fbpx

Jak Zorganizować Wartościowy Jubileusz Firmy? Case Studies

Jesteś ciekaw, jak można powiązać strategię sprzedażową, marketingową czy employer brandingową z jubileuszem firmy? Posłuchaj podcastu, w którym poznasz przykłady naszych działań dla firm Raben, Press Glass, De Dietrich, Phoenix Contact i Hiab.

Posłuchaj Podcastu:

Jubileusze Firm
– posłuchaj o najciekawszych realizacjach:

Jubileusze Firm
– omawiamy case studies

Z tego odcinka podcastu dowiesz się:

  • jakie problemy i wyzwania dotyczące organizacji jubileuszu postawiłyprzed nami takie firmy jak Raben, Press Glass, Hiab, Phoenix Contact, czy De Dietrich
  • jak wyglądał proces naszej współpracy w zakresie tworzenia strategii jubileuszowej i realizacji projektów jubileuszowych dla ww. przedsiębiorstw
  • jaki był efekt tych działań i w jaki sposób liczyliśmy zwrot z inwestycji przy tych projektach
  • jak wyżej wymienione projekty zostały ocenione przez klientów i uczestników omawianych w podcaście spotkań
  • jak powiązaliśmy działania jubileuszowe tych firm z ich strategią marketingową, employer brandingową, czy public relations, a także działaniami relacyjnymi wpływającymi na sprzedaż

Zdjęcia i filmy pokazujące efekt wyżej wymienionych realizacji znajdziesz tu -> KLIKNIJ

Szukasz pomysłów na jubileusz Twojej firmy?

Planujesz organizację eventu z okazji jubileuszu Twojej firmy?
Szukasz pomysłów i inspiracji oraz kompleksowej pomocy?
Kliknij w poniższy przycisk i umów się na krótką rozmowę,
podczas której ustalimy jak najlepiej możemy Ci pomóc.

Umów się na rozmowę z nami

Jak zorganizować udany jubileusz firmy?

Jeśli trafiłeś na tą stronę to prawdopodobnie zastanawiasz się jak uczcić jubileusz firmy. Oczywiście możesz zorganizować jakąkolwiek imprezę firmową, siląc się na oryginalne pomysły i dodatkowe atrakcje, ale naszym zdaniem w pierwszej kolejności należy zastanowić się, jaki jest cel organizacji jubileuszu firmy i do kogo chcemy kierować komunikację z tym związaną.

Istnieje wiele sposobów na to, żeby zorganizować udany jubileusz firmy. Wydarzenie dla zaproszonych gości jest jednym z nich, ale żeby organizacja eventu jubileuszowego przyniosła oczekiwany zwrot z inwestycji, warto się na chwilę zatrzymać i poświęcić trochę czasu na odpowiedzenie sobie na kilka podstawowych pytań związanych z jego organizacją.

Jubileusze firmowe – po co je w ogóle obchodzić?

Pierwszym pytaniem na jakie powinna sobie odpowiedzieć każda firma jest pytanie o cel, jaki ma pełnić jubileusz firmowy w formie eventu. To, że świętujemy sukces całej firmy jest oczywiste, ale każde działanie może nam przynieść dodatkowe korzyści wizerunkowe, marketingowe, czy nawet sprzedażowe. W każdym przedsiębiorstwie te cele będą mniej lub bardziej różnić się od siebie. Jeśli sami nie potrafimy ich określić, warto skorzystać z profesjonalnego doradztwa, aby nasze wydarzenie nie było tylko pustym kosztem.

Czy jubileusz firmowy powinien być kierowany tylko do partnerów biznesowych?

Kolejnym istotnym pytaniem jest, kto ma być odbiorcą zaplanowanych działań eventowych. Z naszego doświadczenia wynika, że firmy, które decydują się zorganizować jubileusz w formie eventu, biorą pod uwagę następujące możliwości:

  • świętowanie jubileuszu działalności na rynku jako wspólne, wielkie osiągnięcie firmy i jej partnerów biznesowych – tu najczęściej zapraszani są kluczowi klienci oraz kontrahenci firmy, a firma ma możliwość podziękowania im za ich wkład w rozwój przedsiębiorstwa
  • obchodzenie urodzin przedsiębiorstwa z punktu widzenia integracji pracowników – czasem jest to dobry moment, żeby wykorzystać najlepsze pomysły na szkolenia – zaproszenie pracowników na dobrze zaplanowany event warsztatowy może pomóc w realizacji celów employer brandingowych firmy, równocześnie dając dużą wartość dodaną jego uczestnikom; pracownicy doceniają to, że firma chce w nich inwestować
  • event z okazji rocznicy działalności firmy to też świetna okazja, żeby wysłać komunikat do szerszego rynku – możemy postawić na to, że głównymi odbiorcami będą potencjalni nowi klienci i partnerzy biznesowi, którzy dzięki temu będą mieli okazję nas poznać i zwrócić uwagę na zakres oferowanych przez nas usług – wtedy to oni powinni dominować wśród gości
  • jeszcze innym odbiorcą będzie np. lokalna społeczność – w zależności od charakteru branży firmy, jej funkcjonowanie może w różny sposób wpływać na życie okolicznych mieszkańców – tu również jest wiele możliwych rozwiązań, np. o charakterze filantropijnym skierowany do szerokiego grona uczestników

Reasumując, należy pamiętać o tym, że zanim powstanie imienna lista gości, ważne jest precyzyjne określenie celów działania oraz tego, do kogo, do jakich osób chcemy je kierować.

Jak zrealizować założone cele?

Kiedy wiemy już, jakie cele przyświecają temu, żeby świętować jubileusz firmy oraz kto jest odbiorcą komunikatu, jaki chcemy wysłać gościom, kto znajdzie się wśród osób zaproszonych na nasze wydarzenie, możemy przystąpić do wypracowania najlepszych pomysłów na to, żeby te cele osiągnąć.

Dopiero w tym momencie jest czas np. na wybór miejsca, gdzie będą świętowane urodziny firmy. Czasem charakter wydarzenia narzuca nam lokalizację w centrum miasta, czasem odpowiedni będzie duży obiekt konferencyjny, przy którym mamy zapewnione miejsca parkingowe nawet dla setek gości. Zdarza się również i tak, że w wyniku analizy dochodzimy z klientem do wniosku, że najlepszym wyborem jest zrobienie tego we własnej siedzibie.

Ważne jest, żeby wybrane miejsce odpowiadało na nasze potrzeby nie tylko wizerunkowo, czy estetycznie, ale też, żeby można tam było zapewnić odpowiednie zaplecze techniczne, nagłośnienie wydarzenia, warunki dla firmy zapewniającej catering, odpowiednia ilość miejsc parkingowych itp.

Wydarzenie powinien poprowadzić profesjonalny konferansjer, co wcale nie oznacza, że musi nim być popularny prezenter telewizyjny. Co to więc oznacza? Wszystko zależy od charakteru branży firmy i tego, czy świętujemy “na luzie”, czy w bardziej podniosłej atmosferze.

W przypadku merytorycznej konferencji skierowanej do aktualnych partnerów biznesowych czy potencjalnych klientów, odpowiednia będzie godna zaufania osoba, ekspert, będący autorytetem w danej branży. Jeśli kluczowym elementem są niebanalnie przygotowane prezentacje naszych rozwiązań, właściwym prowadzącym tą część wydarzenia może być ktoś z pracowników.

A jeśli naszym celem jest po prostu dać pracownikom dobry catering, możliwość integracji, robienia zdjęć, wyśmienitą zabawę i zespół muzyczny będzie potrafił dopasować repertuar do gustów większości zaproszonych osób, to być może wystarczy nam krótka część oficjalna, którą poprowadzi np. osoba zarządzająca firmą, a później pałeczkę przejmie tzw. wodzirej, który będzie umiał zaktywizować ludzi do wspólnej zabawy.

Kiedy zorganizować jubileusz firmy?

I na koniec najważniejsze. Event jubileuszowy to doskonała okazja, aby dać zaproszonym gościom poznać swoją firmę jako wartościowego partnera biznesowego. Organizacja wydarzenia z okazji okrągłych urodzin firmy to także dobry czas, żeby docenić swoich pracowników.

Nie żałujmy więc czasu, jaki przeznaczymy na jego przygotowanie. Zarówno pracownicy, jak i kontrahenci na pewno to dostrzegą i docenią. Naprawdę warto to zrobić ze sporym wyprzedzeniem. Nasze doświadczenie pokazuje, że w przypadku bardziej rozbudowanych i skomplikowanych scenariuszy, rozpoczęcie planowania rok wcześniej, albo i z jeszcze większym wyprzedzeniem może okazać się konieczne. Szczególnie, jeśli chcemy skorzystać z którejś z prestiżowych, ale też popularnych lokalizacji eventowych, w dobrym terminie, nie zachodzącym na żaden z długich weekendów.

Organizacja Jubileuszu
– napisz lub zadzwoń