celu, a także sposobów mierzenia zwrotu z inwestycji w działania eventowe lub live marketingowe.

Planujesz jubileusz firmy?

Szukasz kompleksowego wsparcia w zakresie marketingu i eventów B2B lub działań skierowanych do pracowników firmy? Kliknij w poniższy przycisk i umów się na krótką rozmowę, abyśmy mogli sprawdzić jak możemy Ci najlepiej pomóc.

Jubileusz firmy strategia i organizacja
– dlaczego warto zrobić to z nami

  • Dlatego, że jubileusz firmy, to nie jest dla nas po prostu “impreza”, ale narzędzie do wsparcia realizacji celów biznesowych i strategii danej firmy obchodzącej rocznicę istnienia
  • Bo mamy ogromne doświadczenie w strategicznym i procesowym podejściu do działa jubileuszowych, które zdobyliśmy biorąc pełną odpowiedzialność m.in. za 25-lecie firmy Raben w Polsce, 25-lecie Press Glass, 20-lecie Phoenix Contact w Polsce, 20-lecie De Dietrich w Polsce, 30-lecie C&C Partners, czy 70-lecie firmy Hiab na świecie
  • Bo rozumiemy marketing B2B i wiemy, w jak istotny sposób różni się on od marketingu B2C, przez co potrafimy skutecznie powiązać procesy istniejące w firmie (marketingowe, sprzedażowe, employer braningowe) z celami i efektami działań jubileuszowych firmy
  • Bo bierzemy odpowiedzialność za cały proces planowania i organizacji danego projektu od A do Z (pracujemy kompleksowo) 
  • Bo za każdym razem projekt tworzymy “od zera”, gdyż wiemy, że dzięki dostosowaniu rozwiązań i pomysłów do specyfiki danej branży oraz celów konkretnej firmy, można osiągnąć bardziej owocne rezultaty z przeprowadzonego działania eventowego 

Chcesz zorganizować jubileusz Twojej firmy?

Zostaw swój numer, abyśmy mogli oddzwonić i sprawdzić, jak możemy Ci pomóc w tym zakresie.






    Nasi wybrani klienci

    W czym jeszcze możemy Ci pomóc?

    Skontaktuj się z nami