fbpx

8 Najlepszych Pomysłów i Inspiracji Na Organizację Jubileuszu Firmy

Co roku wiele firm obchodzi urodziny swojego przedsiębiorstwa, natomiast tak naprawdę niewiele z nich potrafi w pełni wykorzystać ten pretekst do budowania relacji ze swoimi klientami czy pracownikami. W dzisiejszym odcinku podcastu opowiadamy, jak wyjątkowy i oryginalny sposób uczcić jubileusz firmy.

Posłuchaj Podcastu:

W tym odcinku podcastu:

  • opowiemy, od czego naszym zdaniem należy zacząć, aby zorganizować udany jubileusz firmy, na czym należy zastanowić się planując działania związane z rocznicą firmy
  • przedstawimy trzy naszym zdaniem bardzo istotne pytania, które zadajemy naszym klientom, kiedy wspólnie siadamy aby zaplanować jubileusz firmy i działania z nim związane
  • opowiemy Wam o różnorodnych pomysłach i rozwiązaniach na to, aby czas wspólnego świętowania i rocznica firmy nie opierała się jedynie na evencie z okazji jubileuszu firmy, gali przy okrągłych stołach i zakrapianej alkoholem imprezie firmowej
  • przedstawimy również wiele (naszym zdaniem) kreatywnych pomysłów na to, jak zorganizować udany jubileusz firmy, a więc taki, który pogodzi realizację wspólnych celów nie tylko świętującego urodziny przedsiębiorstwa, ale również np. partnerów biznesowych, pracowników czy klientów
  • opowiemy Wam również o case studies firm Raben, Press Glass, De Dietrich czy Phoenix Contact, którym zorganizowaliśmy już ich jubileusz firmy

Ww. przykłady realizacji na jubileusz firmy, znajdziesz TUTAJ

Szukasz firmy, która nie tylko zorganizuje event z okazji jubileuszu Twojej firmy, ale będzie umiała powiązać ją z strategią employer brandingową, marketingową czy sprzedażową Twojego przedsiębiorstwa? Potrzebujesz kompleksowej i strategicznej pomocy i wsparcia od A do Z, kiedy będziesz różne koncepcje i pomysły na jubileusz Twojej firmy?

Napisz: konsultacje@stereomatic.pl, lub wypełnij poniższy formularz, abyśmy mogli skontaktować się z Tobą.

Zasubskrybuj nasz podcast. Wówczas będziesz otrzymywać powiadomienia o jego nowych odcinkach

Słuchaj, jak Ci najwygodniej

Chcesz Zorganizować Jubileusz Twojej Firmy?

Zostaw swój numer, aby nasz specjalista mógł oddzwonić do Ciebie. Podczas rozmowy określimy jak możemy Ci pomóc.






    Jubileusz firmy – pomysły na udaną imprezę firmową

    Co roku wiele firm obchodzi jubileusz swojej działalności i zazwyczaj z tej okazji organizowany jest większy lub mniejszy event. Jubileusz firmowy to okazja zarówno do podsumowania osiągnięć przedsiębiorstwa i podziękowania partnerom za realizację wspólnych celów, jak i do wspomnienia ważnych chwil z życia firmy i zrealizowania ważnych założeń przedsiębiorstwa. Poniżej przeczytasz, jak uczcić jubileusz firmy, aby jednocześnie połączyć przedsięwzięcie z działaniami employer brandingowymi, z działaniami mającymi na celu zbudowanie lojalności klientów, a także ze strategią sprzedażową, lub marketingową przedsiębiorstwa!

    Jak zorganizować udany jubileusz firmy?

    Rocznica firmy i wydarzenie zorganizowane z tej okazji głównie kojarzą się z galą w dużym obiekcie, gdzie zaproszeni goście spędzają czas przy stołach z akompaniamentem znanego zespołu lub wykonawcy. Eventowi zwykle towarzyszą przemowy najważniejszych osób i wręczenie prezentów lub nagród za udaną współpracę zarówno kontrahentom, jak i pracownikom. Całość dopełniają wjazd ogromnego tortu, toast i obfity poczęstunek (no i grawerowana statuetka do firmowej gabloty).

