Doradztwo w zakresie eventów wspierających sprzedaż

Doradzamy w zakresie maksymalizacji zwrotu z inwestycji w działania eventowe wspierające sprzedaż np. konferencje sprzedażowe, spotkania dla klientów i kontrahentów, szkolenia dla działów handlowych, niosąc praktyczne i wieloletnie doświadczenie w marketingu B2B.

Przeczytaj więcej

Doradztwo w zakresie eventów wspierających sprzedaż 
– opis usługi

Zauważyliśmy, że bardzo wiele firm sprzedających swoje produkty lub usługi w modelu B2B, nie potrafi w odpowiedni sposób policzyć zwrotu z inwestycji z prowadzonych działań sprzedażowych i marketingowych. Co więcej, bardzo wielu marketerów popełnia duży błąd bezwiednie kopiując metody i narzędzia marketingowe, które sprawdzają się w modelu B2C, przenosząc je na akcje skierowane do klientów B2B. Przez to działania te bardzo często są po prostu dużo mniej skuteczne.

Podobna sytuacja tyczy się organizacji wszelkiej maści eventów, których celem jest wsparcie sprzedaży B2B. Mamy na myśli np. launching nowego produktu, organizację konferencji sprzedażowej, organizację spotkania dla kluczowych klientów, czy kontrahentów firmy, wyjazd incentive dla top klientów, wydarzenia z udziałem influencerów i liderów opinii, czy coroczne spotkanie podsumowujące sprzedaż, które jest skierowane do działu handlowego firmy.

Z tego względu bardzo często spotkania wspierające sprzedaż sprowadzają się np. do prezentacji nowych produktów, tabelek, wykresów, czy danych, a wieczorem do spotkania przy suto zastawionym stole i z atrakcją na scenie, co być może stanowi pewną rozrywkę dla uczestników spotkania, ale często jest jedynie “pustym kosztem”, a nie inwestycją w realne i policzalne wsparcie sprzedaży i budowanie prawdziwych relacji np. z dostawcami, handlowcami, klientami B2B, czy innymi interesariuszami firmy.

Organizacji wydarzeń wspierających sprzedaż przyświecają różne cele. Inne będzie miała np. firma komunikująca nową usługę, czy produkt, który wprowadza na rynek i chce o tym poinformować swoją sieć odbiorców B2B np. dystrybutorów, resellerów czy partnerów biznesowych, a inne firma handlowa chcąca zaprosić swoich klientów B2B na coroczną konferencję podsumowującą sprzedaż, podczas której rozdane zostaną nagrody dla najlepszych partnerów w danym okresie.

Jeszcze inna sytuacja będzie dotyczyć firmy typu software house, która zwiększyła w ciągu roku zatrudnienie o 50%, pozyskała kilku kluczowych klientów i chce swoich pracowników, w tym dział sprzedaży, poinformować o zmianie w strategii działania firmy. A inaczej będzie w przypadku firmy handlowej, która co kwartał organizuje spotkania dla działu handlowego i np. zamierza wprowadzić zmiany w programie premiowym i nowy program motywacyjny dla handlowców itp.

Jeszcze inna sytuacja będzie tyczyła marki, która ze swoją usługą lub produktem chce wystartować z kampanią marketingową np. ATL, czy BTL, w której chce m.in. wykorzystać eventy jako wsparcie sprzedaży. Może to być np. udział marki w wydarzeniach kulturalnych, czy sportowych, albo stworzenie np. własnego wydarzenia kulturalnego, dajmy na to festiwalu muzycznego, czy serii koncertów.

Zupełnie inaczej podejdziemy do celów i strategii firmy, która swoją komunikację chce skupić na influencerach, blogerach, youtuberach, czy innych liderach opinii i planuje przygotować event kierowany do tej grupy odbiorców, a dopiero pośrednio przez nich, kierować komunikat o swojej usłudze lub produkcie do klienta końcowego, czyli B2C.

Przykładów celów, które mogą przyświecać organizacji eventu wspierającego sprzedaż może być jeszcze więcej. Ponieważ nie ma jednego sprawdzonego pomysłu i recepty, jak w skuteczny i przynoszący zwrot z inwestycji sposób zorganizować event sprzedażowy, dlatego stworzyliśmy usługę polegającą na konsultingu i doradztwie, które polega m.in. na optymalizacji działań eventowych, które są nakierowane na wsparcie sprzedaży w firmach B2B i B2C i liczenie zwrotu z inwestycji w nie.

