Działania zwiększające konwersję w e-commerce

Pomagamy firmom prowadzącym działalność w obszarze e-commerce w tworzeniu i układaniu procesów logistyki, lejków sprzedaży, marketingu i obsługi klienta, oferując nasze doświadczenie i know-how w tym zakresie.

Poznaj szczegóły

Doradztwo w tworzeniu procesów zwiększających konwersję w e-commerce
– opis usługi

Będąc blisko 4 lata właścicielami e-commerce zauważyliśmy, że bardzo wiele sklepów internetowych nie wykorzystuje swojego potencjału z uwagi na źle zaplanowane i wdrożone procesy, albo nawet zupełny ich brak (co bywa najgorsze). Skąd o tym wiemy?

Dlatego że sami, będąc raczkującymi twórcami naszego e-commerce, popełniliśmy setki błędów i straciliśmy niepotrzebnie mnóstwo czasu i pieniędzy, które moglibyśmy zaoszczędzić dzięki odpowiednio przygotowanym i wdrożonym procesom dotyczącym m.in. naszej gospodarki zatowarowania, działalności marketingowej, polityki wyprzedaży i promocji w sklepie, współpracy z dostawcami, systemu reklamacji, pracy biura obsługi klienta i wielu innych aspektów prowadzenia e-commerce.

Gdybyśmy w momencie rozpoczynania sprzedaży w internecie mieli odpowiednio poukładane procesy, wówczas prawdopodobnie nasz e-commerce rozwinąłby się szybciej. Dowiedzieliśmy się o tym, nie tylko widząc zaskakujące efekty wprowadzanych w naszym sklepie internetowym zmian, ale również rozmawiając z przedsiębiorcami, którym pomagamy w tym obszarze.

Dlatego stworzyliśmy usługę polegającą na praktycznym wsparciu dla e-commerce, polegającą na tworzeniu efektywnych procesów zarządzania sklepem internetowym, które obejmują różne aspekty jego funkcjonowania.  Nasze wsparcie ma pomóc w zwiększeniu rentowności sklepu poprzez wyeliminowanie tych obszarów jego działania, przez które marnowane jest najwięcej czasu i pieniędzy jego właścicieli.

Doradztwo w tworzeniu procesów zwiększających konwersję w e-commerce
– dla kogo

Z tej usługi najczęściej korzystają: 

  • Przedsiębiorcy, którzy w swoim e-commerce chcą do planowanych działań podchodzić procesowo i szukają doradztwa w zakresie mierzenia zwrotu z zainwestowanych pieniędzy
  • Firmy z branży e-commerce, które mają problem ze znalezieniem osób do obsługi działań operacyjnych i zastanawiają się, czy można je w jakiś sposób zastąpić technologią i optymalizacją procesów
  • Osoby, którzy chcą w sposób “zwinny” zarządzać zespołami projektów e-commerce i dzięki odpowiednim procesom szukać przewagi rynkowej
  • Właściciele sklepów internetowych, którzy pragną optymalizować procesy dotyczące funkcjonowania ich biznesów, szukający nowoczesnych rozwiązań i przewag technologicznych w prowadzonym przez siebie biznesie

Doradztwo w tworzeniu procesów zwiększających konwersję w e-commerce
– początek współpracy

Aby móc dopasować rozwiązania i procesy do danego e-commerce, zaczynamy usługę od warsztatu zerowego, który spełnia kilka funkcji. Najważniejsze z nich to:

  1. Badamy cele, które stawia przed sobą dany e-commerce
  2. Mapujemy już istniejące procesy w firmie związane z jego funkcjonowaniem
  3. Definiujemy grupę interesariuszy / podmiotów / osób, odpowiadających za istniejące procesy w firmie (wewnętrzne / zewnętrzne)
  4. Tworzymy mapę słabych punktów istniejących procesów oraz miejsca, w których z danego projektu ucieka najwięcej pieniędzy i nieefektywnie wykorzystywanego czasu
  5. Na tej podstawie przedstawiamy wstępny plan i ustalamy priorytety co do procesów, które naszym zdaniem w pierwszej kolejności należy wdrożyć, zoptymalizować lub poprawić, a także w celu realizacji planu rekomendujemy odpowiednie narzędzia i rozwiązania technologiczne

Dodatkowym celem warsztatu zerowego jest możliwość sprawdzenia naszych kompetencji, jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.  Do tego plan na współpracę zawiera koncepcję, na czym miałaby polegać usługa poprawy lub / i stworzenia procesów dla danego e-commerce.

Doradztwo w tworzeniu procesów zwiększających konwersję w e-commerce
– obszary specjalizacji

Procesy, które najczęściej wymagają poprawy lub stworzenia ich od zera w e-commerce, dla których pracowaliśmy dotyczą:

  1. Zbudowania efektywnego biura obsługi klienta w sklepie internetowym
  2. Wprowadzenie narzędzi zarządzania projektami (specjalizujemy w planowaniu procesów z wykorzystaniem oprogramowania Jira / Atlassian)
  3. Poprawy procesu reklamacji w sklepie internetowym
  4. Zwiększenia szybkości dostawy zamówionych produktów do klienta
  5. Poprawy procesu zwrotów w e-commerce
  6. Stworzenia procesu promocji i wyprzedaży w sklepie internetowym
  7. Zbudowania procesów efektywnego zarządzania gospodarką magazynową w e-commerce
  8. Poprawy procesów przepływu informacji pomiędzy członkami zespołu e-commerce
  9. Stworzenia procesów działań marketingowych w sklepie internetowym
  10. Stworzenia procesu uzupełniania i rozbudowy asortymentu w e-commerce
  11. Przygotowanie procesu aktualizacji, optymalizacji i przebudowy strony sklepu internetowego
  12. Stworzenie procesu ustalania priorytetów rozwoju dla sklepu internetowego

Jeśli mierzysz się z podobnymi wyzwaniami co firmy i osoby, które najczęściej korzystają z tej usługi, umów się na bezpłatną konsultację, abyśmy porozmawiali o Twojej sytuacji.