    Zwykle jednak, poza hucznymi obchodami urodzin przedsiębiorstwa, event nie spełnia żadnych konkretnych celów. Warto więc wiedzieć, że takie przedsięwzięcie to doskonała okazja zarówno do miłego spędzenia czasu z kontrahentami i współpracownikami, jak i do zrealizowania ważnych dla firmy założeń – od tych kształtujących wizerunek przedsiębiorstwa, po cele sprzedażowe i marketingowe. O czym należy więc wiedzieć, planując jubileusz firmy i jak zrobić to w kreatywny i korzystny dla przedsiębiorstwa sposób?

    Kto zajmuje się organizacją jubileuszu przedsiębiorstwa?

    Organizacja jubileuszu firmy jest zazwyczaj zadaniem osoby decyzyjnej w przedsiębiorstwie (właściciel, szef, członek zarządu), która chciałaby wykorzystać taką okazję na przykład w celu zwiększenia sprzedaży, rozpoznawalności marki, czy zdobycia nowych klientów. I nie mówimy tu o standardowej gali jubileuszowej przy okrągłych stołach, a o wydarzeniu lub działaniu, które poza podkreśleniem działalności firmy na rynku, przyniesie także pozytywne skutki takiego przedsięwzięcia. Warto wówczas wyjść nieco przed szereg i zorganizować niestandardowe wydarzenie, lub podjąć nietypowe kroki, które przyniosą firmie realne korzyści.

    Jubileusz firmy może zostać zorganizowany samodzielnie przez wcześniej wspomniane osoby decyzyjne, ale także we współpracy tychże osób z profesjonalną firmą eventową. Ważne, aby wybrać firmę rozumiejącą marketing B2B i potrafiącą powiązać cele i oczekiwane efekty z organizacji działań jubileuszowych z różnego rodzaju aspektami funkcjonowania firmy, a głównie ze sprzedażą, marketingiem, lub ze strategią przedsiębiorstwa.

     

    jubileusz firmy

    Od czego zacząć organizację jubileuszu?

    Aby zorganizować udany, spełniający główne cele firmy event, lub podjąć działania, które przyniosą korzyści, należy zastanowić się nad trzema ważnymi kwestiami. Warto wówczas zadać sobie pytania:

    • Po co? – Określenie celu zorganizowania wydarzenia lub podjęcia konkretnych kroków to podstawa dalszych działań.
    • Do kogo jest to kierowane? – Kolejno należy określić odbiorców działań. Warto wówczas zwrócić uwagę na emocje i wrażenia, jakie będą towarzyszyć uczestnikom eventu. Określając personę, zdecydowanie łatwiej jest ustalić typ i przebieg wydarzenia, a także wybrać atrakcje dla gości.
    • Jaki efekt ma zostać osiągnięty? – W trzecim kroku warto wyobrazić sobie efekt działań w przeciągu kilku miesięcy po wydarzeniu. Warto więc wziąć pod uwagę, co klienci, odbiorcy, kontrahenci lub inni uczestnicy jubileuszu mogą powiedzieć o udziale w przedsięwzięciu, a także jak ma się to do działań wewnątrz firmy i czy zostały zrealizowane cele jubileuszu. Wybranie konkretnych celów to kolejny aspekt ułatwiający organizację rocznicy firmy.

    8 pomysłów na organizację jubileuszu firmy

    Wiele firm obchodzących rocznicę działania przedsiębiorstwa na rynku, często szuka niestandardowych sposobów na zorganizowanie wydarzenia lub innego przedsięwzięcia, które będzie różniło się od typowej imprezy wieczorowej. Co więc warto zorganizować z okazji jubileuszu firmy?

    #1 Działania lojalnościowe

    W obecnych czasach bardzo wiele przedsiębiorstw próbuje zwrócić na siebie uwagę pozornie atrakcyjnymi cenami usług lub produktów, zapominając o dostarczaniu kontrahentom lub klientom wartościowego contentu. Warto więc postawić na cykl działań, skierowanych do odbiorców, w trakcie których największą wartością będą istotne dla kontrahenta lub klienta informacje.