Doradztwo w zakresie eventów wspierających sprzedaż 
– dla kogo

Najczęściej z tej usługi korzystają:

  • Dyrektorzy sprzedaży lub marketingu, którzy stoją przed zadaniem przeprowadzić firmę przez planowanie i organizację całorocznych działań wspierających sprzedaż
  • Marki chcące wykorzystać eventy i wydarzenia muzyczne oraz kulturalne do promocji swojej marki, której komunikację kierują do klienta B2C
  • Firmy chcące zmienić podejście do organizacji eventów dla swoich pracowników i klientów, szukające wsparcia firmy rozumiejącej procesy sprzedaży w modelu B2B
  • Przedsiębiorstwa potrzebujące przed podjęciem organizacji działań sprawdzić i policzyć, czy i jakie działania związane z organizacją spotkania wspierającego sprzedaż przyniosą im zwrot z inwestycji z tych działań
  • Działy firm zajmujące się szkoleniami, które szukają efektywnych warsztatów dla działu handlowego swojej firmy, wspierających działania sprzedażowe
  • Firmy planujące organizację konferencji sprzedażowej dla swoich klientów i kontrahentów B2B, szukające organizatora spotkania, który nie tylko przygotuje scenariusz spotkania, który będzie ściśle skorelowany z celami i strategię firmy, ale również wyprodukuje całość spotkania od A do Z
  • Przedsiębiorstwa planujące organizację spotkania podsumowującego dany okres sprzedażowy, które będzie skierowane np. do dystrybutorów, resellerów, dilerów, handlowców, czy partnerów ich firmy, szukające nowych rozwiązań i kompleksowej organizacji w tym zakresie

Jeśli Twoja firma planuje organizację działań związanych z szeroko rozumianym wsparciem sprzedaży B2B lub B2C i czujesz, że potrzebujesz doradztwa w tym zakresie, umów się na bezpłatną konsultację, aby sprawdzić, czy nasze kompetencje mogą być dla Ciebie przydatne.

Doradztwo w zakresie eventów wspierających sprzedaż 
– początek współpracy

Dlatego też, aby móc dopasować nawet najlepszy pomysł do celów danej firmy, naszą usługę planowania wydarzenia zaczynamy od warsztatu zerowego / briefingu, który w ramach procesu organizacji eventu pełni wiele istotnych funkcji. Oto te najważniejsze według nas:

  1. Badamy i ustalamy cele, które organizacją planowanego eventu chce osiągnąć firma
  2. Definiujemy grupę interesariuszy / odbiorców / uczestników danego spotkania
  3. Opisujemy i ustalamy efekty, jakie mają być widoczne i policzalne po organizacji wydarzenia
  4. Mapujemy dotychczasowe działania eventowe wspierające sprzedaż, które były realizowane w firmie (cel / realizacja / zwrot z inwestycji)
  5. Ustalamy elementy twarde wydarzenia, które powinny się znaleźć w planowanym scenariuszu i które są oczekiwane przez klienta
  6. Opisujemy czasowy plan realizacji danego spotkania (timing)
  7. Ustalamy wagi i zmienne, na podstawie których będziemy liczyć zwrot z inwestycji z wydarzenia
  8. Tworzymy wstępny plan organizacji spotkania – na tym etapie rozumiemy już kierunek, w którym ma pójść organizacja danego eventu

Dodatkowym celem warsztatu zerowego jest możliwość sprawdzenia naszych kompetencji, jeszcze przed rozpoczęciem organizacji eventu. To pozwala upewnić się, czy jesteśmy firmą, której szukacie i czy wypracowany plan odpowiada Wam, jako klientowi.

Jeśli stoisz przed podobnymi wyzwaniami w zakresie organizacji eventów wspierających sprzedaż dla B2B lub B2C, umów się na bezpłatną konsultację i opowiedz nam o wyzwaniach i problemach, przed którymi stoisz.

Zamów bezpłatną konsultację

Myślisz o zorganizowaniu konferencji sprzedażowej? Szukasz pomysłu na launching swojego produktu lub usługi skierowanej do klienta B2C? Planujesz event dla swoich kontrahentów i partnerów B2B? Potrzebujesz kompleksowego doradztwa i organizacji od A do Z? Napisz o swoich wyzwaniach i umówmy się na rozmowę.

Modele współpracy

Audyt eventowy B2B

Warsztat lub konsultacja dotychczasowych działań eventowych wspierających sprzedaż B2B i B2C, realizowanych w firmie, w celu poprawy zwrotu z inwestycji po ich przeprowadzeniu

Warsztaty eventowy

Szkolenie w zakresie maksymalizacji zwrotu z inwestycji z działań eventowych wspierających sprzedaż, kierowane do działów marketingu i sprzedaży firm działających w modelu B2B i B2C

Stworzenie strategii wydarzenia

Usługa polegająca na stworzeniu kompleksowej i wielowymiarowej strategii organizacji działań eventowych wspierających sprzedaż, skorelowanych ze strategią sprzedaży i marketingu firmy B2B i B2C

