Event manager
jako usługa

Szukasz "event managera" do wynajęcia? W tej usłudze dajemy Ci do dyspozycji naszego konsultanta, który może pomóc Ci zorganizować event od A do Z, albo weźmie odpowiedzialność za część działań operacyjnych.

Poznaj szczegóły

Event manager jako usługa
– opis usługi

Wielu naszych klientów nie posiada w swoich zespołach osób, które mają kompetencje i doświadczenie, aby samodzielnie zorganizować serię działań eventowych lub nawet pojedyncze wydarzenie w firmie np. jubileusz, team building, konferencję, czy spotkanie dla partnerów handlowych.

Wiele firm boryka się z brakami kadrowymi, a ich działy marketingu “nie wyrabiają” z ilością bieżącej pracy. Niektóre przedsiębiorstwa chciałyby robić eventy, ale z uwagi na inne priorytety odkładają to na dalszy plan.

W innym przypadku firmy zastanawiają się nad wyborem agencji eventowej do okazjonalnej lub stałej współpracy, ale nie wiedzą, jak się do tego zabrać, albo nie mają na to czasu. Jednocześnie nie chcą organizować typowych przetargów na agencję eventową i zdawać się na przypadkowe propozycje nadesłane przez różne agencje, oderwane od strategii ich firmy.

Dlatego nasi klienci sami wymyślili usługę pt. “event manager do wynajęcia”, która pozwala naszym klientom na organizowanie eventów częściowo w ramach własnych “mocy przerobowych”, ale z wykorzystaniem wsparcia zewnętrznego eksperta, który jest wynajmowany do danego projektu, albo jego zadaniem jest wzięcie odpowiedzialności za część procesów związanych z przygotowaniem wydarzeń w firmie.

Podobne rozwiązania stosuje się np. w branży programistycznej, gdzie programiści są “pożyczani” z firmy do firmy pod dany projekt. Jak to wygląda przy eventach?

Event manager jako usługa
– dla kogo

Pośród naszych klientów z usługi event managera najczęściej korzystają:

  1. Firmy, które organizują eventy sporadycznie (albo po raz pierwszy) i nie mają przesłanek do zatrudnienia event managera na stałe do swojego zespołu
  2. Przedsiębiorstwa, które mają doświadczenie w samodzielnym organizowaniu eventów, ale dotarły do momentu, w którym chcą wejść na bardziej profesjonalny poziom realizowanych wydarzeń i mają świadomość niekompetencji w tym zakresie
  3. Firmy, które mają w swoich zespołach odpowiednie zasoby ludzkie do realizacji operacyjnych zadań związanych z organizowaniem eventów, ale nie zatrudniają nikogo, kto posiada odpowiednie kompetencje, aby strategicznie skoordynować cały proces i pracę zespołu
  4. Firmy, w których jest zatrudniony event manager, ale osoba ta jest czasowo nieobecna (np. urlop macierzyński), a w zespole nie ma kto jej zastąpić
  5. Właściciele firm (ostatnio najczęściej np. software house, start’upy), którzy nie posiadają działów marketingu i chcieliby zorganizować wydarzenia dla swoich pracowników / klientów

Event manager jako usługa
– początek współpracy

Aby zaproponować klientowi odpowiedni model współpracy w zakresie organizowania eventów z pomocą zewnętrznego event managera, spotykamy się najpierw na tzw. warsztacie zerowym. W trakcie jego trwania ustalamy następujące kwestie:

  1. Zapoznajemy się ze strategią i potrzebami klienta w zakresie działań eventowych
  2. Przeprowadzamy ogólny audyt dotychczasowych działań eventowych w firmie i poznajemy osoby odpowiedzialne za konkretne obszary działania w zakresie organizacji wydarzeń
  3. Identyfikujemy i wyznaczamy cele działań eventowych oraz oczekiwania klienta odnośnie współpracy z event managerem w firmie
  4. Wstępnie ustalamy z klientem model dalszej współpracy wraz z timingiem działań i zakresem odpowiedzialności konsultanta

W czasie warsztatu zerowego klient ma możliwość poznania event managera, który może stać się dodatkowym wsparciem dla jego zespołu, a także sprawdzenia naszych kompetencji jako organizatorów eventów oraz zapoznać się z naszą metodologią pracy.

Event manager jako usługa
– obszary specjalizacji

Konsultant, który pojawi się w Waszej firmie jako event manager, może zapewnić eksperckie wsparcie w następujących obszarach:

  1. Stworzenie spójnego ze strategią firmy planu i kalendarza działań eventowych
  2. Dobór rodzajów działań eventowych w zależności od celów, jakie firma chce osiągnąć poprzez ich realizację
  3. Doradztwo w zakresie stworzenia scenariuszy eventów, doboru lokalizacji, atrakcji i innych elementów składowych wydarzeń – know-how, baza podwykonawców
  4. Dobór podwykonawców i negocjacje warunków współpracy z nimi, przygotowanie umów o współpracę
  5. Ustalenie harmonogramu prac nad organizacją danego eventu / serii eventów i supervisoring całego procesu organizacji eventu

Jeśli jesteś zainteresowany tego typu usługą, zamów bezpłatną konsultację i opowiedz nam o wyzwaniach przed jakimi stoisz Ty i Twoja firma.

Zamów bezpłatną konsultację

Szukasz wsparcia w zakresie organizacji eventów? Cierpisz na braki kadrowe w zakresie marketingu i organizacji wydarzeń? Potrzebujesz stałego lub czasowego wsparcia w tym zakresie? Sprawdź, czy i jak możemy pomóc Ci w rozwiązaniu Twojego problemu.

Modele współpracy

Stała współpraca

Nasz konsultant przygotowuje wraz z Państwem kompletną strategię i kalendarz działań eventowych w Waszej firmie, a następnie koordynuje ich realizację przez firmy zewnętrzne

Jednorazowe projekty

Event manager koordynuje stworzone wewnątrz firmy działania eventowe od strony operacyjnej, biorąc odpowiedzialność za efekt końcowy (supervisoring)

Inwestoring zastępczy

Nasz konsultant uczestnicy w zaplanowaniu działań eventowych w Państwa firmie, następnie koordynując całość organizacji w oparciu o zewnętrznych podwykonawców

Event manager jako usługa
– czy warto

Nasi event managerowie mają wieloletnie doświadczenie w pracy przy organizacji wielu różnorodnych eventów dla klientów z różnych branż. Na swoim koncie mamy łącznie kilkaset realizacji wyprodukowanych od A do Z w Polsce i w kilku krajach Europy.

Dlaczego więc warto? Bo zazwyczaj koszty zatrudnienia zewnętrznego konsultanta – event managera są niższe od kosztów błędów popełnionych przy organizacji wydarzeń bez nadzoru ze strony osoby doświadczonej w koordynacji zespołów eventowych.

W przypadku okazjonalnej organizacji eventów, zaangażowanie konsultanta, jest często bardziej opłacalne niż zatrudnienie event managera na stałe.

Event manager jako usługa
– jakie są koszty

Koszty naszego doradztwa są policzone w taki sposób, aby były opłacalne zarówno dla małych, średnich, jak i dużych firm. Pośród naszych klientów są zarówno kilkunastoosobowe start’upy sprzedające w modelu B2B, kilkudziesięcioosobowe firmy software house, polskie firmy rodzinne, jak i duże międzynarodowe korporacje.

Co je ze sobą łączy? Większość naszych klientów podchodzi do nas, jak do współpracy z prawnikiem, doradcą finansowym, czy np. architektem, czyli jak do inwestycji w pracę z doradcą i konsultantem, a nie jak do kosztu.

Naszemu działaniu przyświeca zasada, że “5 minut planowania oszczędza godzinę pracy”. Dlatego w łatwy i prosty sposób jesteśmy w stanie pokazać i udowodnić, że nasze projektowe i systemowe podejście do pracy przy planowaniu strategii i organizacji wydarzenia, może w świadomy sposób oszczędzić czas, nerwy i pieniądze poświęcone na te działania.

A co za tym idzie, zaplanowany w ten sposób proces organizacji eventów, przyniesie nie tylko większy efekt i zwrot z inwestycji i da wdrażającej go firmie przewagę konkurencyjną na rynku, ale też sprawi nieporównywalnie większą satysfakcję z realizacji projektu.

Jeśli chcesz poznać koszty doradztwa dla swojej firmy, zamów poniżej bezpłatną konsultację i opowiedz o swojej sytuacji i oczekiwaniach.

Chcesz porozmawiać?

Szukasz wsparcia w zakresie organizacji eventów? Cierpisz na braki kadrowe w zakresie marketingu i organizacji wydarzeń? Potrzebujesz stałego lub czasowego wsparcia w tym zakresie? Sprawdź, czy i jak możemy pomóc Ci w rozwiązaniu Twojego problemu.

Wyślij zapytanie

Nasi kluczowi klienci

Posłuchaj Podcastu E Com On

Zostaw namiar na siebie

A my szybciutko oddzwonimy :)






    Skontaktuj się z nami