    Mogą one dotyczyć rozwiązywania problemów związanych ze zmianami na rynku, z makro i mikroekonomicznymi problemami, z którymi się borykamy, ale także może to być wiedza ekonomiczna i ekspercka, wiedza dotycząca employer brandingu czy wiedza na temat zmieniających się na rynku trendów.

    Tego typu program lojalnościowy, będący swego rodzaju wartością dodaną, to doskonała okazja na połączenie jubileuszu firmy z działaniami przynoszącymi przedsiębiorstwu korzyści. Wówczas można zaproponować np. dołączenie do rocznego programu, podczas którego odbiorcy będą otrzymywać wartościowy content, a firma zyska nowych potencjalnych klientów i kontrahentów.

     

    jubileusz firmy

    #2 Przygotowanie i wydanie raportu na temat branży

    Przygotowanie merytorycznego i pożądanego przez innych raportu związanego z branżą i jej problemami, to sposób na osiągnięcie wartości dodanej i stworzenie porcji solidnej wiedzy na temat dziedziny, w której funkcjonuje firma i jej klienci. To doskonałe wsparcie działań wizerunkowych, działań media relation, czy PR-owych przedsiębiorstwa, świętującego jubileusz. Raport wydany w wersji tradycyjnej, drukowanej to także dobry pomysł na prezent jubileuszowy dla klientów.

    #3 ROAD-SHOW

    Świetnym pomysłem na obchody jubileuszu firmy jest przygotowanie np. dużego samochodu, wyposażonego w odpowiednie dla branży i firmy gadżety w środku, i jeżdżenie nim przez kilka tygodni lub miesięcy po Polsce, lub Europie (w zależności od obszaru działania i charakteru działalności).

    To doskonały pretekst do licznych spotkań z potencjalnymi klientami i kontrahentami, budowania relacji i wizerunku, a także do pokazania się w różnych miejscach, gdzie być może firma nie jest znana, a mogłaby zostać dostrzeżona. Tego typu mobilna forma dotarcia do klientów w postaci przemieszczającego się road-show to sposób na obchody jubileuszu firmy, jednocześnie przyciągając uwagę potencjalnych klientów i rozpowszechniając wizerunek marki.

    #4 Budowanie employee-experience

    Świętowanie jubileuszu to także świetna okazja, aby zbudować tzw. employee-experience, czyli wykreować swój wizerunek jako pracodawcy pożądanego na rynku, a co za tym idzie – pokazać się potencjalnym pracownikom, których chcielibyśmy mieć w swoim zespole. To także szansa na docenienie obecnych pracowników i podziękowanie za pracę, którą wykonują dla nas na co dzień.

    Budowanie employee-experience obejmuje różnego rodzaju działania i narzędzia, mające na celu angażowanie obecnych i przyszłych potencjalnych pracowników. Działania te mogą być także pretekstem do „podczepienia” pod nie komunikatu związanego z jubileuszem firmy.

    #5 Konferencja merytoryczna

    Kolejnym sposobem na świętowanie rocznicy działalności jest zorganizowanie merytorycznej konferencji. I słowo „merytoryczna” ma tutaj ogromne znaczenie. Wówczas, zamiast organizować galę przy okrągłych stołach, warto zaaranżować spotkanie z ciekawymi mówcami, którzy zaprezentują atrakcyjne dla potencjalnych klientów lub kontrahentów tematy.

    Ważne, aby prezentowane przez mówców treści, były przydatne dla gości wydarzenia. Prelegenci mogą poruszyć tematy, które przydadzą się odbiorcom w budowaniu ich własnych biznesów, a także będą odpowiedzią na nurtujące pytania związane z prowadzeniem działalności. Połączenie okazji jubileuszu firmy z konferencją na temat problemów danej branży to doskonały pomysł na zachęcenie partnerów biznesowych i potencjalnych klientów do wzięcia udziału w evencie.

    Konferencja merytoryczna w praktyce – sprawdź case study 25-lecia firmy Raben i case study 20-lecia Phoenix Contact.

