fbpx

Kompleksowe tworzenie hurtowni internetowej B2B

Budujemy od A do Z platformy sprzedaży hurtowej B2B, które z jednej strony pozwalają znacznie zwiększyć liczbę klientów w firmie, a z drugiej ułatwić klientom z niej korzystających składanie zamówień hurtowych, co bezpośrednio przekłada się na wzrost obrotów.

Zjedź niżej i poznaj szczegóły

Na czym polega ta usługa?

Pomagamy firmom, które prowadzą sprzedaż hurtową w modelu B2B skutecznie przenieść ich sprzedaż do internetu odpowiadając całościowo od A do Z za cały proces budowy i wdrożenia hurtowni internetowej. W ramach tej usługi:

  • Kompleksowo projektujemy i wdrażamy stronę internetową do sprzedaży hurtowej B2B w oparciu o specyfikę asortymentu i branży klienta, a także warunków handlowych, jakie oferuje swoim odbiorcom hurtowym,
  • W ścisłej współpracy z klientem ustalamy i wdrażamy wszelkie niezbędne i konieczne procedury oraz procesy obsługi klientów m.in. przez dział handlowy firmy, uwzględniające powstałą platformę sprzedażową, która realnie pozwoli na uproszczenie obsługi klienta i oszczędność czasu z tym związaną.

W pracy nad stworzeniem systemu sprzedaży online w firmie klienta, bazujemy nie tylko na naszych kompetencjach, które zdobyliśmy w realizacji podobnych projektów w innych firmach, ale również na naszym doświadczeniu właścicieli sklepu internetowego, którzy zaopatrują się w towar u różnego rodzaju producentów, dystrybutorów i w hurtowniach.

Kompleksowe tworzenie hurtowni internetowej B2B – dla kogo

Z naszego wsparcia w tym zakresie najczęściej korzystają:

  • Właściciele małych i średnich firm, którzy nie posiadają systemu zamówień online dla hurtowych odbiorców swoich produktów, a automatyzacja tego procesu pozwoliłaby im zaoszczędzić czas i uwolnić moce przerobowe, potrzebne do innych zadań w firmie
  • Firmy, które sprzedają towary w modelu B2B (hurtowo) i mogłyby sprzedawać więcej, gdyby proces sprzedaży nie wymagał zaangażowania handlowca na każdym etapie tego procesu
  • Firmy sprzedające towary hurtowo w tym np. w modelu dropshipping, które w ostatnim czasie urosły i w których dotychczasowy sposób obsługi zamówień od klientów powoduje, że nie nadążają z ich realizacją, co może skutkować utratą klientów, poszukujących bardziej wydajnych form współpracy
  • Hurtownie sprzedające np. do sklepów internetowych i stacjonarnych w tym dropshipping, które mają stare i niefunkcjonalne panele obsługi klienta i których klienci sygnalizują, że u konkurencji robi się zamówienia łatwiej i szybciej (przez co np. odchodzą do innych dostawców)
  • Dystrybutorzy i producenci różnego rodzaju produktów, których klientami są zarówno sklepy detaliczne jak i hurtownie, którzy potrzebują stworzenia systemu, pozwalającego na indywidualne przypisywanie warunków handlowych do różnych grup klientów
  • Firmy, których klientami są sklepy lub hurtownie internetowe, które potrzebują w łatwy do zaimportowania do swoich platform sposób pozyskiwać informacje o zamawianych produktach, takie jak kody, opisy, parametry, zdjęcia, video itp.

Chcesz stworzyć hurtownię internetową B2B?

Zostaw numer, abyśmy mogli oddzwonić i sprawdzić jak możemy Ci pomóc.






    Co to jest platforma sprzedażowa B2B – jakie są korzyści z jej posiadania

    Platforma sprzedażowa B2B to nic innego jak hurtownia internetowa, umożliwiająca klientom składanie zamówień online, bez konieczności angażowania handlowców ze strony producenta, dystrybutora, czy hurtowni.

