Jak dobrze przygotować się do obchodów rocznicy istnienia firmy?

Twoja firma obchodzi rocznicę istnienia? Zastanawiasz się, jak i czy warto świętować jej urodziny? Czy jest sens i ile będzie to kosztować? A może warto podejść do tematu nieco inaczej? Zamiast patrzeć na koszty skupmy się na zyskach. Bo urodziny, to przecież czysta inwestycja. Nie wierzysz? Jeśli planujesz organizację eventu z okazji rocznicy istnienia Twojej firmy, to ten artykuł jest dla Ciebie.

Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Z tego artykułu dowiesz się:

  • czy i kiedy warto zorganizować działania np. event, komunikację marketingową czy wizerunkową z okazji rocznicy istnienia firmy
  • co jest najważniejsze przy planowaniu rocznicy istnienia firmy
  • jakie podejść do planowania strategii firmowych urodzin
  • do jakich grup interesariuszy warto skierować komunikat o rocznicy istnienia Twojej firmy
  • jak powiązać jubileusz istnienia firmy ze strategią marketingową i sprzedażową
  • co zrobić, aby organizacja działań z okazji np. 10 lecia, 20 lecia czy 25 lecia istnienia firmy była nie tylko kosztem, ale przede wszystkim inwestycją

Nie wiem, czy tak jest w Twoim przypadku, ale kiedy ja zapraszam przyjaciół i znajomych na swoje urodziny, to wówczas pokazuję im, że są dla mnie ważni, cenni i wartościowi. Że są istotnym elementem mojego życia. Że są jego częścią, albo chciałbym, aby jego częścią byli. Zapraszam ich, bo darzę ich sympatią i chcę, aby i oni darzyli nią mnie.

Podobnie jest na gruncie biznesowym, kiedy to jubileusz istnienia firmy staje się doskonałym narzędziem służącym jako inwestycja w relacje z klientami, kontrahentami i pracownikami. A relacje są przecież w biznesie najważniejsze, żeby nie powiedzieć bezcenne. Bez nich żadne przedsiębiorstwo nie możne budować długofalowej strategii biznesowej.

Być może u Ciebie jest jednak inaczej i patrzysz na rocznicę Twojej firmy jedynie przez pryzmat kosztów. Zadajesz sobie pytania, czy jest sens tyle się trudzić, wydawać kupę pieniędzy, angażować pracowników w wielomiesięczne przygotowania itd. Być może po prostu Ci się nie chce. Powodów może być wiele.

Moim zdaniem warto jednak podejść do tematu nieco inaczej. Z ciut innej strony. Najważniejszy jest CEL, jaki chcesz osiągnąć wysyłając zaproszenie do udziału w święcie Twojej firmy.

A co, jeśli właśnie tego celu Ci brakuje i nie wiesz jak go znaleźć? Poznaj kilka powodów, dla których warto rozważyć organizację firmowych urodzin. Oto one.

1. Bo Twoi klienci i pracownicy na to zasłużyli!

Może to zabrzmi nieco trywialnie, ale Twoi klienci czy pracownicy po prostu czekają, że zaprosisz ich na wydarzenie, z okazji urodzin Twojej firmy. Dlaczego? Bo po prostu tak wypada.

Oczywiście nie masz takiego obowiązku, bo przecież płacą Ci za to, co dla nich robisz, co produkujesz, czy co im sprzedajesz. Albo ty płacisz swoim pracownikom za to, aby u Ciebie pracowali. Jednak jest trochę tak, że im dłużej są razem z Tobą i w ramie w ramię wspierają Ciebie w realizacji Twoich celów biznesowych, tym bardziej liczą, że kiedyś podziękujesz im za to. Na przykład zapraszając na wyjątkowe wydarzenie eventowe z okazji urodzin Twojej firmy.

ak dobrze zorganizowac jubileusz istnienia firmy rocznicę anniversary

2. Aby Twoi pracownicy i klienci poczuli, że stanową istotną część Twojego sukcesu

Mówiąc zarówno o klientach B2B, jak i myśląc o pracownikach, doskonale wiemy, że bez nich Twojego biznesu po prostu by nie było. Dlatego świętując jubileusz powstania Twojej firmy warto sprawić, aby to właśnie ONI, byli bohaterami wydarzenia.

Co wywoła w Tobie większe emocje i zapadnie bardziej w pamieć? Film oszczędny w formie, za to opowiedziany w pasjonujący sposób (scenariusz!), ze świetną grą aktorską i doskonałą reżyserią? Czy może krzyczący z plakatu, za to miałki w przekazie obraz, który przez twórców został napakowany efektami specjalnymi, wybuchami i wystrzałami?

Za każdym razem, kiedy organizujemy działania związane z jubileuszem tej czy innej firmy, namawiamy naszych Klientów, aby w scenariuszu eventu koniecznie zawrzeć elementy podkreślające kluczowe znaczenie, jakie dla rozwoju przedsiębiorstwa mieli klienci / pracownicy danego przedsiębiorstwa.