Zamów bezpłatną konsultację

Posiadasz sklep internetowy i nie wiesz, jak skutecznie zwiększyć sprzedaż? Szukasz porady praktyków, którzy przeprowadzą audyt Twoich działań i wskażą obszary do poprawy? Potrzebujesz kompleksowego doradztwa w zakresie e-commerce? Umów się na bezpłatną konsultację i napisz nam o wyzwaniach, przed którymi stoisz.

Modele współpracy

Audyt jednorazowy

Analiza istniejących procesów w firmie klienta, która kończy się raportem i rekomendacjami

Szkolenia i warsztaty

Warsztat dla osób zarządzających e-commerce w zakresie tworzenia, optymalizacji i wdrażania procesów

Stworzenie strategii

Przygotowanie kompleksowej strategii tworzenia i optymalizacji procesów w danym e-commerce

Współpraca operacyjna
Stałe i kompleksowe działanie w zakresie procesowego podejścia do zarządzania e-commerce

Doradztwo w tworzeniu procesów zwiększających konwersję w e-commerce
– czy warto

  • Nasze doświadczenie, którym dzielimy się z innymi właścicielami e-commerce, to przede wszystkim 4-letnia praktyczna wiedza, w tworzeniu własnego e-commerce, który uznawany jest za jeden z największych i najbardziej rozpoznawalnych w Polsce w swojej branży
  • Dodatkowo niesiemy za sobą doświadczenie, które do tej pory udzieliliśmy kilkudziesięciu przedsiębiorcom sprzedającym w internecie, którzy (podobnie jak my) budując swój biznes w e-commerce od podstaw, borykali się z podobnymi problemami i wyzwaniami jak my
  • Dlaczego jeszcze warto? Bo zazwyczaj koszty konsultacji są wielokrotnie niższe od potencjalnie popełnianych błędów w tym obszarze
  • Bo jako praktycy posiadamy dużą sieć konsultantów, co pozwala nam rozwiązać znaczną część problemów w zakresie zarządzania e-commerce
  • Bo zaangażowanie praktyka jako konsultanta dla Twojego e-commerce, pozwoli Ci uzyskać cenne spojrzenie z zewnątrz
  • Zaangażowanie profesjonalnej firmy zewnętrznej bardzo często pozwala na stworzenie jednej spójnej strategii działania, zamiast narażać się na tworzone w różnych działach, często niespójne, wizje i pomysły (przerabialiśmy to na własnej skórze)

Doradztwo w tworzeniu procesów zwiększających konwersję w e-commerce
– jakie są koszty

Koszty naszego doradztwa są policzone w taki sposób, aby były opłacalne zarówno dla małych, średnich, jak i dużych firm. Pośród naszych klientów są zarówno małe, duże i średnie sklepy internetowe i firmy B2B sprzedające swoje usługi w internecie.

Co je ze sobą łączy? Większość naszych klientów podchodzi do nas, jak do współpracy z prawnikiem, doradcą finansowym, czy np. architektem, czyli jak do inwestycji w pracę z doradcą i konsultantem, a nie jak do kosztu.

Naszemu działaniu przyświeca zasada, że “5 minut planowania oszczędza godzinę pracy”. Dlatego w łatwy i prosty sposób jesteśmy w stanie pokazać i udowodnić, że nasze projektowe i systemowe podejście do pracy przy projektach zwiększających konwersję w e-commerce, może w świadomy sposób oszczędzić czas, nerwy i pieniądze poświęcone na te działanie.

A co za tym idzie, zaplanowany w ten sposób proces, przyniesie nie tylko większy efekt i zwrot z inwestycji i da wdrażającej go firmie przewagę konkurencyjną na rynku, ale też sprawi nieporównywalnie większą satysfakcję z realizacji projektu.

Jeśli chcesz poznać koszty doradztwa dla swojej firmy, zamów poniżej bezpłatną konsultację i opowiedz o swojej sytuacji i oczekiwaniach.

Chcesz porozmawiać?

Posiadasz sklep internetowy i nie wiesz, jak skutecznie zwiększyć sprzedaż? Szukasz porady praktyków, którzy przeprowadzą audyt Twoich działań i wskażą obszary do poprawy? Potrzebujesz kompleksowego doradztwa w zakresie e-commerce? Umów się na bezpłatną konsultację i napisz nam o wyzwaniach, przed którymi stoisz.

Wyślij zapytanie

Nasi kluczowi klienci

Posłuchaj Podcastu E Com On

Zostaw namiar na siebie

A my szybciutko oddzwonimy :)






    Skontaktuj się z nami