Doradztwo w obszarze
employer brandingu

Pomagamy firmom w budowaniu nowoczesnych działań employer brandingowych, z wykorzystaniem eventów, działań team buildingowych i wartościowych warsztatów, kierowanych do klientów wewnętrznych firm tj. pracowników.

Przeczytaj więcej

Doradztwo w obszarze employer brandingu
– opis usługi

W obecnych czasach prawie każda firma, z którą współpracujemy komunikuje nam istniejący i pogłębiający się problem z utrzymaniem w firmie pracowników i w pozyskiwaniu nowych ludzi do przedsiębiorstwa. Z naszych obserwacji wynika, że pośród wielu narzędzi, sposobów i metod, które w tym celu stosują firmy, nadal bardzo mało z nich przykłada istotną wagę do elementów miękkich takich jak eventy, warsztaty, szkolenia i spotkania integracyjne.

Naszym zdaniem dzieje się tak najczęściej dlatego, że nadal zbyt mało osób zarządzających w firmach działami HR, czy zajmujących się employer brandingiem, potrafi skutecznie zaplanować, zrealizować i zmierzyć skuteczność działań eventowych i szkoleniowych. Wiele tych działań jest realizowanych w sposób chaotyczny i bez ustalenia celów i efektów, jakie dzięki nim mają zostać zrealizowane, co rodzi wiele frustracji. Przez to działania te są często traktowane jako koszt, a nie jako inwestycja.

Dzieje się tak dlatego, że bardzo mało eventów kierowanych do pracowników, spotkań wewnętrznych, wyjazdów integracyjnych, czy eventów typu team building, jest powiązana ze strategią human resources, czy komunikacją wewnętrzną, którą przedsiębiorstwo kieruje do pracowników. Bardzo często brak jest między nimi spójności i zrozumienia, że event (jakikolwiek) powinien być wypadkową komunikacji i strategii, a nie po prostu “spotkaniem przy piwie”. Obserwujemy jednak, że w bardzo wielu firmach tak się niestety dzieje.

Jak to zmienić?

Doradztwo w obszarze employer brandingu
– dla kogo jest ta usługa

Stworzyliśmy usługę polegającą na powiązaniu polityki human resources i komunikacji employer brandingowej ze strategią eventów, warsztatów, czy spotkań typu team building dla B2E.

Najczęściej korzystają z niej:

  • Osoby zarządzające działaniami employer brandingowymi, które poszukują firmy, która kompleksowo zaplanuje, przeprowadzi, zrealizuje całoroczny kalendarz działań eventowych dla pracowników w ich firmie (działania długofalowe B2E)
  • Przedsiębiorcy zarządzający zespołami programistów np. w firmach typu softwer house, którzy poszukują firm rozumiejących specyfikę ich branży i którzy potrzebują stworzyć strategię komunikacji ze swoimi pracownikami (B2E)
  • Właściciele małych i średnich start’upów, nie mający rozbudowanego działu HR, czy marketingu, którzy szukają zewnętrznej firmy do organizacji eventów dla swoich pracowników
  • Osoby zajmujące się w firmie zarządzaniem zasobami ludzkimi, które szukają efektywnych rozwiązań na organizację spotkań dla swoich pracowników mierząc jednocześnie zwrot z inwestycji w nie
  • Szefowie działu HR w średnich i dużych firmach, którzy poszukują strategicznego partnera do organizacji serii spotkań, warsztatów, czy szkoleń, który kompleksowo przeprowadzi ich przez proces planowania eventu oraz jego realizacji, mierząc jednocześnie zwrot z inwestycji
  • Osoby szukające organizatora wyjazdu motywacyjnego / team building dla swoich pracowników, który ma być np. nagrodą za zakończony projekt, nagrodą w wewnętrznym konkursie itp.
  • Przedsiębiorcy szukający firmy do organizacji eventu dla swoich pracowników z okazji urodzin / jubileuszu istnienia firmy
  • Firmy niezadowolone z dotychczasowej formy i sposobu organizacji wydarzeń, które były realizowane przez typowe agencje eventowe, które szukają innego spojrzenia i podejścia do planowania i organizacji spotkań dla swoich pracowników

Doradztwo w obszarze employer brandingu
– początek współpracy

Aby móc dopasować metody do sytuacji w danej firmie, planowanie np. eventu dla pracowników, jubileuszu firmy, wyjazdu integracyjnego, warsztatów, czy szkoleń zaczynamy od warsztatu zerowego, który spełnia kilka istotnych funkcji. Najważniejsze z nich to:

