Doradztwo strategiczne
dla e-commerce
B2B/B2C

Doradzamy firmom B2B i B2C sprzedającym w internecie w tworzeniu nowej lub w przebudowie istniejącej strategii sprzedaży i marketingu, dzieląc się doświadczeniem zdobytym podczas tworzenia własnego e-commerce i pracy z innymi firmami.

Przeczytaj więcej

Doradztwo strategiczne dla e-commerce B2B/B2C
– opis usługi

Zauważyliśmy, że wielu właścicieli nowo tworzonych sklepów internetowych przykłada zbyt małą wagę do etapu poprzedzającego jego otwarcie tj. do analizy danych, budowy strategii, planu, procesów, tworzenia wyróżników marki itd. Czyli ogólnie mówiąc do strategii marketingowej i sprzedażowej swojego e-commerce.

Podobnie wielu właścicieli istniejących już “ekomersów” nie koryguje i nie poprawia zbudowanej np. na początku rozpoczynania działalności strategii sklepu, nie analizując zmian, które np. wprowadza konkurencja, nie korygując działań sprzedażowych i marketingowych, nie analizując ich w oparciu o zmieniającą się sytuację rynkową itd. W obu przypadkach jest to bez wątpienia szkodliwe dla ich biznesów.

Dlatego jako właściciele istniejącej od marca 2018 roku marki internetowej, którą zbudowaliśmy od zera, a która obecnie jest jednym z bardziej rozpoznawalnych e-commerce w Polsce (w danym obszarze rynku) uważamy, że długofalową przewagę rynkową można uzyskać tylko i wyłącznie dzięki wdrożeniu oraz bieżącej korekcie odpowiednio przygotowanej strategii marketingowej i sprzedażowej dla sklepu internetowego. Natomiast naszym zdaniem strategia oparta np. na walce ceną, którą jak zaobserwowaliśmy, stosuje bardzo wielu właścicieli sklepów internetowych, prowadzi donikąd.

Powodem dlaczego wiele sklepów e-commerce rozwija się zbyt wolno, jest m.in. nie korzystanie z możliwości i szans, które niosą nowe technologie, cyfryzacja, automatyzacja marketingu, procesy logistyczne z fulfillmentem na czele, nowoczesne narzędzia SEM / SEO itd.

Do tego dochodzi zbyt duże (naszym zdaniem) skupienie się właścicieli e-commerce na działaniach operacyjnych, często bardzo ważnych, ale nie dających szans ani odpowiednich możliwości długofalowego rozwoju ich biznesu.

Doradztwo strategiczne dla e-commerce B2B/B2C
– dla kogo

Z tej usługi najczęściej korzystają: 

  • Inwestorzy, którzy planują rozpoczęcie działania w sprzedaży w e-commerce lub sprzedaży usług B2B przez internet
  • Właściciele sklepów internetowych, którzy pragną optymalizować procesy dotyczące funkcjonowania ich biznesów, szukający nowoczesnych rozwiązań i przewag technologicznych w prowadzonym przez siebie biznesie np. w obszarze marketingu, sprzedaży, technologii, gospodarki magazynowej itp.
  • Osoby sprzedające już w internecie, ale szukające przewag marketingowych i sprzedażowych dla swojej marki i sklepu internetowego
  • Firmy, które mają dość walki cenowej i chcą się skupić na strategicznym i długofalowym planowaniu działań sprzedażowych i marketingowych w swoim e-commerce
  • Przedsiębiorcy, którzy w swoim e-commerce chcą do planowanych działań podchodzić procesowo i szukają doradztwa w zakresie mierzenia zwrotu z inwestycji wydawanych pieniędzy
  • Firmy z branży e-commerce, które mają problem ze znalezieniem osób do obsługi działań operacyjnych i zastanawiają się, czy można je w jakiś sposób zastąpić technologią i optymalizacją procesów
  • Osoby, które chcą w sposób “zwinny” zarządzać zespołami projektów e-commerce i dzięki odpowiednim procesom szukać przewagi rynkowej

Doradztwo strategiczne dla e-commerce B2B/B2C
– początek współpracy

Aby móc dopasować rozwiązania i procesy do danego e-commerce, zaczynamy usługę od strategicznego warsztatu zerowego, który spełnia kilka funkcji. Najważniejsze z nich to:

  1. Badamy cele, które stawia przed sobą dany e-commerce lub firma sprzedająca swoje usługi w internecie (dopiero powstająca lub już istniejąca)
  2. Mapujemy już istniejące procesy w firmie związane z planowaną / modyfikowaną strategią
  3. Definiujemy grupę interesariuszy / podmiotów / osób, odpowiadających za istniejące strategiczne procesy w firmie (wewnętrzne / zewnętrzne)
  4. Analizujemy rynek, na którym ma zamiar działać lub już działa dany e-commerce / firma
  5. Tworzymy mapy potencjalnych wyróżników dla tworzonego / istniejącego e-commerce / firmy, pod kątem działania konkurencji
  6. Na tej podstawie przedstawiamy wstępny plan i ustalamy priorytety dla tworzonej / modyfikowanej strategii danego e-commerce, wraz z rekomendacjami, procesami i timingiem ich wdrożenia

Dodatkowym celem warsztatu zerowego jest możliwość sprawdzenia naszych kompetencji, jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.  Do tego plan na współpracę zawiera koncepcję, na czym miałaby polegać usługa poprawy lub / i stworzenia strategii dla danego e-commerce lub firmy.

Doradztwo strategiczne dla e-commerce B2B/B2C
– obszary specjalizacji

W ramach tej usługi naszych klientów najczęściej wspieramy w zakresie:

  1. Stworzenia całościowej strategii marketingowej i sprzedażowej dla nowo powstającego sklepu internetowego lub firmy chcącej sprzedawać swoje produkty lub usługi w internecie, a także procesowe wsparcie w jej wdrożeniu
  2. Audyt, analiza, korekta i pomoc we wdrożeniu całościowej strategii w istniejącym e-commerce / w firmie, w celu zwiększenia rentowności i konkurencyjności rynkowej
  3. Pomoc w przygotowaniu sklepu internetowego / firmy do pozyskania inwestora, środków zewnętrznych lub do sprzedaży
  4. Przygotowanie kompleksowej analizy i audytu polityki magazynowej sklepu / firmy sprzedającej w internecie – sposoby wysyłek, warunki współpracy z kurierami, poprawa szybkości wysyłki, optymalizacja procesów logistycznych
  5. Przeprowadzenie kompleksowego przetargu na znalezienie zewnętrznego operatora logistycznego dla e-commerce tj. firmy fulfillmentowej i wdrożenie wszelkich procesów związanych z tym procesem
  6. Przygotowanie strategicznych warsztatów i szkoleń dla działu obsługi klienta w sklepie e-commerce, w celu poprawienia konkurencyjności rynkowej sklepu
  7. Audyt działań marketingowych e-commerce realizowanych w oparciu o agencje zewnętrzne np. SEO, Google Ads, Facebook itp.
  8. Wdrożenie zwinnych metod zarządzania zespołem sklepu internetowego / firmy sprzedającej w internecie, z zastosowaniem nowoczesnych narzędzi i procesów opartych o oprogramowanie Jira / Atlassian
  9. Przygotowanie sklepu / firmy do wyjścia na rynki zagraniczne tj. poza Polskę
  10. Wsparcie w zakresie rozpoczęcia sprzedaży na market place np. Allegro, Amazon, Empik itp.

Wyżej wymienione funkcjonalności są przykładowymi, które najczęściej wspierają budowanie nowej lub zmianę istniejącej strategii marketingowej i sprzedażowej naszych klientów.

Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem ich w swojej firmie, zamów bezpłatną konsultację i opowiedz nam o sytuacjach, w których rozwiązaniu moglibyśmy Ci pomóc.

Zamów bezpłatną konsultację

Myślisz o audycie, zmianie lub zbudowaniu nowej strategii sprzedaży i marketingu dla swojego e-commerce lub firmy? Umów się na bezpłatną konsultację, abyśmy mogli poznać Twoje potrzeby.

Modele współpracy

Audyt jednorazowy

Analiza istniejących procesów sprzedażowych i marketingowych w firmie klienta, która kończy się raportem i rekomendacjami

Szkolenia i warsztaty

Warsztat dla osób zarządzających e-commerce w zakresie tworzenia, optymalizacji i wdrażania procesów w sprzedaży i marketingu

Stworzenie strategii

Przygotowanie lub zmiana istniejącej strategii - całościowej lub dotyczącej danego obszaru działania w firmie

Wdrożenie strategii

Długofalowa współpraca mająca na celu wdrożenie wypracowanej strategii sprzedaży i marketingu (współpraca stała)

Doradztwo strategiczne dla e-commerce B2B/B2C
– czy warto

  • Nasze doświadczenie, którym dzielimy się z innymi właścicielami e-commerce i firm sprzedających przez internet, to przede wszystkim 4-letnia praktyczna wiedza, w tworzeniu własnego e-commerce, który uznawany jest za jeden z największych i najbardziej rozpoznawalnych w Polsce w swojej branży.
  • Dodatkowo niesiemy za sobą doświadczenie, którym do tej pory podzieliliśmy się z kilkudziesięcioma przedsiębiorcami sprzedającymi w internecie, którzy (podobnie jak my) budując swój biznes w e-commerce od podstaw, borykali się z podobnymi problemami i wyzwaniami jak my
  • Oprócz tego podczas 14 lat działalności naszej firmy tworzyliśmy lub strategicznie wspieraliśmy tworzenie strategicznych działań marketingowych i wizerunkowych w takich firmach jak: Raben, GS1 Polska, Orlen Gaz, Orlen Asfalt, De Dietrich, Phoenix Contact, Eto Magnetic, T-Systems, Hiab i wielu innych
  • Dlaczego jeszcze warto? Bo zazwyczaj koszty konsultacji są wielokrotnie niższe od kosztów potencjalnie popełnianych błędów w tym obszarze
  • Jako praktycy posiadamy dużą sieć konsultantów, co pozwala nam rozwiązać znaczną część problemów w zakresie budowania strategii dla e-commerce i firm sprzedających swoje produkty lub usługi w internecie
  • Zaangażowanie praktyka jako konsultanta dla Twojego e-commerce lub firmy, pozwali Ci uzyskać cenne spojrzenie z zewnątrz
  • Zaangażowanie profesjonalnej firmy zewnętrznej bardzo często pozwala na stworzenie jednej spójnej strategii działania, zamiast narażać się na tworzone w różnych działach, często niespójne, wizje i pomysły (przerabialiśmy to na własnej skórze)

Doradztwo strategiczne dla e-commerce B2B/B2C
– jakie są koszty

Koszty naszego doradztwa są skalkulowane tak, aby przyniosły zwrot z inwestycji nawet w małych i średnich firmach. Pośród naszych klientów są np. jedno, czy dwuosobowe sklepy internetowe, a także duże i rozbudowane projekty e-commerce, czy firmy sprzedające swoje produkty lub usługi przez internet, zarówno w modelu B2B, jak i B2C.

Wielu z naszych klientów podchodzi do naszej pracy jak do współpracy z prawnikiem, doradcą finansowym, czy np. architektem, czyli jak do inwestycji, a nie jak do kosztu.

Naszemu działaniu przyświeca zasada, że “5 minut planowania oszczędza godzinę pracy”. Dlatego w łatwy i prosty sposób jesteśmy w stanie pokazać i udowodnić, że nasze projektowe i systemowe podejście do budowania strategii może w świadomy sposób oszczędzić czas, nerwy i pieniądze przy tworzeniu, czy przebudowaniu działań marketingowych i sprzedażowych w e-commerce.

A co za tym idzie, zaplanowane w ten sposób procesy, pomogą nie tylko zwiększyć rentowność, oszczędzić czas i pieniądze, ale również poprzez ich wdrożenie dać przewagę konkurencyjną danemu sklepowi internetowemu.

Jeśli chcesz poznać koszty doradztwa dla swojej firmy, zamów poniżej bezpłatną konsultację i opowiedz nam o swoich wyzwaniach.

Chcesz porozmawiać?

Myślisz o audycie, zmianie lub zbudowaniu nowej strategii sprzedaży i marketingu dla swojego e-commerce lub firmy? Umów się na bezpłatną konsultację, abyśmy mogli poznać Twoje potrzeby.

Wyślij zapytanie

Posłuchaj Podcastu E Com On

Nasi kluczowi klienci

Zostaw namiar na siebie

Szybciutko Oddzwonimy :)






    Skontaktuj się z nami