fbpx

Doradztwo w logistyce dla e-sklepu – fulfillment

Bazując na wieloletniej współpracy z firmami świadczącymi usługi fulfillment, pomagamy sklepom internetowym w znalezieniu odpowiedniego operatora logistycznego dla e-sklepu, a także we wdrożeniu wszystkich procesów związanych z ich połączeniem i późniejszą współpracą.

Zjedź niżej i poznaj szczegóły

Na czym polega nasza usługa?

Pomagamy firmom sprzedającym w internecie, które planują skorzystanie z outsourcingu logistycznego w znalezieniu najlepszego operatora fulfillment, który będzie najlepiej dopasowany do specyfiki ich asortymentu, modelu sprzedaży oraz obsługi klienta końcowego danego sklepu internetowego.

W ramach tej usługi:

  • Przygotowujemy specyfikację Twoich wymagań odnośnie współpracy z firmą fulfillmentową (odpowiednie rpzechowywanie, przyjmowanie dostaw, pakowanie towarów, wysyłka towarów, opakowania, czas wysyłki, model rozliczeń itd.)
  • W oparciu o ww. specyfikację weryfikujemy dostępnych na rynku operatorów fulfillment, pod kątem ich dopasowania do Twoich wytycznych
  • Następnie w Twoim imieniu przeprowadzamy przetarg na obsługę logistyczną Twojej firmy i negocjujemy w warunki współpracy
  • Finalnie wdrażamy rozwiązanie fulfillment w Twojej firmie, zarówno w obszarze integracji IT, procesów, na których będzie opierać się współpraca, jak i przeszkolenia Twojego zespołu

Usługa ta polega więc na całościowym tj. od A do Z przygotowaniu procesu znalezienia odpowiedniej firmy fulfillmentowej i kompleksowego wdrożenia usługi w danym e-commerce.

W pracy nad wdrożeniem outsourcingu logistycznego w Twojej firmie, bazujemy nie tylko na naszych kompetencjach, które zdobyliśmy w realizacji podobnych projektów dla innych przedsiębiorców, ale również na naszym doświadczeniu właścicieli sklepu internetowego, którzy od 4 lat współpracują z firmami fulfillmentowymi jako ich klienci.

Stworzyliśmy tą usługę odpowiadając na potrzebę wielu przedsiębiorców, którzy szukając fulfillmentu dla swojego e-commerce nie potrafili prawidłowo określić specyfikacji swojego zapotrzebowania, co często skutkowało np. niewłaściwym doborem dostawcy usługi i tym samym ponoszeniem znacznych kosztów nieprawidłowego wdrożenia.

Dla kogo jest ta usługa?

Z tej usługi najczęściej korzystają:

  • Właściciele sklepów internetowych i osoby planujące otwarcie e-commerce, które chcą całość obsługi logistycznej outsourcingować do zewnętrznej firmy fulfillmentowej
  • Firmy sprzedające w internecie w oparciu o własny magazyn, które zanotowały wzrost i nie nadążają z obsługą zamówień, które potrzebują zarówno większej przestrzeni magazynowej, jak i bardziej wydajnej obsługi wysyłek i dostaw
  • Przedsiębiorcy, którzy mają problem z aktualną firmą fulfillmentową i potrzebują pomocy w znalezieniu nowego operatora, dopasowanego do specyfiki ich sklepów internetowych
  • Dystrybutorzy i producenci różnego rodzaju produktów, których klientami są zarówno sklepy detaliczne jak i hurtownie, którzy potrzebują profesjonalnej obsługi logistycznej zamówień B2B.

Posłuchaj jakie są wady i zalety korzystania z fulfillmentu w e-commerce

Szukasz operatora fulfillment dla swojego e-commerce?

Zostaw numer, abyśmy mogli oddzwonić i sprawdzić jak możemy Ci w tym pomóc.






    Wdrożenie fulfillment w e-sklepie
    – etapy współpracy

    Z każdą firmą, która jest zainteresowana naszym wsparciem w zakresie pomocy w wyborze firmy fulfillment i późniejszym procesie wdrożenia wszelkich integracji, procedur i niezbędnych elementów współpracy pomiędzy operatorem logistycznym i sklepem internetowym, przechodzimy następujące etapy w tym procesie:

    ETAP 1 – Bezpłatna Konsultacja

    Współpracę rozpoczynamy od  krótkiej i niezobowiązującej 15-20 minutowej rozmowy telefonicznej lub online, podczas której bliżej poznamy Twoją sytuację.

