Doradztwo w zakresie logistyki dla e-commerce (Fulfillment)

Doradzamy w zakresie wyboru odpowiedniego modelu zarządzania magazynem, dostawami i wysyłką towarów, pomagając sklepom e-commerce i innym firmom sprzedającym w internecie w znalezieniu operatora fulfillment oraz we wdrożeniu współpracy z nim.

Poznaj szczegóły

Doradztwo dla e-commerce w zakresie logistyki (Fulfillment)
– opis usługi

Wybór odpowiedniego dla danego biznesu modelu prowadzenia gospodarki magazynowej jest jednym z ważniejszych dla każdej firmy prowadzącej sprzedaż w internecie, tj. zarówno dla sklepu internetowego, jak i  firmy sprzedającej przez internet produkty dla B2B.

Wiele firm, czy to dopiero rozpoczynających działalność w e-commerce, czy też działających na rynku od jakiegoś czasu, staje przed decyzją, czy zdecydować się na własny magazyn lub jego rozbudowę, czy skorzystać z usług wyspecjalizowanego operatora fulfillment.

Zauważyliśmy, że przedsiębiorcy, którzy nie korzystali wcześniej z usługi fulfillment nie potrafią prawidłowo określić wytycznych, którymi należy się kierować przy wyborze odpowiedniego partnera do współpracy w tym zakresie. Wiemy o tym, gdyż sami dla swojego sklepu internetowego najpierw wybraliśmy jedną firmę fulfillment, aby po 3 latach korzystania z jej usług zmienić ją na inną. 

Do tego w ciągu prawie czterech lat prowadzenia własnego e-commerce, a także po konsultacjach dla innych właścicieli sklepów internetowych, którzy stali przed pytaniem: czy budować własny magazyn dla swojego sklepu internetowego, czy skorzystać z usług firmy fulfillmentowej, nauczyliśmy się, że nie ma jednego słusznego rozwiązania, ani jednego magazynu fulfillment, który tak samo obsłuży wszystkie rodzaje sklepów internetowych.

Dlatego stworzyliśmy usługę polegającą na kompleksowej pomocy firmom sprzedającym w internecie zarówno w modelu B2B, jak i B2C, w doborze operatora fulfillment dla specyfiki ich e-commerce.

Doradztwo dla e-commerce w zakresie logistyki (Fulfillment)
– dla kogo

Z tej usługi najczęściej korzystają:

  1. Właściciele nowo powstających sklepów internetowych, którzy stoją przed decyzją, czy zdecydować się na magazyn własny, czy na outsourcing usług magazynowych do firmy fulfillment
  2. Przedsiębiorcy już zdecydowani na skorzystanie z fulfillmentu, potrzebujący pomocy w przeprowadzeniu kompleksowego procesu wyboru partnera logistycznego
  3. Firmy, które prowadzą sprzedaż w internecie w oparciu o własny magazyn, które rozrosły się i dotychczasowe rozwiązania magazynowe nie są dla nich niewystarczające – potrzebują one większej przestrzeni lub wyprowadzenia operacji magazynowych na zewnątrz firmy, do magazynu fulfillment
  4. E-commerce, które chcą wyodrębnić na zewnątrz usługę pakowania i wysyłki towarów, zakupu kartonów, podpisywania umów z kurierami itd., chcący zaoszczędzić w ten sposób czas, aby skupić się na rozwoju sklepu od strony marketingowej i sprzedażowej
  5. Firmy sprzedające w internecie, które korzystają z usług firmy fulfillment, ale nie są zadowolone z ich obsługi i szukają innego operatora fulfillment, aby dokonać zmiany magazynu (taki proces przeszliśmy w naszym sklepie internetowym)
  6. Operatorzy fulfillment, którzy chcą nawiązać współpracę z e-commerce i chcą dostosować jakość swoich usług, a także procesy w firmie, pod potrzeby sklepów internetowych
  7. Firmy korzystające z usług fulfillment, potrzebujące usprawnić wewnętrzne procesy na linii ich sklep internetowy -> fulfillment

Jeśli mierzysz się z podobnymi wyzwaniami co firmy i osoby, które najczęściej korzystają z tej usługi, umów się na bezpłatną konsultację, abyśmy porozmawiali o Twojej sytuacji.