  1. Badamy i ustalamy cele, które przeprowadzeniem danych działań chce osiągnąć firma
  2. Definiujemy grupę interesariuszy / odbiorców działania
  3. Opisujemy i ustalamy efekty, jakie mają być widoczne i policzalne po wdrożeniu projektu
  4. Mapujemy dotychczasowe podobne działania eventowe, które były realizowane w firmie
  5. Ustalamy elementy twarde działań, które powinny się znaleźć w planowanym scenariuszu i które są oczekiwane przez klienta
  6. Opisujemy czasowy plan realizacji (timing)
  7. Ustalamy wagi i zmienne, na podstawie których będziemy liczyć zwrot z inwestycji z przeprowadzonej akcji
  8. Tworzymy wstępny plan danego działania np. jubileuszu firmy, spotkania integracyjnego, eventu, szkolenia, warsztatów itp. – na tym etapie rozumiemy już kierunek, w którym ma pójść organizacja danego działania

Dodatkowym celem warsztatu zerowego jest możliwość sprawdzenia naszych kompetencji, jeszcze przed rozpoczęciem prac. To pozwala upewnić się, czy jesteśmy firmą której szukacie i czy wypracowany plan odpowiada Wam, jako klientowi.

Doradztwo w zakresie employer brandingu
– obszary specjalizacji

Na rynku dostępne jest bardzo wiele różnego rodzaju pomysłów na wsparcie działań emoloyer brandingowych. Jak więc znaleźć te właściwe, które są dopasowane do celów i efektów, jakie chce osiągnąć dana firma?

W ramach tej usługi najczęściej przeprowadzamy działania  z zakresu:

  • Tworzenia strategii employer brandingowych z wykorzystaniem eventów B2E
  • Organizacji jubileuszu / urodzin istnienia firmy jako podziękowania dla pracowników za ich wkład w jej funkcjonowanie
  • Szkoleń i warsztatów dla działów handlowych firm
  • Działań informacyjnych i PR’owych wspierających pozyskiwanie nowych pracowników do firmy
  • Szkoleń i warsztatów z budowania strategii social mediów wspierających politykę human resources firmy
  • Spotkań integracyjnych i team buildingowowych (ostatnio zwłaszcza dla softwer hous’ów i start up’ów)
  • Wydarzeń kierowanych do pracowników firmy i ich rodzin (np. wydarzenia firmowe, pikniki firmowe)
  • Zagranicznych wyjazdów motywacyjnych przeprowadzanych w ramach nagrody dla najlepszych pracowników firmy
  • Organizacji gali i eventów firmowych
  • Udziału firmy w targach pracy
  • Warsztatów z kompetencji miękkich dla kadry kierowniczej firm programistycznych i z szeroko pojętej branży IT
  • Warsztatów z zarządzania sytuacjami kryzysowymi w firmie i rozwiązywania konfliktów
  • Organizacji szkoleń lub warsztatów na wybrany specjalistyczny temat (dobór trenerów / ekspertów i pełna organizacja spotkania)

Jeśli mierzysz się z podobnymi wyzwaniami co firmy i osoby, które najczęściej korzystają z tej usługi, umów się na bezpłatną konsultację, abyśmy porozmawiali o Twojej sytuacji.

Zamów bezpłatną konsultację

Szukasz kompleksowego doradztwa i wsparcia w zakresie działań employer brandingowych z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań z zakresu eventów B2E, team buildingu, warsztatów i szkoleń? Potrzebujesz kompleksowej organizacji takich działań? Skontaktuj się z nami i opowiedz o wyzwaniach, przed którymi stoisz.

Modele współpracy

Audyt jednorazowy

Analiza dotychczasowych działań EB w obszarze eventów w firmie klienta, kończąca się raportem i rekomendacjami

Szkolenia i warsztaty

Warsztat dla osób zajmujących się w firmie obszarem organizacji warsztatów, eventów, spotkań team building dla pracowników

Strategia Employer branding

Przygotowanie kompleksowej strategii organizacji i planowania spotkań, eventów, wydarzeń integracyjnych team building w firmie

Współpraca operacyjna

Stałe i kompleksowe działanie w zakresie warsztatów, szkoleń, wyjazdów integracyjnych i team building, skorelowane ze strategią HR i EB firmy