Całościowa organizacja od A do Z

Usługa polegająca na całościowej organizacji działań wspierających sprzedaż firmy B2B i B2C, w ramach wcześniej wspólnie stworzonej strategii działania, kończąca się policzeniem zwrotu z inwestycji w nie

Doradztwo w zakresie eventów wspierających sprzedaż 
– czy warto

  • W naszej pracy niesiemy doświadczenie, jakie zdobyliśmy biorąc odpowiedzialność za kompleksowe planowanie, organizację i rozliczenie wydarzeń wspierających działania sprzedażowe m.in. dla takich firm jak: Raben, Orlen Asfalt, Filtron, Phoenix Contact, Quick Mix, Hafele, De Dietrich, czy GS1 Polska
  • Zdaniem naszych klientów rozumiemy i “czujemy” marketing B2B, przez co potrafimy w skuteczny sposób skorelować działania eventowe ze strategią sprzedażową danej firmy
  • Świetnie poruszamy się również w marketingu B2C, w czym pomaga nam doświadczenie zdobyte w czasie niemal 4 lat budowania własnej marki i sklepu internetowego redpike.pl
  • Nasz warsztat szlifowaliśmy podczas realizacji ponad 250 projektów z obszaru employer brandingu, team buidingu, konferencji B2B, działań PR’owych, wyjazdów zagranicznych incentive, czy szkoleń i warsztatów, które przeprowadziliśmy dla firm z różnych branż
  • W ciągu 14 lat istnienia na rynku organizowaliśmy dla naszych klientów wydarzenia nie tylko w Polsce, ale również w takich krajach jak Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Niemcy, Austria, Holandia, Grecja i Czechy
  • Nie mamy gotowych ofert organizacji działań wspierających sprzedaż, lecz każdorazowo przygotowujemy działania bazując na strategii danej firmy i na oczekiwanym przez klienta efekcie i rezultacie tych działań
  • Dlaczego jeszcze warto? Bo koszty konsultacji zazwyczaj są wielokrotnie niższe, niż koszty błędów potencjalnie popełnionych przy organizacji działań wspierających sprzedaż
  • Ponadto bierzemy odpowiedzialność nie tylko za wykreowanie pomysłów i za strategię organizacji eventu sprzedażowego (konferencji, szkolenia, wyjazdu incentive, czy spotkania dla partnerów biznesowych), ale przede wszystkim za kompleksowe wdrożenie i realizację działań od A do Z, a także za ich rozliczenie

Doradztwo w zakresie eventów wspierających sprzedaż 
– jakie są koszty

Koszty naszego doradztwa są policzone w taki sposób, aby były opłacalne zarówno dla małych, średnich, jak i dużych firm. Pośród naszych klientów są zarówno kilkunastoosobowe start’upy sprzedające w modelu B2B, kilkudziesięcioosobowe firmy software house, polskie firmy rodzinne, jak i duże międzynarodowe korporacje.

Co je ze sobą łączy? Większość naszych klientów podchodzi do nas, jak do współpracy z prawnikiem, doradcą finansowym, czy np. architektem, czyli jak do inwestycji w pracę z doradcą i konsultantem, a nie jak do kosztu.

Naszemu działaniu przyświeca zasada, że “5 minut planowania oszczędza godzinę pracy”. Dlatego w łatwy i prosty sposób jesteśmy w stanie pokazać i udowodnić, że nasze projektowe i systemowe podejście do pracy przy planowaniu strategii i organizacji wydarzenia wspierającego sprzedaż, może w świadomy sposób oszczędzić czas, nerwy i pieniądze poświęcone na to działanie.

A co za tym idzie, zaplanowany w ten sposób proces organizacji działań wspierających sprzedaż w B2B i B2C, przyniesie nie tylko większy efekt i zwrot z inwestycji i da wdrażającej go firmie przewagę konkurencyjną na rynku, ale też sprawi nieporównywalnie większą satysfakcję z realizacji projektu.

Jeśli chcesz poznać koszty doradztwa dla swojej firmy, zamów poniżej bezpłatną konsultację i opowiedz nam o swojej sytuacji i oczekiwaniach.

Chcesz porozmawiać?

Myślisz o zorganizowaniu konferencji sprzedażowej? Szukasz pomysłu na launching swojego produktu lub usługi skierowanych do klienta B2C? Planujesz event dla swoich kontrahentów i partnerów B2B? Potrzebujesz kompleksowego doradztwa i organizacji od A do Z? Napisz o swoich wyzwaniach i umówmy się na rozmowę.

Wyślij zapytanie

Nasi kluczowi klienci

Posłuchaj Podcastu E Com On

Zostaw namiar na siebie

A my szybciutko oddzwonimy :)






    Skontaktuj się z nami