Doradztwo dla e-commerce w zakresie logistyki (Fulfillment)
– początek współpracy

Aby móc dopasować rozwiązanie oraz pomóc w znalezieniu odpowiedniego dla danej firmy partnera logistycznego (fulfillment), zaczynamy usługę od warsztatu zerowego, który spełnia kilka funkcji. Najważniejsze z nich to:

  1. Przeprowadzamy audyt aktualnych bądź planowanych (w przypadku firmy, która dopiero startuje ze sprzedażą) operacji magazynowych w firmie klienta
  2. Określamy rodzaj i wolumen produktów, które sprzedaje dana firma
  3. Określamy specyfikę dostaw towaru do magazynu, a także jego przechowywania
  4. Weryfikujemy, czy i jakie są specjalne wytyczne odnośnie kompletacji i wysyłki towaru do klienta ostatecznego (zwłaszcza przesyłki niestandardowe z punktu widzenia procesu pakowania i dostawy)
  5. Definiujemy oczekiwania klienta co do procesów, czasów realizacji poszczególnych usług logistycznych itp.
  6. Zbieramy twarde dane na temat systemów IT na jakich pracuje / planuje pracować dany e-commerce
  7. Tworzymy specyfikację firmy klienta jeśli chodzi o wszystkie możliwe procesy logistyczne i oczekiwania klienta w tym zakresie
  8. Na tej podstawie tworzymy wstępną rekomendację odnośnie odpowiedniego modelu zarządzania magazynem (fulfillment czy magazyn własny) i / lub brief, który będzie podstawą do rozpoczęcia rozmów z operatorami fulfillment (przetarg na obsługę logistyczną)

Uwaga: ww. proces dotyczy wyboru firmy fulfillment dla e-commerce. Proces pomocy firmie fulfillment w dopasowaniu procesów i stworzenia oferty pod współpracę ze sklepami internetowymi tworzony jest podczas indywidualnych konsultacji.

Dodatkową wartością warsztatu zerowego jest możliwość sprawdzenia naszych kompetencji, jeszcze przed rozpoczęciem prac. To pozwala upewnić się, czy jesteśmy firmą której szukasz i czy nasze wsparcie może być cenne dla Twojej firmy.

Doradztwo dla e-commerce w zakresie logistyki (Fulfillment)
– obszary specjalizacji

Do tej pory mieliśmy okazję przeprowadzić przetargi i / lub wdrożenia fulfillment w następujących branżach:

  1. Fulfillment dla sklepu z dużą ilością zwrotów wymagających weryfikacji jakościowej
  2. Fulfillment dla e-commerce sprzedającego produkty wymagające specjalnych warunków przechowywania
  3. Fulfillment dla sklepu internetowego z produktami z krótkim terminem ważności
  4. Fulfillment dla internetowego sklepu wędkarskiego
  5. Fulfillment dla sklepu internetowego z odzieżą i obuwiem
  6. Fulfillment dla sklepu internetowego z rękodziełem
  7. Fulfillment dla zoologicznego sklepu internetowego
  8. Fulfillment dla sklepu internetowego z dużymi gabarytami (AGD)
  9. Fulfillment dla e-commerce z kosmetykami
  10. Fulfillment dla sklepu spożywczego ze zdrową żywnością (eko / bio)

Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem fulfillment w swojej firmie, zamów bezpłatną konsultację i opowiedz nam o sytuacjach, w których rozwiązaniu moglibyśmy Ci pomóc.

Zamów bezpłatną konsultację

Prowadzisz lub otwierasz e-commerce? Zastanawiasz się nad wyborem - magazyn własny, czy fulfillment? Zastanawiasz się, jaki magazyn fulfillment będzie najlepszy dla Twojego projektu? Potrzebujesz praktycznego doradztwa w tej sprawie? Umów się z nami na bezpłatną konsultację i opowiedz o swoich wyzwaniach.

Modele współpracy

Audyt logistyczny

Warsztat lub konsultacja mająca na celu zidentyfikowanie potrzeb klienta w zakresie logistyki oraz wstępne nakierowanie go na właściwy model prowadzenia magazynu i operacji logistycznych dla e-commerce

Przetarg fulfillment

Przygotowanie briefu do firm zajmujących się logistką dla e-commerce, weryfikacja ofert, negocjacje, ustalenie warunków współpracy i przeniesienie ich na umowę, którą klient podpisze z operatorem fulfillment

Wdrożenie fulfillment

Wdrożenie współpracy z magazynem fulfillment w danym e-commerce. Przeprowadzenie integracji systemów informatycznych. Wdrożenie procesów we współpracy z magazynem. Testowanie wdrożonych rozwiązań

Przeszkolenie zespołu

Konsultant na miejscu w Twojej firmie lub podczas zdalnego szkolenia przekazuje Tobie i Twoim pracownikom informacje techniczne, instrukcje oraz procedury niezbędne do płynnej współpracy z magazynem fulfillment

Doradztwo dla e-commerce w zakresie logistyki (Fulfillment)
– czy warto

  • Jako właściciele sklepu internetowego redpike.pl przeszliśmy w praktyce podjęcie decyzji o wyborze magazynu fulfillment, a także o zmianie operatora w tym zakresie po 3 latach współpracy
  • Proces przetargu na usługi logistyczne przeprowadziliśmy już kilkukrotnie, w tym dwa razy dla własnego e-commerce
  • Oferujemy wiedzę popartą praktycznym doświadczeniem w codziennej współpracy z różnymi operatorami fulfillment
  • Operacje logistyczne (transport, przyjmowanie dostaw, składowanie towaru, wysyłka zamówień do klientów, opakowania i przesyłki kurierskie) to jedna z największych pozycji kosztowych w budżecie sklepu internetowego. Decyzja: fulfillment czy magazyn własny jest więc jedną z najważniejszych, jakie ma do podjęcia właściciel e-commerce
  • Koszty konsultacji w tym zakresie są wielokrotnie niższe od kosztu potencjalnie popełnianych błędów
  • Zaangażowanie doświadczonych w procesach logistycznych osób w podjęcie decyzji co do wyboru modelu prowadzenia magazynu dla e-commerce oraz odpowiednich partnerów, pozwala zminimalizować ryzyko tzw. błędów początkującego, które w przypadku operacji logistycznych dla sklepu internetowego mogą dużo kosztować

Doradztwo dla e-commerce w zakresie logistyki (Fulfillment)
– jakie są koszty

Koszty naszego doradztwa są policzone w taki sposób, aby były opłacalne zarówno dla małych, średnich, jak i dużych firm. Pośród naszych klientów są zarówno kilkunastoosobowe start’upy, kilkudziesięcioosobowe firmy software house, polskie firmy rodzinne, jak i duże międzynarodowe korporacje.

Co je ze sobą łączy? Większość naszych klientów podchodzi do nas, jak do współpracy z prawnikiem, doradcą finansowym, czy np. architektem, czyli jak do inwestycji w pracę z doradcą i konsultantem, a nie jak do kosztu.

Naszemu działaniu przyświeca zasada, że “5 minut planowania oszczędza godzinę pracy”. Dlatego w łatwy i prosty sposób jesteśmy w stanie pokazać i udowodnić, że nasze projektowe i systemowe podejście do wyboru firmy fulfillment dla e-commerce, może w świadomy sposób oszczędzić czas, nerwy i pieniądze poświęcone na to działanie.

A co za tym idzie, zaplanowany w ten sposób proces, przyniesie nie tylko większy efekt i zwrot z inwestycji i da wdrażającej go firmie przewagę konkurencyjną na rynku, ale też sprawi nieporównywalnie większą satysfakcję z realizacji projektu.

Jeśli chcesz poznać koszty doradztwa dla swojej firmy, zamów poniżej bezpłatną konsultację i opowiedz o swojej sytuacji i oczekiwaniach.

Chcesz porozmawiać?

Zadajesz sobie pytanie: fulfillment, czy magazyn własny w moim sklepie internetowym? Chcesz przenieść się do operatora fulfillment? Zastanawiasz się nad kosztami takiej operacji? Umów się na bezpłatną konsultację, abyśmy mogli poznać Twoje potrzeby.

Wyślij zapytanie

Posłuchaj Podcastu E Com On

Nasi kluczowi klienci

Zostaw namiar na siebie

A my szybciutko oddzwonimy :)






    Skontaktuj się z nami