Jest na to wiele ciekawych narzędzi i sposobów. Zastosowanie ich ma sprawić, aby po wydarzeniu zaproszeni goście poczuli się wyróżnieni i docenieni. Aby długo pamiętali i opowiadali innym, w czym wzięli udział.

I nie chodzi tylko o nagrodę, jaką otrzymają na scenie. Dyplom, podziękowanie, czy prezent. Chodzi raczej o to, w jaki sposób firma będzie podkreślała ich wagę i znaczenie w czasie całego procesu obchodów. Mam na myśli sposób wysłania zaproszenia, scenariusz i udział w nim zaproszonych gości, a także to, co się wydarzy po imprezie. Bo wszystko ma znaczenie!

3. Aby podziękować Twoim pracownikom i klientom, że są z Tobą od tylu lat

Każde urodziny, czy to firmowe, czy prywatne, kojarzą się z przemówieniami i podziękowaniami. Za to, za tamto i jeszcze za… Nie wszyscy jednak potrafią dziękować. Jednym to przychodzi łatwiej, innym wręcz wydaje się to nieuzasadnione. Bo niby po co i za co dziękować?

Słowo “dziękuje” można przekazać innym na wiele różnych sposobów. Zawsze wywołuje jednak ono pozytywne emocje, bo przecież lubimy, jak ktoś nam dziękuje. Czujemy się wówczas dobrze. Wzrasta poziom naszej samooceny.

Dlatego organizując np. galę, bankiet, czy wyjazd zagraniczny dla Twoich klientów, czy pracowników sprawiasz, że poczują się z Tobą lepiej. Że obcowanie z Twoją firmą wyda się im przyjemniejsze, niż współpraca z inną. Bo przecież jesteście tyle lat razem.

Gala z okazji 25 lecia firmy jak i gdzie najlepiej zorganizowac koszty

I nawet jeśli do Twojego klienta przyjdzie konkurencja i zaproponuje coś w niższej cenie niż Twoja (będzie próbować go przekupić, aby zaskarbić sobie jego łaskę), to wówczas obudzą się w Twoim kliencie emocje. “Nie mogę im tego zrobić, za długo ze sobą współpracujemy, mamy do siebie zaufanie. Relacje są dla mnie ważniejsze, niż parę złotych taniej. Relacji nie da się kupić”.

Dziękuj, nie oczekując niczego w zamian. Jubileusz Twojej firmy, jest świetnym narzędziem, aby to zrobić. A Twoi klienci docenią to i zauważą. Zaufaj mi, że tak będzie.

4. Aby pokazać pasjonującą historię Twojej firmy

Kiedy przygotowujemy materiały, filmy, prezentacje z okazji jubileuszu firmy naszego Klienta, to bardzo często sami jesteśmy zafascynowani historią, jaką dane przedsiębiorstwo przeszło przez nieraz i kilkadziesiąt lat działalności.

Fakty, ciekawostki, anegdoty, sukcesy i porażki, mogą być elementem pasjonującej opowieści (storytellingu), którego istotną częścią są zapewne Twoi klienci i pracownicy. Ważne jest, aby tworząc opowieść o rocznicy Twojej firmy wziąć to pod uwagę.

Istotne jest również to, aby pokazać to w innowacyjny i nieszablonowy sposób. Wyjątkowy film, połączenie go z koncertem, pokazem multimedialnym wykorzystującym nowoczesne technologie i elementy np. mappingu. Możliwości jest wiele.

Najważniejszy jest jednak “kontent”, a więc treść, jaką chcemy przekazać. Forma jest bardzo istotna, aczkolwiek osobiście jestem przeciwnikiem przerostu formy nad treścią, co niestety bardzo często podczas realizacji eventów jubileuszowych ma niestety miejsce.

Przykład? Co wywoła w Tobie większe emocje i zapadnie bardziej w pamięć? Film oszczędny w formie, za to opowiedziany w pasjonujący sposób (scenariusz!), ze świetną grą aktorską i doskonałą reżyserią? Czy może krzyczący z plakatu, za to miałki w przekazie obraz, który przez twórców został napakowany efektami specjalnymi, wybuchami i wystrzałami?

Odpowiedź pozostawiam Tobie 🙂

Jak dobrze zorganizowac jubileusz istnienia firmy rocznicę anniversary

5. Przyszłość przed nami!

Świętując 20-lecie, 25-lecie, czy 30-lecie danej firmy warto podkreślić, że to DOPIERO 20-lat, a kolejne lecia przed nami. Paradoksalnie organizując jubileusz nie zawsze trzeba skupiać się na przeszłości. Może warto skupić się na korzyściach, jakie Twoi Kontrahenci będą mieli współpracując z Tobą w przyszłości?