     

    jubileusz firmy

    #6 Działania CSR, czyli lokalna społeczność jest ważna

    Jubileusz firmy to okazja do skupienia się na tzw. działaniach CSR (Corporate Social Responsibility), czyli działaniach mających na celu zrobienie czegoś wartościowego dla lokalnej społeczności, jednocześnie prezentując przedsiębiorstwo z dobrej strony. Warto wówczas zaangażować do działań pracowników firmy, a nawet jej klientów. Przedsięwzięcie może mieć charakter lokalny (konkretne miasto lub wieś), a także ogólnokrajowy (inicjatywa może odbywać się w kilku miejscach jednocześnie), w zależności od obszaru działalności firmy.

    #7 Akcje marketingowo-sprzedażowe

    Obchodząc jubileusz firmy, warto wówczas powiązać tę okazję z komunikacją marki z odbiorcą, którą możemy z kolei dopełnić różnego rodzaju konkursami dla dystrybutorów, pracowników, czy handlowców. Organizując akcje marketingowo-sprzedażowe w okresie jubileuszu firmy, możemy nie tylko subtelnie zwrócić uwagę na własną markę, ale także zachęcić odbiorców do wejścia z nią w – większą lub mniejszą – interakcję.

    #8 Akcje wizerunkowe skierowane do klienta B2C

    Klienci indywidualni – podobnie jak partnerzy biznesowi – także lubią wszelkie działania wizerunkowe, które zazwyczaj kojarzą się z licznymi promocjami, konkursami i gadżetami. Warto więc przy okazji jubileuszu firmy zorganizować mniejsze lub większe eventy dla potencjalnych klientów, jednak niezwykle ważne jest, aby takie działania zaplanować z dużym wyprzedzeniem.

    Czy jubileusz w formie gali to zły pomysł?

    Oczywiście, że nie! Zaproszenie do wspólnego świętowania w formie wieczornej imprezy z suto zastawionymi stołami i przygrywającym na scenie zespołem to także dobry sposób na obchody jubileuszu firmy. Warto jednak pamiętać, że to świętowanie powinno być prawdziwą celebracją i czymś wyjątkowym, a nie rutynowym spotkaniem w gronie kontrahentów czy pracowników. Bez względu na to kto weźmie udział w wydarzeniu, warto zadbać o to, aby przekazać gościom coś wyjątkowego i zorganizować dla nich event, w którym na co dzień nie mają okazji brać udziału.

    Niezwykle ważne jest, aby scenariusz obchodów jubileuszu został dostosowany do grupy odbiorców i zapewniał im rozrywkę, jakiej nie zaznają na typowych eventach. Program lojalnościowy, skrojony na miarę raport na temat branży, czy merytoryczna konferencja to tylko kilka z pomysłów na wykorzystanie okazji jubileuszu do zapewnienia korzyści zarówno gościom, jak i swojej firmie.

    Chcesz zobaczyć, jak wygląda gala jubileuszowa na wysokim poziomie? Sprawdź case study 20-lecia firmy De Dietrich i case study 25-lecia Press Glass.

    Dlaczego warto zorganizować jubileusz firmy?

    Jak już wcześniej wspomniano, jubileusz firmy może nieść za sobą coś więcej niż huczną imprezę wieczorową dla pracowników, kontrahentów i klientów. Warto wykorzystać tę okazję także do przyniesienia przedsiębiorstwu korzyści i przy okazji obchodów urodzin firmy, wyznaczyć konkretne cele, powiązane z założeniami marki. Z pewnością zorganizowanie nietypowych atrakcji, spotkań z ciekawymi ludźmi lub interesującej formy reklamy (takiej jak road-show) zostanie docenione zarówno przez potencjalnych klientów, jak i obecnych kontrahentów i współpracowników.

    Jeśli więc Twoim celem jest zorganizowanie jubileuszu, podczas którego zyska zarówno Twoja firma, jak i współpracujące z nią podmioty, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać – przychodzimy z pomocą! Podczas spotkania omówimy trzy wcześniej wspomniane, ważne aspekty, oraz zaproponujemy rozwiązania, które z pewnością będą miały powiązanie ze strategią employer brandingową, sprzedażową, czy marketingową Twojego przedsiębiorstwa. Napisz: konsultacje@stereomatic.pl lub wypełnij poniższy formularz, abyśmy mogli do Ciebie oddzwonić!

    Zadzwoń lub Napisz!