Praktyczne warsztaty
dla działów sprzedaży MICE

Autorskie warsztaty dedykowane działom sprzedaży usług MICE np. obiektów hotelowych, eventowych, konferencyjnych i targowych, które pozwalają w realny sposób zwiększyć sprzedaż, ilość klientów i oszczędzić czas poświęcany na przygotowanie ofert.

Poznaj szczegóły

Warsztaty dla działów sprzedaży MICE hoteli i obiektów eventowych
– opis usługi

Zaobserwowaliśmy, że osoby zarządzające działami sprzedaży MICE w hotelach i obiektach eventowych bardzo często nie rozumieją, jak wygląda proces składania oferty przez agencję, jej rozpatrywania przez klienta, a także wyboru danej agencji na organizatora wydarzenia.

Powoduje to, iż osoby pracujące w działach sprzedaży obiektów hotelowych, sal widowiskowych, centrów kongresowych, czy targowych poświęcają bardzo wiele czasu na przygotowanie ofert, z których najczęściej nic nie wynika i które bardzo często pozostają bez żadnej odpowiedzi ze strony składającego zapytanie. Rodzi to bardzo wiele frustracji.

Czy można inaczej? Tak! Kluczem do zmiany jest zrozumienie procesu zakupu usług MICE, które dokonuje agencja eventowa lub firma.

Co więc zrobić aby:

  • móc rozpoznać, która agencja eventowa, czy firma jest faktycznie zainteresowana ofertą danego hotelu, czy obiektu eventowego, a w jakich przypadkach można mówić o “podejrzanych zapytaniach”?
  • nie tracić czasu na przygotowywanie ofert, z których nic nie wynika?
  • mieć więcej czasu na przygotowanie dobrych ofert i obsługę tych klientów, z którymi praca rokuje najlepiej?

Może warto przyjrzeć się problemowi oczyma praktyka, który przez 14 lat istnienia na rynku zrealizował ponad 250 projektów w Polsce i w kilku krajach Europy.

Warsztaty dla działów sprzedaży MICE hoteli i obiektów eventowych
– 100% praktyki

Jako organizatorzy ponad 250 eventów, mieliśmy możliwość współpracy z wieloma obiektami hotelowymi i eventowymi w Polsce, a także w Hiszpani, Wielkiej Brytanii, we Włoszech, w Niemczech czy Austrii.

Na tej podstawie określiliśmy obszary, które rodzą najwięcej problemów na linii: dział sprzedaży MICE – organizator wydarzenia. Z naszego doświadczenia skorzystało już wiele działów sprzedaży MICE obiektów eventowych i hoteli.

W ramach naszych zamkniętych autorskich warsztatów ich uczestnicy:

  1. Dowiadują się jak działa organizator eventu od strony procesu zakupowego, w którym bierze udział przygotowując ofertę dla swojego klienta
  2. Uczą się, jak wygląda proces zakupowy w firmach, które rozsyłają zapytania do agencji eventowych, jak je wybierają i w jaki sposób podejmują decyzję o wyborze obiektu eventowego
  3. Przez to rozumieją, jak rozpoznać, która agencja składająca zapytanie została już wybrana przez klienta, a które agencje proszą o ofertę na tzw. “podkładkę”
  4. Tworzą swój profil wymarzonego organizatora eventu, z którym chcieliby współpracować
  5. W ramach warsztatów rozróżniają, jak odsiewać “podejrzanych” i zabierających czas organizatorów spotkań od rokujących (prospecting)
  6. Biorą udział w warsztatach w których opracowują plan dla swojego obiektu, który pozwoli im sprawić, aby organizator eventów wracał do niego z nowymi zleceniami i przyprowadzał kolejnych klientów
  7. Poznają skuteczne techniki zamykania i finalizowania sprzedaży ofert dla branży MICE
  8. Ustalają cele na przyszłość dla swojego działu sprzedaży MICE

Warsztaty dla działów sprzedaży MICE hoteli i obiektów eventowych
– dla kogo

Nasze warsztaty najczęściej zamawiają:

  1. Dyrektorzy sprzedaży w hotelach, które chcą pozyskiwać więcej “kalorycznych” zapytań na organizację eventów dla swojego obiektu
  2. Osoby zarządzające obiektami eventowymi, które chcą przeprowadzić audyt z dotychczasowych działań sprzedażowych, skierowanych do organizatorów eventów i klientów B2B
  3. Szefowie działów sprzedaży MICE, którzy poszukują efektywnego warsztatu dla pracowników swojego działu, który będzie “uszyty na miarę ” i dedykowany ich problemom i wyzwaniom
  4. Osoby zarządzające sprzedażą przestrzeni eventowej nowo powstających obiektów konferencyjnych i hotelowych, które od zera budują struktury sprzedaży i chcą stworzyć unikatową i wyróżniającą się na rynku komunikację sprzedażową skierowaną do organizatorów wydarzeń
  5. Dyrektorzy sprzedaży obiektów MICE, którzy czują i widzą, że dotychczasowe działania sprzedażowe dokonywane przez dział sprzedaży nie przynoszą oczekiwanych rezultatów i zwrotu z inwestycji

Jeśli mierzysz się z podobnymi wyzwaniami co firmy i osoby, które najczęściej korzystają z tej usługi, umów się na bezpłatną konsultację, abyśmy porozmawiali o Twojej sytuacji.

Zamów bezpłatną konsultację

Szukasz praktycznego warsztatu lub szkolenia dla działu sprzedaży MICE Twojego hotelu, obiektu konferencyjnego, targowego, czy eventowego? Potrzebujesz wiedzy praktycznej, a nie teoretycznej? Chcesz zwiększyć skuteczność swoich działań? Napisz do nas i opowiedz o swojej sytuacji.

Etapy warsztatu

Ustalenie celów warsztatu

Na początku przeprowadzamy konsultacje z dyrektorem sprzedaży obiektu MICE w celu ustalenia celów warsztatów dla danego zespołu i obiektu

Konsultacje z działem MICE

Kolejny etap to rozmowa ze wszystkimi pracownikami działu MICE danego obiektu w celu zebrania danych o sytuacji i wyzwaniach

Warsztat z prospectingu

Jedno lub dwudniowe warsztaty z zespołem sprzedaży obiektu eventowego lub hotelu, przygotowane pod indywidualną sytuację

Raport z warsztatów

Przygotowanie raportu dla dyrektora sprzedaży MICE wraz z dalszymi rekomendacjami do wprowadzenia w zespole po zakończeniu warsztatów

Warsztaty dla działów sprzedaży MICE hoteli i obiektów eventowych
– czy warto

Jako organizator wydarzeń niesiemy za sobą doświadczenie i studium przypadków organizacji eventów w obiektach eventowych w Polsce i za granicą.

Podczas 14 lat współpracowaliśmy w Polsce m.in.: z ATM Studio, Double Tree by Hilton w Łodzi, Hotelem Gołębiewski, Hotelem Bulwar w Toruniu, Hotelem Warszawianka, Hotelem Patio we Wrocławiu, Hotelem Dębowy w Bielawie, Starą Zajezdnią w Krakowie, Hotelem Topacz k. Wrocławia, obiektem Koneser w Warszawie, Hotelem Sound Garden w Warszawie, Operą Wrocław, Filharmonią w Szczecinie, Stadionem Miejskim we Wrocławiu.

Do tego jako organizator wyjazdów zagranicznych współpracowaliśmy z hotelami 4 i 5 gwiazdkowymi m.in.: w Barcelonie, Bilbao, Sienie, Florencji, Berlinie, Stuttgarcie, Sölden, Pradze, Amsterdamie i Londynie.

Zorganizowanie praktycznego warsztatu dla działu sprzedaży MICE hotelu, czy obiektu eventowego, często jest bardziej rentowne niż poświęcanie czasu na nieefektywne przygotowywanie ofert na zapytania, z których nic nie wynika. Inwestycja zwraca się bardzo szybko!

Pozwala również uzyskać cenne spojrzenie eksperta z zewnątrz, który przekaże wiedzę, której nigdzie indziej nie otrzymacie.

Zaangażowanie w warsztaty całego działu MICE pozwala wypracować wspólną strategię działania, która później jest skutecznie realizowana przez cały zespół.

Warsztaty dla działów sprzedaży MICE hoteli i obiektów eventowych
– jakie są koszty

Koszty naszego doradztwa są policzone w taki sposób, aby były opłacalne zarówno dla małych, średnich, jak i dużych obiektów eventowych. Pośród naszych klientów są zarówno duże, jak i małe obiekty konferencyjne, eventow, czy targowe, kameralne hotele, a także duże sieciowe hotele.

Co je ze sobą łączy? Większość naszych klientów podchodzi do nas, jak do współpracy z prawnikiem, doradcą finansowym, czy np. architektem, czyli jak do inwestycji w pracę z doradcą i konsultantem, a nie jak do kosztu.

Naszemu działaniu przyświeca zasada, że “5 minut planowania oszczędza godzinę pracy”. Dlatego w łatwy i prosty sposób jesteśmy w stanie pokazać i udowodnić, że nasze projektowe i systemowe podejście do warsztatów sprzedażowych dla branży MICE, może w świadomy sposób oszczędzić czas, nerwy i pieniądze poświęcone na te działania.

A co za tym idzie, zaplanowany w ten sposób prospecting, przyniesie nie tylko większy efekt i zwrot z inwestycji i da wdrażającemu go obiektowi przewagę konkurencyjną na rynku, ale też sprawi nieporównywalnie większą satysfakcję z działań.

Jeśli chcesz poznać koszty doradztwa dla swojego obiektu eventowego, zamów poniżej bezpłatną konsultację i opowiedz o swojej sytuacji i oczekiwaniach.

Chcesz porozmawiać?

Szukasz praktycznego warsztatu lub szkolenia dla działu sprzedaży MICE Twojego hotelu, obiektu konferencyjnego, targowego, czy eventowego? Potrzebujesz wiedzy praktycznej, a nie teoretycznej? Chcesz zwiększyć skuteczność swoich działań? Napisz do nas i opowiedz o swojej sytuacji.

Wyślij zapytanie

Posłuchaj Podcastu E Com On

Nasi kluczowi klienci

Zostaw namiar na siebie

A my szybciutko oddzwonimy :)






    Skontaktuj się z nami