Wprowadzasz nowe technologie, albo usługi, które niebawem wdrożysz. Budujesz nową fabrykę i w podobnym czasie obchodzisz rocznicę firmy? Połącz oba wydarzenia w jedno. Pretekstem do pokazania Twoim klientom planów rozwoju firmy, nowych inwestycji, jakie niebawem rozpoczniesz, może być właśnie jubileusz. Pokaż kamienie milowe, które budowały Twoją markę. Ludzie są ciekawi takich historii! Tym bardziej, jeśli są ich częścią.

Za każdym razem pamiętaj jednak, aby podkreślać, że Twój rozwój, to również rozwój Twoich Klientów i pracowników. Twoja historia dowodzi, że swoje “pięć minut” wykorzystałeś do tej pory doskonale. Zdobyłeś zaufanie, masz pozycję na rynku i dajesz swoim klientom pewność, że przez kolejne lata mogą się z Tobą czuć spokojnie. Bo rozwijając się myślisz nie tylko o sobie, ale również (albo i przede wszystkim) o Nich.

Podsumowanie

Szczególnie dziś, w czasach pandemiczno / popandemicznych (nie wiem, kiedy czytasz ten tekst), jubileusz może być świetnym pretekstem, aby “face to face” spotkać się ze swoimi pracownikami i klientami, świętując urodziny Twojej firmy. I wcale nie muszą to być okrągłe urodziny, bo…

Znam przypadki kiedy firma postanowiła świętować swoje 18 urodziny, aby nieco z przymrużeniem oka zakomunikować swoim klientom: “Oto weszliśmy w okres dorosłości :)”. Ciekawy i oryginalny pomysł spotkał się z uznaniem zarówno klientów, jaki i pracowników firmy. 18-stkę mało kto wyprawia, a więc była to również ciekawa forma i sposób na odróżnienie się od konkurencji. Tak np. zrobiła firma Home.pl

Standardem jednak jest (i tak raczej się przyjęło), że świętuje się okrągły jubileusz i strategię komunikacji wizerunkowej czy PRowej, działania employer brandingowe, event dla pracowników itd. Z reguły firmy planują działania np. z okazji np. 5-lecia firmy i taką rocznicę świętował np. Blik.

Gwiazda zagraniczna na evencie zamkniętym korporacyjnym w Polsce ile kosztuje sprowadzenie?

Każdej ww. firmie podczas świętowania przyświeca inny cel i każda firma obiera inną strategię organizacji działań związanych ze swoim jubileuszem. Tak było też w przypadku realizacji, których przykłady znajdziesz w naszym dziale CASE STUDY, albo poniżej, gdzie możesz zobaczyć nasze realizacje np. 25-lecia firmy Raben w Polsce, 25-lecia Press Glass, 70-lecia Hiab na świecie, 20-lecia De Dietrich, czy 20-lecia Phoenix Contact.

Jeśli więc planujesz organizację jubileuszu swojej firmy i zastanawiasz się na odpowiednią strategią, narzędziami i rozwiązaniami, które będą skuteczne w przypadku Twojego przedsiębiorstwa i przyniosą Ci najwyższy możliwy zwrot z inwestycji z tych działań, to umów się na bezpłatną konsultację, aby opowiedzieć nam o swoich wyzwaniach.

Przy okazji, jeśli Twoja firma świętuje lub będzie zaraz świętować jubileusz istnienia, to… Wszystkiego Najlepszego 🙂

Kamila Watras - Haftkiewicz

Lodołamacz Schematów / Współwłaściciel Stereomatic

Uważa, że 5 minut planowania oszczędza godzinę pracy. Zwolenniczka optymalizacji przestrzeni i procesów. Absolwentka stosunków międzynarodowych na wrocławskim Uniwersytecie Ekonomicznym. Doświadczenie zdobywała m.in. otwierając restaurację, czy koordynując najemców na budowach galerii handlowych. Wraz ze swoim mężem Damianem od 2008 roku prowadzi Agencję Stereomatic, a od 2018 roku również e-commerce RedPike.pl - jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku wędkarskim. Wspólnie z Damianem tworzy podcast E Com On, w którym opowiadają o swoim praktycznym doświadczeniu z dziedziny marketingu, eventów i e-commerce. Wraz z dwiema niesamowitymi córkami Alą i Kają, mieszkają we Wrocławiu w zaprojektowanym przez Kamilę mieszkaniu. Miłośniczka gór i rowerowych wycieczek. Lubi czytać reportaże i chodzić z mężem do teatru.

Chcesz porozmawiać?

Planujesz organizacje obchodów istnienia firmy? Szukasz kompleksowego doradztwa i wsparcia w tym zakresie? Szukasz firmy, która przeprowadzi Cię przez cały proces organizacji i weźmie odpowiedzialność za efekt? Umów się na bezpłatną konsultacje i opowiedz nam o tym.

WYŚLIJ ZAPYTANIE

Chcesz porozmawiać?

Zostaw namiary na siebie. A my szybciutko oddzwonimy :)






    Napisz lub zadzwoń: