Doradztwo strategiczne w obszarze social media

Pomagamy firmom działającym w modelu B2B i B2C w stworzeniu i wdrożeniu strategii social media, która generuje faktyczny i policzalny zwrot z inwestycji, dobierając rozwiązania pod sytuację danego przedsiębiorstwa, czy e-commerce.

Przeczytaj więcej

Doradztwo strategiczne w obszarze social media
– opis usługi

Zaobserwowaliśmy, że wiele firm działających w modelu B2B, czy B2C nie potrafi w skuteczny sposób zmierzyć skuteczności swoich działań w social mediach np. na Facebooku, Instagramie, YouTube, w grupach tematycznych, czy na Linkedinie, czyli za pomocą szeroko pojętego social selling. Co więcej, wiele osób nie jest do końca zadowolona z prowadzonych działań w tym obszarze, ale nie potrafi lub nie ma czasu tego zmienić.

Z jednej strony prowadzenie konta w social mediach wydaje się banalne, z drugiej strony wymyślenie i wdrożenie angażujących działań skierowanych do klientów marki, firmy, czy sklepu internetowego, albo działań generujących leady sprzedażowe, które byłyby powiązane z jej strategią i z których można policzyć zwrot z inwestycji bywa dla wielu firm niezwykle trudne.

Skąd to wiemy? Między innymi dlatego, że od ponad 3 lat zajmujemy się planowaniem komunikacji w social mediach dla własnego e-commerce, a nasze konto (na obszarze rynku w którym działamy), jest trzecim co do wielkości w Polsce mając ponad 21.000 fanów i subskrybentów.

Wiemy jednak, że nie ma jednej i sprawdzonej metody na strategię marki w social mediach. Wybór narzędzi, sposobu narracji, przygotowanie kontentu, zaplanowanie odpowiedniej kampanii płatnej na Facebooku, czy Instagramie i powiązanie tego z celami marketingowymi, sprzedażowymi, czy PR’owymi firmy bywa czasochłonne i bez odpowiedniej praktycznej wiedzy działania te mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Doradztwo strategiczne w obszarze social media
– dla kogo

Dlatego stworzyliśmy usługę polegającą na powiązaniu działań w social mediach ze strategią marketingową i sprzedażową firmy, z której najczęściej korzystają:

  • Przedsiębiorcy, którzy do działań sprzedażowych i marketingowych chcą podchodzić procesowo i szukają doradztwa w zakresie mierzenia zwrotu z inwestycji wydawanych na nie pieniędzy
  • Osoby, które szukają kompleksowego doradztwa w zakresie social selling – od zaplanowania, poprzez realizację, a na mierzeniu zwrotu z tej inwestycji kończąc
  • Właściciele sklepów internetowych szukający realnych wyróżników dla swojej marki w social mediach, np. z wykorzystaniem YouTube, Facebook, Instagram
  • Osoby, które chcą przeprowadzić kompleksowy audyt dotychczasowych działań w social mediach, które były realizowane przez wewnętrzny zespół firmy lub podwykonawców zewnętrznych (agencje, freelancerów itp.)
  • Dyrektorzy marketingu i sprzedaży firm B2B, którzy chcą w mierzalny i zaplanowany sposób pozyskiwać leady dla swojej firmy z wykorzystaniem social selling i narzędzi social media
  • Właściciele firm, którzy nie mają rozbudowanego działu marketingu, ale szukają skutecznych sposobów na rozwój swojej firmy m.in. z wykorzystaniem mediów społecznościowych, ale też innych narzędzi marketingowych, wspierających rozwój ich firmy
  • Osoby, które korzystały z pomocy szeroko pojętych agencji social media, ale z różnych powodów nie są zadowolone z efektów ich pracy, szukające innego, bardziej strategicznego i kompleksowego podejścia do działań marketingowych w ich firmie
  • Firmy, które do tej pory w ogóle nie korzystały od strony marketingowej i sprzedażowej z social mediów i chcą dzięki nim wesprzeć nowo powstającą markę, produkt lub usługę 
  • Osoby szukające praktycznego wsparcia i pomocy w zakresie współpracy z influencerami i liderami opinii

Jeśli mierzysz się z podobnymi wyzwaniami co firmy i osoby, które najczęściej korzystają z tej usługi, umów się na bezpłatną konsultację, abyśmy porozmawiali o Twojej sytuacji.

Doradztwo strategiczne w obszarze social media
– początek współpracy

Aby móc dopasować metody do konkretnej firmy, naszą usługę zaczynamy od warsztatu zerowego, który spełnia kilka funkcji. Najważniejsze to:

  1. Badamy cele, które aktualnie stawia przed sobą firma w zakresie działań prowadzonych w obszarze social mediów
  2. Przeprowadzamy audyt dotychczasowych działań, które zostały realizowane w firmie
  3. Mapujemy procesy związane z dotychczasową działalnością w zakresie social media / social selling
  4. Opisujemy szanse, zagrożenia i wyzwania planowanych działań w tym obszarze
  5. Tworzymy wstępny plan naszych rekomendacji działań marketingowych dla danego e-commerce, czy firmy sprzedającej swoje usługi przez internet, wraz z szacunkowym planem ich wdrożenia oraz kosztami

Dodatkowym celem warsztatu zerowego jest możliwość sprawdzenia naszych kompetencji, jeszcze przed rozpoczęciem prac. To pozwala upewnić się, czy jesteśmy firmą której szukacie i czy wspólnie wypracowany plan odpowiada Wam, jako klientowi.

