Doradztwo w marketingu dla e-commerce

Pomagamy firmom działającym w obszarze e-commerce w tworzeniu lub w zmianie strategii marketingowej. Bierzemy odpowiedzialność nie tylko za sam projekt, ale również za jego wdrożenie, pomagając zwiększyć zwrot z inwestycji z planowanych działań.

Poznaj szczegóły

Doradztwo w marketingu dla e-commerce
– opis usługi

Kiedy pod koniec 2017 roku zakładaliśmy własny sklep internetowy na swojej drodze spotkaliśmy wielu teoretyków marketingu, którzy obiecywali nam szybki zwrot z inwestycji z wydanych na ich usługi pieniędzy. Do tego rozmawiając z wieloma właścicielami e-commerce odnieśliśmy wrażenie, że również i oni mają dosyć współpracy z osobami, konsultantami i doradcami, którzy obiecują szybki zysk ze sprzedaży w internecie, a sklep internetowy opisują jako “maszynkę do zarabiania pieniędzy”, z których działań ciężko jest policzyć jakikolwiek zwrot z inwestycji.

W międzyczasie jako właściciele sklepu internetowego zakończyliśmy współpracę z dwiema agencjami od SEO, z trzeba agencjami SEM specjalizującymi się w Google Ads i z kilkoma doradcami, którzy deklarowali pomoc w zwiększeniu sprzedaży dzięki zastosowaniu ich wsparcia. Niestety w każdym przypadku kończyło się jedynie na obietnicach.

Dlatego zdajemy sobie sprawę, że osoba rozpoczynająca swoją działalność w e-commerce, bardzo często czuje się zagubiona w różnego rodzaju możliwościach, narzędziach marketingowych, sposobach pozyskiwania klientów, które daje współczesny marketing w e-commerce. I z tej niewiedzy korzystają inni, obiecując “suplementy wzrostu dla e-commerce” i szybkie sposoby zarobienia w tym biznesie.

SEO, Google Ads, marketing automation, programy lojalnościowe dla sklepu internetowego, UX itd., to tylko niektóre z terminów, które jeszcze całkiem niedawno nam, podobnie jak teraz być może i Tobie, niespecjalnie wiele mówiły. Strategia marketingowa, długofalowe planowanie sprzedaży, zwrot z inwestycji? Również nam to niewiele mówiło. A nawet jeśli, to nie byliśmy w stanie w rzetelny sposób zweryfikować sensowności zastosowania pewnych działań w naszym sklepie. Trzeba powiedzieć wprost. Straciliśmy na tym obszarze sporo własnych pieniędzy liczonych w dziesiątki tysięcy złotych.

Jednocześnie wiemy, że nie ma jednej sprawdzonej strategii marketingowej dla sklepu internetowego. Każdy e-commerce działa w innej specyfice rynku, ma inne wyzwania i do każdego należy podejść indywidualnie, jeśli chodzi o planowane działania marketingowe. Dlatego stworzyliśmy taką oto usługę.

Doradztwo w marketingu dla e-commerce
– dla kogo

Z tej usługi najczęściej korzystają:

  • Osoby potrzebujące przeprowadzić audyt dotychczasowych działań marketingowych i sprzedażowych w swoim sklepie internetowym
  • Przedsiębiorcy, którzy planują zainwestować pieniądze w działania w obszarze e-commerce, ale wcześniej potrzebują konsultacji w celu weryfikacji swoich pomysłów i planów
  • Firmy, które prowadzą już sprzedaż w obszarze e-commerce, ale potrzebują korekty swojej strategii marketingowej w celu zwiększenia rentowności biznesu
  • Osoby, które planują założyć swój własny sklep internetowy, ale obawiają się straty pieniędzy i nietrafionych decyzji w tym obszarze, szukający doradcy zanim poniosą jakiekolwiek większe koszty
  • Firmy planujące rozwój swojego e-commerce i szukające istotnych i namacalnych wyróżników (USP) dla swojej marki
  • Osoby chcące kupić / albo sprzedać już istniejący sklep internetowy / e-commerce, które potrzebują pomocy w jego wycenie
  • Przedsiębiorcy chcący zbudować od nowa strategię sprzedaży i marketingu dla swojego e-commerce
  • Osoby szukające kompleksowej oferty i wsparcia zewnętrznej firmy w zakresie marketingu internetowego (social media, Marketing Automation, SEO, UX, foto, video, BTL)
  • Firmy szukające kompleksowej i strategicznej pomocy w prowadzeniu bieżących działań marketingowych w swoim e-commerce