    ETAP 2 – Warsztat Startowy

    Wybór odpowiedniego modelu logistyki dla e-commerce musi być ściśle powiązany z  procesami związanymi z gospodarką magazynową oraz obsługą zamówień wysyłanych do klientów. Zdefiniowane na tym etapie procesy będą podstawą do ustalenia wytycznych, wg których będziemy poszukiwać odpowiedniego dostawcy usług logistycznych dla Twojego e-sklepu.

    Na tym etapie m.in.:

    • Przeprowadzamy audyt aktualnych bądź planowanych (w przypadku firmy, która dopiero startuje ze sprzedażą) operacji magazynowych w Twojej firmie, które planujesz zlecić zewnętrznemu partnerowi
    • Określamy rodzaj, wielkość i wolumen produktów, które sprzedajesz w internecie
    • Określamy specyfikę dostaw towaru do magazynu, a także jego przechowywania
    • Weryfikujemy, czy i jakie są specjalne wytyczne odnośnie kompletacji i wysyłki towaru do klienta ostatecznego (zwłaszcza przesyłki niestandardowe z punktu widzenia procesu pakowania i dostawy)
    • Definiujemy Twoje oczekiwania co do procesów, na których działa fulfillment, czasu w jakim są w stanie zrealizować poszczególne usługi itp.
    • Zbieramy twarde dane na temat systemów IT na jakich pracuje / planuje pracować Twoj e-commerce
    • Tworzymy specyfikację wszystkie możliwych procesów logistycznych w Twojej firmie i Twoich oczekiwań w tym zakresie
    • Na tej podstawie tworzymy wstępną rekomendację odnośnie odpowiedniego modelu zarządzania magazynem (fulfillment czy magazyn własny) i / lub brief, który będzie podstawą do rozpoczęcia rozmów z operatorami logistycznymi (przetarg)

    Korzyścią ze współpracy ze Stereomatic na tym etapie jest możliwość skorzystania z naszego doświadczenia w dwukrotnym poszukiwaniu obsługi logistycznej dla naszego sklepu internetowego (w 2022 roku, po 3 latach współpracy z pierwszą firmą fulfillmentową, zmieniliśmy ją na inną).

    ETAP 3 – Ustalenie harmonogramu prac

    Na tym etapie znamy już specyfikę Twojego e-sklepu i mamy zdefiniowane Twoje oczekiwania i planowane procesy, co do logistyki dla Twojego e-commerce. Wspólnie z Tobą ustalamy więc podział zadań i timing prac, aż do finału w postaci wdrożonej współpracy z zewnętrznym operatorem logistycznym i Twojego zespołu przygotowanego do współpracy z fulfillmentem.

    ETAP 4 – Przetarg na dostawcę usług logistycznych dla e-commerce

    Ten etap w większości jest realizowany w naszym zespole. Po wcześniejszym wspólnym ustaleniu specyfikacji zapytania, kontaktujemy się z firmami fulfillmentowymi pasującymi do profilu Twojego sklepu internetowego i przystępujemy do przeprowadzenia przetargu na obsługę logistyczna Twojego e-commerce.

    Na tym etapie weryfikujemy:

    • Dopasowanie wszystkich procesów obsługi klienta oraz warunków magazynowania i obrotu towarem w firmie fulfillment do Twojego sklepu internetowego
    • Dodatkowe korzyści np. możliwość wyróżnienia się Twojego e-sklepu wśród konkurencji w Twojej branży, dzięki wyróżnikom oferowanym przez firmę logistyczną
    • Weryfikujemy i negocjujemy stawki za poszczególne elementy obsługi oraz metodologię rozliczeń i jej dopasowanie do specyfiki wysyłanego przez Ciebie asortymentu
    • Sprawdzamy aspekty techniczne związane z integracją systemów IT pomiędzy Twoim sklepem internetowym, a magazynem fulfillmentowym
    • Weryfikujemy i pomagamy Ci negocjować warunki umowy z operatorem logistycznym, zwracając przy tym uwagę na aspekty, które znamy z doświadczenia, a o których istnieniu możesz nie mieć świadomości.

    Po przeprowadzonej analizie przedstawiamy Ci nasze rekomendacje, co do tego, która firma najlepiej obsłuży procesy logistyczne w Twoim e-commerce. Decyzję podejmujesz jednak Ty.

    Korzyścią dla Ciebie na tym etapie naszej współpracy będzie to, że otrzymasz od nas pełne informacje na temat wad i zalet poszczególnych firm, które mogą świadczyć usługi logistyczne dla Twojego sklepu internetowego, co pozwoli Ci uniknąć błędów wynikających z nieznajomości specyfiki współpracy z zewnętrznym operatorem logistycznym.

    ETAP 5 – Wybór firmy fulfillment i umowa

    Po przedstawieniu rekomendacji, po analizie za i przeciw, podejmujesz decyzję o wyborze danej firmy. Na tym etapie pomagamy Ci w kwestiach prawnych np. przygotowania i weryfikacji umowy, a także w określeniu harmonogramu wdrożenia pomiędzy Twoim e-sklepem, a wybranym fulfillmentem.

    ETAP 6 – Wdrożenie

    Po wybraniu danej firmy rozpoczynamy etap wdrożenia. Na tym etapie nasz specjalista współpracuje ściśle z Twoim zespołem. Wspólnie przechodzimy przez cały proces wdrożenia i konfiguracji usługi fulfillmentu w Twoim sklepie internetowym.

    Wszystkie procesy opisane szczegółowo w umowie, którą zawarłeś z operatorem logistycznym zostają wprowadzone w życie, przetestowane i dopracowane. Twój zespół zostaje przeszkolony do prawidłowej obsługi nowych systemów i procesów.

    ETAP 7 – Obsługa Powdrożeniowa

    Po zakończeniu procesu wdrożenia nie zostawiamy Cię bez opieki. Z naszego doświadczenia wynika, że procesy logistyczne pomiędzy firmą fulfillment i danym e-commerce docierają się przez kolejne 2-3 miesiące. Czas dotarcia zależy od wielkości wdrożenia oraz od skomplikowania procesu.

    Ważne jest to, że aby procesy zostały dopracowane pomiędzy stronami uczestniczymy w nich jako konsultant i doradca oferując Ci pomoc i wsparcie w zakresie weryfikacji, korekty i udoskonalania ich w momencie Twojej fizycznej współpracy z danym operatorem logistycznym fulfillment.

    Potrzebujesz wsparcia
    w wyborze fulfillmentu?

    Kliknij w przycisk poniżej i umów się na bezpłatną konsultację, abyśmy wspólnie ocenili, jak możemy Ci w tym pomóc.

    Wyślij zapytanie

    Co to jest fulfillment i jakie daje korzyści?

    Operator fulfillment świadczy usługę outsourcingu logistycznego, czyli obsługuje wszystkie procesy logistyczne dla branży e-commerce – e-sklepów, hurtowni internetowych, czy producentów i dystrybutorów różnych produktów, na każdym etapie łańcucha dostaw. Outsourcing logistyczny daje Ci więc zarówno oszczędność czasu, jak i korzyści finansowe.

    Korzyści z takiej obsługi dla sklepów internetowych są następujące:

    • Firmy logistyczne posiadają wieloletnie doświadczenie i sprawdzone rozwiązania magazynowe w zakresie obsługi e-commerce
    • Nie potrzebujesz swojej powierzchni magazynowej, a co za tym idzie mebli do magazynowanie towarów, systemu magazynowego, urządzeń do skanowania, pakowania itp.
    • Dzięki współpracy z firmą fulfillment nie musisz podpisywać umów z firmami kurierskimi oraz masz zagwarantowane niskie koszty przesyłek (firmy kurierskie oferują dla zewnętrznego operatora fulfillment lepsze stawki za wysyłkę)
    • Zlecenie kompletacji zamówień zewnętrznej firmie daje Ci też możliwość szybkiej dostawy do klientów, nawet tego samego dnia
    • Nie musisz się martwić o to w co zapakujesz produkty do wysyłki – centrum logistyczne dysponuje wszelkimi rodzajami opakowań w różnych rozmiarach i dobiera te najbardziej optymalne dla danego zamówienia
    • Obsługa zwrotów zakupionych towarów leży po stronie firmy logistycznej
    • Nie musisz zatrudniać ludzi do obsługi magazynowej, nie ponosisz kosztów związanych z ich wynagrodzeniami, kiedy jest niski sezon w Twojej branży
    • W przypadku konieczności obsługi większej liczby zamówień operator logistyczny kieruje dodatkowe osoby do kompletacji zamówień od Twoich klientów
    • Zamiana kosztów stałych na zależne od sezonu – cena fulfillmentu zależy od liczby wysyłanych paczek i zajmowanej przestrzeni magazynowej

    Zobacz nasze pozostałe usługi e-commerce

    Skontaktuj się z nami