Zamów bezpłatną konsultację

Szukasz doradztwa w zakresie skutecznego wykorzystania social mediów w Twoim e-commerce? Potrzebujesz wsparcia w zakresie współpracy z influencerami? A może prowadzisz działania B2B i nie wiesz czy w jaki sposób wykorzystać social media w komunikacji ze swoimi klientami biznesowymi? Umów się na bezpłatną konsultację i opowiedz o swoich wyzwaniach.

Modele współpracy

Audyt jednorazowy

Analiza dotychczasowych działań w obszarze social media w firmie klienta, kończąca się raportem i rekomendacjami

Szkolenia i warsztaty

Warsztat dla osób zajmujących się w firmie obszarem sprzedaży i marketingu z wykorzystaniem social mediów

Strategia social media

Przygotowanie kompleksowej strategii pozyskiwania klientów za pomocą social media / social selling

Współpraca operacyjna

Stałe i kompleksowe działanie w zakresie social mediów, skorelowane ze strategią sprzedaży i marketingu firmy

Doradztwo strategiczne w obszarze social media
– czy warto

  • Naszym klientom oferujemy doświadczenie i wiedzę, którą zdobyliśmy m.in. tworząc strategię komunikacji w social mediach dla własnego e-commerce (Facebook, grupa na Facebooku, Instagram, YouTube)
  • Mamy duże doświadczenie we współpracy z influencerami i liderami opinii, których działania były częścią tworzonej przez nas strategii marketingowej i sprzedażowej dla e-commerce i firm B2B
  • Dodatkowo niesiemy studium przypadków kilkudziesięciu polskich i zagranicznych przedsiębiorstw, dla których w ciągu 14 lat naszej działalności realizowaliśmy strategiczne projekty z obszaru marketingu, sprzedaży, social mediów, komunikacji, PR’u i eventów
  • Dlaczego więc warto? Bo zazwyczaj koszty konsultacji, są wielokrotnie niższe niż potencjalnie popełnianych błędów
  • Bo zaangażowanie naszej firmy na możliwie najwcześniejszym etapie planowania strategii social media, pozwala uzyskać cenne spojrzenie eksperta z zewnątrz
  • Dlatego, że zaangażowanie w działania social media profesjonalnej firmy, która nie tylko chwali się świetnymi pomysłami, ale przede wszystkim potrafi pokazać realne i wymierne efekty ich wdrożenia i wziąć odpowiedzialność za ich realizację, pozwala uniknąć różnych (często niestety nietrafionych) pomysłów, które sprawdzą się, albo i nie. Bo sam pomysł jest wart dolara, a dopiero jego realizacja milion!

Doradztwo strategiczne w obszarze social media
– jakie są koszty

Koszty naszego doradztwa są policzone w taki sposób, aby były opłacalne zarówno dla małych, średnich, jak i dużych firm. Pośród naszych klientów są zarówno kilkunastoosobowe start’upy, kilkudziesięcioosobowe firmy software house, polskie firmy rodzinne, jak i duże międzynarodowe korporacje.

Co je ze sobą łączy? Większość naszych klientów podchodzi do nas, jak do współpracy z prawnikiem, doradcą finansowym, czy np. architektem, czyli jak do inwestycji w pracę z doradcą i konsultantem, a nie jak do kosztu.

Naszemu działaniu przyświeca zasada, że “5 minut planowania oszczędza godzinę pracy”. Dlatego w łatwy i prosty sposób jesteśmy w stanie pokazać i udowodnić, że nasze projektowe i systemowe podejście do strategii social media, może w świadomy sposób oszczędzić czas, nerwy i pieniądze poświęcone na ich wdrożenie.

A co za tym idzie, zaplanowany w ten sposób proces, przyniesie nie tylko większy efekt i zwrot z inwestycji i da wdrażającej go firmie przewagę konkurencyjną na rynku, ale też sprawi nieporównywalnie większą satysfakcję z realizacji projektu.

Jeśli chcesz poznać koszty doradztwa dla swojej firmy, zamów poniżej bezpłatną konsultację i opowiedz o swojej sytuacji i oczekiwaniach.

Chcesz porozmawiać?

Szukasz doradztwa w zakresie skutecznego wykorzystania social mediów w Twoim e-commerce? Potrzebujesz wsparcia w zakresie współpracy z influencerami? A może prowadzisz działania B2B i nie wiesz, czy i w jaki sposób wykorzystać social media w komunikacji ze swoimi klientami biznesowymi? Umów się na bezpłatną konsultację i opowiedz o swoich wyzwaniach.

Wyślij zapytanie

Nasi kluczowi klienci

Posłuchaj Podcastu E Com On

Zostaw namiar na siebie

A my szybciutko oddzwonimy :)






    Skontaktuj się z nami