    Z jednej strony upraszcza ona procesy w firmie prowadzącej sprzedaż B2B, oszczędza czas i pieniądze, z drugiej strony klientom pozwala na przyjaźniejsze i szybsze składanie zamówień hurtowych, w sposób podobny jak w zwykłym sklepie internetowym.

    Korzyści ze stworzenia takiej platformy:

    • Zwiększenie ekspansji / zasięgu terytorialnego sprzedaży – nie ogranicza nas region, w którym działają nasi handlowcy (możemy sprzedawać w całej Polsce i nie tylko);
    • Personalizacja oferty dla klientów – indywidualne warunki rabatowania i przyznawania kredytów kupieckich – pełna kontrola nad polityką cenową i rabatową (również pod hurtownię dropshipping);
    • Wzrost wydajności działu handlowego – czas zaoszczędzony na ręcznej obsłudze standardowych zamówień od stałych klientów handlowcy mogą poświęcić na aktywne pozyskiwanie nowych klientów;
    • Integracja z dotychczasowym systemem magazynowym – synchronizacja stanów magazynowych i cen;
    • Dostęp klientów do oferty hurtowni 24h – klient ma nieograniczony czas na złożenie zamówienia w dogodnym dla siebie momencie;
    • Baza danych na temat produktów – dostępna dla klientów online (np. zdjęcia, video, opisy, kody itp.)

    Efektem prawidłowego i procesowego wprowadzenia panelu sprzedaży B2B w firmie może być realne obniżenie kosztów obsługi klienta, przy jego jednoczesnym wzroście satysfakcji oraz zwiększenie obrotów firmy.

    Posłuchaj jak zbudować platformę sprzedażową B2B, aby wygenerować jak największą sprzedaż

    Tworzenie hurtowni internetowej B2B – etapy współpracy

    ETAP 1 – Bezpłatna Konsultacja

    Współpracę rozpoczynamy od  krótkiej i niezobowiązującej 15-20 minutowej rozmowy telefonicznej lub online, podczas której bliżej poznamy Twoją sytuację.

    ETAP 2 – Warsztat Startowy

    Wdrożenie systemu do sprzedaży hurtowej online jest dobrym momentem do tego, żeby uporządkować w firmie procesy związane z obsługą zamówień od klientów B2B. Zdefiniowane na tym etapie procesy będą podstawą do zaprojektowania i wdrożenia odpowiedniej platformy sprzedażowej online.

    Na tym etapie m.in.:

    • Szczegółowo doprecyzowujemy Twoje cele związane z przeniesieniem sprzedaży hurtowej z modelu tradycyjnego lub ze starej, niefunkcjonalnej platformy sprzedażowej online na nową platformę internetowej sprzedaży hurtowej B2B;
    • Analizujemy, korygujemy i tworzymy mapę procesu zakupowego u Twoich klientów hurtowych, co nam pomoże uzyskać listę funkcjonalności, jakie powinna spełniać platforma internetowa;
    • Analizujemy i na nowo definiujemy proces sprzedaży B2B, w jakim funkcjonują handlowcy w firmie;
    • Ustalamy specyfikację platformy B2B online, która będzie realizować wcześniej określone cele i określamy oczekiwany zakres współpracy;
    • Weryfikujemy możliwości techniczne realizacji oczekiwanej specyfikacji;
    • Przedstawiamy ofertę wdrożenia platformy B2B wraz z wyceną poszczególnych etapów i możliwym terminem realizacji.

    Korzyścią dla Ciebie ze współpracy ze Stereomatic na tym etapie jest dogłębne zrozumienie, jak działa platforma do sprzedaży hurtowej online (w tym dropshipping) i w jaki sposób pomoże Ci ona osiągnąć zakładane cele.

    ETAP 3 – Ustalenie harmonogramu prac

    Na tym etapie znamy już cele wdrożenia platformy do sprzedaży hurtowej w internecie i założenia, jakie ma ona spełniać od strony funkcjonalności. Wspólnie z Tobą ustalamy więc podział zadań i timing prac, aż do finału w postaci gotowej platformy B2B i wdrożonego w nowy proces obsługi klientów przy jej pomocy zespołu handlowego.

    ETAP 4 – Projektowanie 

    Na tym etapie powstaje graficzny i funkcjonalny projekt Twojej hurtowni internetowej.

    Na tym etapie m.in.:

    • Przedstawiamy Ci koncepcję wizualną projektu
    • Ostatecznie weryfikujemy i potwierdzamy założenia co do działania platformy z Twoim zespołem handlowym
    • Weryfikujemy projekt od strony UX i funkcjonalności dla Twoich klientów, przez pryzmat ich procesu zakupowego
    • Przedstawiamy Ci gotowy do zaakceptowania projekt platformy internetowej B2B
    • Po akceptacji projektu przechodzimy do wdrożenia

    Na tym etapie działania mamy już pewność, że hurtownia internetowa została zaprojektowana w taki sposób, że uwzględnia ona zarówno procesy sprzedażowe w Twoim dziale handlowym, jak i proces zakupowy po stronie Twoich klientów.

    ETAP 5 – Wdrożenie i konfiguracja

    Ten etap jest realizowany wewnętrznie w naszym zespole. W ustalonym terminie tworzymy, testujemy i uruchamiamy gotową do obsługi klientów hurtowych platformę do sprzedaży B2B online oraz integrujemy i synchronizujemy ją z istniejącym systemem magazynowym.

    Na tym etapie istnieje również możliwość, aby nasz specjalista wprowadził do nowego systemu kartoteki wszystkich sprzedawanych produktów oraz dane wszystkich obsługiwanych przez firmę klientów, z uwzględnieniem indywidualnych warunków handlowych każdego z nich.

    Wielu klientów jednak na tym etapie wybiera przeszkolenie swojego zespołu w zakresie skonfigurowania ustawień dotyczących produktów i klientów, aby nabyli oni wprawy w obsłudze nowego systemu pod okiem naszych specjalistów.

    Oba rozwiązania, tj. nasze wsparcie lub przeszkolenie Twojego zespołu są możliwe do zrealizowania.

    ETAP 6 – Szkolenie wdrożeniowe dla Twojego zespołu

    Na tym etapie nasz specjalista spotyka się z Twoim zespołem, aby przeszkolić go w zakresie m.in:

    • wprowadzania kartotek produktów do platformy B2B (obejmujących wszystkie informacje o produktach – kody, zdjęcia, opisy itp.)
    • wprowadzania danych klientów B2B, którzy będą dokonywać zakupów za pośrednictwem systemu
    • wprowadzania indywidualnych cenników, warunków rabatowania, płatności, dostaw itp. dla poszczególnych klientów
    • generowania dokumentów takich jak faktury, pro formy, dokumenty WZ itp.
    • generowania raportów sprzedażowych i innych, potrzebnych np. dla księgowości
    • obsługi zamówień od klientów zgodnie z nowym procesem
    • ogólne szkolenie i wdrożenie z możliwości i funkcjonalności panelu administracyjnego hurtowni internetowej

    Po zakończeniu tego etapu Twój zespół jest gotowy do samodzielnej pracy nie tylko z nową platformą, ale też w oparciu o nowy proces sprzedaży do klientów B2B.

    ETAP 7 – Wsparcie po wdrożeniu

    Z naszego doświadczenia wynika, że w pierwszych miesiącach pracy z nowym systemem Twój zespół może mieć jeszcze pytania i wątpliwości w niektórych aspektach jego funkcjonowania. Może się też pojawić konieczność wdrożenia dodatkowych funkcjonalności lub korekty istniejących.

    Zakres opieki i pomocy powdrożeniowej jest ustalany indywidualnie, w zależności od projektu. Na pewno jednak nie zostaniesz pozostawiony bez pomocy z naszej strony.

    Chcesz zbudować hurtownię internetową B2B?

    Kliknij w przycisk poniżej i umów się na krótką bezpłatną konsultację, abyśmy wspólnie ocenili, jak możemy Ci pomóc?

    Wyślij Zapytanie

    Zobacz nasze pozostałe usługi e-commerce

    Skontaktuj się z nami