Doradztwo w obszarze employer brandingu
– czy warto

  • To co oferujemy naszym klientom to doświadczenie, wiedza i studium przypadków kilkudziesięciu polskich i zagranicznych przedsiębiorstw, dla których w zakresie działań m.in. employer brandingowych pracowaliśmy do tej pory
  • Nasz najdłuższy cykl szkoleniowy dla kadry kierowniczej jednej z wrocławskich firm produkcyjnych trwał 3 lata, na które składało się 25 dwudniowych eventów warsztatowych o różnej tematyce, wzięło w nim udział 14 trenerów, a całościowy budżet organizacji spotkań wynosił ponad 700 tys złotych netto
  • To wiedza praktyczna, której efekt można sprawdzić naocznie oglądając zdjęcia i filmy z realizacji dla takich firm jak Raben, Press Glass, Orlen, Eto Magnetic, Deichmann, Phoenix Contact, De Dietrich, T-Systems, czy GS1 Polska
  • To również doświadczenie w organizacji eventów nie tylko w Polsce, ale również we Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii, Holandii, Grecji i Czechach
  • Dysponujemy stale poszerzaną bazą trenerów, ekspertów, szkoleniowców z różnych dziedzin m.in. ekonomii, marketingu, sprzedaży, zarządzania sytuacjami kryzysowymi, nowych technologii, e-commerce, czy employer brandingu
  • W organizowanych dla naszych klientów spotkaniach brali udział m.in. Leszek Balcerowicz, Paweł Tkaczyk, Natalia Hatalska, Piotr Bucki, Robert Kozak, czy Rafał Szczepanik
  • Dlaczego więc warto? Bo zazwyczaj koszty konsultacji, są wielokrotnie niższe niż koszt potencjalnie popełnianych błędów przy organizacji np. eventów, szkoleń, czy warsztatów
  • Bo posiadamy znaczną sieć partnerów, podwykonawców i dostawców usług, która pozwala rozwiązać większość problemów przy organizacji tego typu działań
  • Jest to też sieć sprawdzonych trenerów i szkoleniowców, których kompetencje wykorzystywaliśmy budując często złożone strategie szkoleń, warsztatów i eventów, które organizowaliśmy dla pracowników firm
  • Bo zaangażowanie naszej firmy na możliwie najwcześniejszym etapie planowania eventu, pozwala uzyskać cenne spojrzenie eksperta z zewnątrz
  • Dlatego, że zaangażowanie w organizację tego typu działań employer brandingowych profesjonalnej firmy, która nie tylko chwali się świetnymi pomysłami, ale przede wszystkim potrafi pokazać realne i wymierne efekty konkretnych pomysłów i wziąć odpowiedzialność za ich realizację, pozwala uniknąć różnych (często niestety nietrafionych) pomysłów, które sprawdzą się, albo i nie. Bo sam pomysł jest wart dolara, a dopiero jego realizacja milion!

Doradztwo w obszarze employer brandingu
– jakie są koszty

Koszty naszego doradztwa są policzone w taki sposób, aby były opłacalne zarówno dla małych, średnich, jak i dużych firm. Pośród naszych klientów są zarówno kilkunastoosobowe start’upy sprzedające w modelu B2B, kilkudziesięcioosobowe firmy software house, polskie firmy rodzinne, jak i duże międzynarodowe korporacje.

Co je ze sobą łączy? Większość naszych klientów podchodzi do nas, jak do współpracy z prawnikiem, doradcą finansowym, czy np. architektem, czyli jak do inwestycji w pracę z doradcą i konsultantem, a nie jak do kosztu.

Naszemu działaniu przyświeca zasada, że “5 minut planowania oszczędza godzinę pracy”. Dlatego w łatwy i prosty sposób jesteśmy w stanie pokazać i udowodnić, że nasze projektowe i systemowe podejście do pracy przy planowaniu warsztatów i szkoleń, może w świadomy sposób oszczędzić czas, nerwy i pieniądze poświęcone na te działania.

A co za tym idzie, zaplanowany w ten sposób proces planowania i organizacji działań employer brandingowych np. wydarzeń integracyjnych, szkoleń, warsztatów, czy spotkań typu team building, przyniesie nie tylko większy efekt i zwrot z inwestycji i da wdrażającej go firmie przewagę konkurencyjną na rynku, ale też sprawi nieporównywalnie większą satysfakcję z realizacji projektu.

Jeśli chcesz poznać koszty doradztwa dla swojej firmy, zamów poniżej bezpłatną konsultację i opowiedz o swojej sytuacji i oczekiwaniach.

Chcesz porozmawiać?

Szukasz kompleksowego doradztwa i wsparcia w zakresie działań employer brandingowych z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań z zakresu eventów B2E, team buildingu, warsztatów i szkoleń? Potrzebujesz kompleksowej organizacji takich działań? Skontaktuj się z nami i opowiedz o wyzwaniach, przed którymi stoisz.

Wyślij zapytanie

Nasi kluczowi klienci

Posłuchaj Podcastu E Com On

Zostaw namiar na siebie

A my szybciutko oddzwonimy :)






    Skontaktuj się z nami