Jeśli mierzysz się z podobnymi wyzwaniami co firmy i osoby, które najczęściej korzystają z tej usługi, umów się na bezpłatną konsultację, abyśmy porozmawiali o Twojej sytuacji.

Doradztwo w marketingu dla e-commerce
– początek współpracy

Aby móc dopasować metody do konkretnej firmy, naszą usługę zaczynamy od warsztatu zerowego, który spełnia kilka funkcji. Najważniejsze z nich to:

  1. Przeprowadzamy audyt aktualnych lub planowanych (w przypadku e-commerce, który dopiero startuje ze sprzedażą) działań marketingowych i sprzedażowych
  2. Definiujemy grupę docelową sklepu, biorąc pod uwagę sprzedaż planowanego asortymentu, a także omawiamy działania marketingowe jego konkurencji
  3. Mapujemy procesy marketingowe i sprzedażowe, które już istnieją w firmie, albo które są planowane
  4. Tworzymy wstępny plan naszych rekomendacji działań marketingowych dla danego e-commerce, wraz z szacunkowym planem ich wdrożenia oraz kosztami

Dodatkowym celem warsztatu zerowego jest możliwość sprawdzenia naszych kompetencji, jeszcze przed rozpoczęciem prac. To pozwala upewnić się, czy jesteśmy firmą której szukacie i czy wspólnie wypracowany plan odpowiada Wam, jako klientowi.

Doradztwo w marketingu dla e-commerce
– obszary specjalizacji

W ramach tej usługi, naszych klientów najczęściej wspieramy w zakresie:

  1. Stworzenia programu lojalnościowego dla klientów sklepu internetowego
  2. Wdrożenia Marketing Automation w e-commerce lub w firmie B2B sprzedającej swoje usługi przez internet
  3. Pomoc w wycenie sklepu internetowego przed zakupem / sprzedażą
  4. Strategia współpracy z influencerami dla e-commerce
  5. Tworzenie strategii Black Friday dla e-commerce
  6. Audyt działania biura obsługi klienta w sklepie internetowym
  7. Tworzenie wyróżników marki e-commerce (USP)
  8. Przeprowadzenie przetargu na obsługę e-commerce przez agencję Google Ads (strategia)
  9. Strategia wyprzedaży i promocji w sklepie internetowym
  10. Audyt i poprawa UX w sklepie internetowym
  11. Wybór platformy internetowej do stworzenia nowego e-commerce (strategia)
  12. Przetarg na agencje SEO dla sklepu internetowego (strategia)
  13. Planowanie i zarządzanie kontami social media w e-commerce
  14. Stworzenie strategii działania grupy tematycznej Facebook w sklepie internetowym
  15. Przygotowanie i tworzenie całorocznej strategii działań marketingowych w sklepie internetowym (strategia)
  16. Obsługa sklepu internetowego od strony tworzenia grafik, video, foto itp.

Zamów bezpłatną konsultację

Szukasz praktycznej pomocy w zakresie marketingu dla e-commerce? Potrzebujesz porady praktyka, np. kogoś, kto zbudował od podstaw swoją markę, a także strategicznie pomaga innym firmom? Napisz o swoich wyzwaniach i umów się na bezpłatną konsultację.

Modele współpracy

Audyt jednorazowy

Analiza dotychczasowych działań w obszarze marketingu w firmie klienta, kończąca się raportem i rekomendacjami

Strategia marketingowa

Przygotowanie kompleksowej strategii marketingowej dla e-commerce

Szkolenia i warsztaty

Warsztat dla osób zajmujących się w e-commerce działaniami marketingowymi pomagający wdrożyć wypracowane rozwiązania

Współpraca operacyjna

Stałe i kompleksowe wsparcie działań marketingowych w e-commerce polegające na planowaniu, wdrażaniu i rozliczaniu efektów działań

Doradztwo w marketingu dla e-commerce
– czy warto

  • Nasze doświadczenie, które oferujemy naszym klientom, to między innymi  4 lata naszych sukcesów i błędów, za które, jako właściciele jednego z najbardziej rozpoznawalnych e-commerce w danym obszarze rynku, zapłaciliśmy własnym czasem i pieniędzmi
  • To także studium przypadków małych, średnich i dużych polskich e-commerce, które strategicznie wspieraliśmy w zakresie działań marketingowych i sprzedażowych
  • Dzięki temu możemy wdrażać najlepsze i najbardziej sprawdzone rozwiązania, a także niwelować potencjalne błędy, które mogą pojawić się w danym e-commerce
  • Dlaczego jeszcze warto? Bo zazwyczaj koszty konsultacji są wielokrotnie niższe od kosztów potencjalnie popełnianych błędów, które zwłaszcza w młodym lub dopiero rozpoczynającym działanie sklepie internetowym mogą kosztować (tak jak nas) wiele czasu, pieniędzy i nerwów
  • Posiadamy ogromną bazę sprawdzonych konsultantów, partnerów, podwykonawców i freelancerów, których usługi jesteśmy w stanie szybko i skutecznie wdrożyć w ramach implementowanej przez nas dla danego e-commerce strategii marketingowej
  • Zazwyczaj zaangażowanie konsultanta jest bardziej rentowne, niż sprawdzanie danych rozwiązań metodą prób i błędów
  • Zaangażowanie profesjonalnej firmy doradczej, pozwala stworzyć spójną strategię marketingową, która będzie powiązana całościowo z działaniem firmy

Doradztwo w marketingu dla e-commerce
– jakie są koszty

Koszty naszego doradztwa są policzone w taki sposób, aby były opłacalne zarówno dla małych, średnich, jak i dużych firm. Pośród naszych klientów są zarówno kilkunastoosobowe start’upy, kilkudziesięcioosobowe firmy software house, polskie firmy rodzinne, jak i duże międzynarodowe korporacje.

Co je ze sobą łączy? Większość naszych klientów podchodzi do nas, jak do współpracy z prawnikiem, doradcą finansowym, czy np. architektem, czyli jak do inwestycji w pracę z doradcą i konsultantem, a nie jak do kosztu.

Naszemu działaniu przyświeca zasada, że “5 minut planowania oszczędza godzinę pracy”. Dlatego w łatwy i prosty sposób jesteśmy w stanie pokazać i udowodnić, że nasze projektowe i systemowe podejście do pracy przy działaniach marketingowych, może w świadomy sposób oszczędzić czas, nerwy i pieniądze poświęcone na te działania.

A co za tym idzie, zaplanowany w ten sposób proces, przyniesie nie tylko większy efekt i zwrot z inwestycji i da wdrażającej go firmie przewagę konkurencyjną na rynku, ale też sprawi nieporównywalnie większą satysfakcję z realizacji projektu.

Jeśli chcesz poznać koszty doradztwa dla swojej firmy, zamów poniżej bezpłatną konsultację i opowiedz o swojej sytuacji i oczekiwaniach.

Chcesz porozmawiać?

Szukasz praktycznej pomocy w zakresie marketingu dla e-commerce? Potrzebujesz porady praktyka, np. kogoś, kto zbudował od podstaw swoją markę, a także strategicznie pomaga innym firmom? Napisz o swoich wyzwaniach i umów się na bezpłatną konsultację.

Wyślij zapytanie

Nasi kluczowi klienci

Posłuchaj Podcastu E Com On

Zostaw namiar na siebie

A my szybciutko oddzwonimy :)






    Skontaktuj się z nami