Launching marki internetowej i e-commerce Red Pike

Pod koniec 2017 roku rozpoczęliśmy prace nad stworzeniem nowoczesnej marki wędkarskiej Red Pike - e-commerce kierowany do wędkarzy, pasjonatów łowienia drapieżników. Zobacz jaką ścieżkę przeszliśmy i czym wyróżnia się e-sklep RedPike.pl

Przeczytaj więcej

Launching marki i e-commerce Red Pike
– kilka słów o firmie

Marka wędkarska Red Pike, jest obecnie częścią Stereomatic. W chwili obecnej marka i e-commerce są przygotowane na sprzedaż. 4 lata temu, kiedy zaplanowaliśmy powstanie Red Pike w naszym biznes planie zapisaliśmy konkretną datę, kiedy marka i e-commerce zostaną wystawione na sprzedaż. Był to listopad 2021 roku.

Od momentu powstania do dziś zupełnie od zera zbudowaliśmy i rozwinęliśmy jedna z najbardziej rozpoznawalnych wędkarskich marek w polskim internecie. Markę, która na tle konkurencji i innych firm wyróżnia się w wielu obszarach działania, będąc liderem w internetowej sprzedaży sprzętu wędkarskiego. Ale nie tylko sprzedaży, bo warto podkreślić bardzo dobre opinie klientów sklepu o naszej obsłudze, doradztwie, ekspresowym czasie wysyłki itd.

Red Pike
– początki powstania marki

Pomysł na powstanie Red Pike zrodził się w 2016 roku w głowie Damiana, współwłaściciela Stereomatic, który od dłuższego czasu szukał sposobu na rozszerzenie swoich kompetencji z zakresu e-commerce i pozyskanie praktycznej wiedzy w tym zakresie. Do tego jako wędkarza wkurzała go niska jakość obsługi klienta w sklepach wędkarskich, w których robił zakupy. Marzyło mu się zupełnie nowe podejście do klienta – wędkarza, oparte o doradztwie, wysokiej jakości obsłudze klienta i szybkiej wysyłce towaru do klienta. O bezproblemowym rozpatrywaniu zgłoszonej reklamacji nie wspominając.

Po wielomiesięcznej analizie i przygotowaniach, kapitał zgromadzony przez Stereomatic z realizacji eventowych, został zainwestowany w stworzenie Red Pike. Jednak od razu okazało się, że wyobrażenia co do prowadzenia własnego e-commerce bardzo mocno rozmijały się z rzeczywistością. Różnice pomiędzy doświadczeniem zdobytym we współpracy z firmami pracującymi w modelu B2B, a obsługą i problemami z jakimi boryka się obsługa klienta B2C we własnym e-commerce, były ogromne. Wszystko było inne, nowe, nie do końca zrozumiałe. Tworzenie strategii marketingowych dla B2B, eventów korporacyjnych, wyjazdów zagranicznych było zupełnie inne od prowadzenia własnego e-sklepu.

“Doświadczeniem zwykliśmy nazywać własną głupotę” – jak mawiała przed laty Józefa, babcia Damiana. Dlatego chcąc zdobyć praktyczne doświadczenie z zakresu e-commerce zespół Red Pike pod przewodnictwem Kamili i Damiana, stawiał sobie nowe wyzwania i realizował je z powodzeniem. Dlaczego?

Aby móc praktycznie, a nie teoretycznie doradzać innym właścicielom e-commerce w zakresie wsparcia sprzedaży, działań marketingowych, logistycznych, czy sprzedażowych. Nic nie jest bardziej cenne, niż wiedza zdobyta “w boju”, za którą zapłaciło się własnym czasem, pieniędzmi, nieprzespanymi nocami i siwymi włosami 🙂

Wybrane zdjęcia związane z marką Red Pike

Launching Red Pike
– efekt naszej pracy po 4 latach

Po 4 latach marka Red Pike została wystawiona na sprzedaż (szczegóły oferty, która została przygotowana na potrzeby pozyskania nowego właściciela znajdziesz TUTAJ). Rezultatem naszej pracy jest:

  • stworzenie nowoczesnej marki wędkarskiej na polskim rynku e-commerce z doskonałymi opiniami jego klientów
  • zastrzeżony znak towarowy
  • zgrany i współpracujący ze sobą zespół kompetentnych i pozytywnych ludzi
  • profesjonalnie działające biuro obsługi klienta (sprzedaż / posprzedaż)
  • procesy planowania i rozwoju sklepu wsparte narzędziami i procedurami opartymi o zwinne zarządzanie
  • magazyn fulfillment z najszybszą dostawą na rynku wędkarskim w Polsce (w aglomeracjach Warszawa, Katowice, Wrocław, Poznań, Łódź i Kraków nawet tego samego dnia)
  • przygotowana polityka zatowarowania, dobre relacje z dostawcami, przygotowany pre-order na 2022 rok
  • własna produkcja gadżetów i ubrań wędkarskich
  • wydawany już trzeci raz kalendarz wędkarski Red Pike z oryginalnymi grafikami
  • rozbudowany dział “Prezenty dla wędkarza” z ofertą przygotowaną pod kobiety tj. żony, córki, matki, siostry wędkujących mężczyzn
  • dział wędkarski dla dzieci z unikatową ofertą wędek dla najmłodszych
  • gotowy sklep internetowy postawiony na platformie IdoSell (IAI Shop)
  • gotowe kartoteki produktów
  • rozbudowana strategia marketingowa
  • wdrożony marketing automation (Edrone)
  • unikatowy program lojalnościowy dla klientów sklepu tj. Klub Red Pike
  • SEO / SEM
  • działania oparte o grywalizację  – działający od maja 2020 roku konkurs fotograficzny dla wędkarzy Grube Branie (www.grubebranie.pl)
  • trzeci co do wielkości profil sklepu wędkarskiego na FB w Polsce (ponad 21.000 osób – stan na 1.11.2021 roku)
  • strategia rozwoju marki przygotowana pod nowego właściciela i pełen know-how o rynku wędkarskim

Launching Red Pike 
– podsumowanie i referencje

Po 4 latach prowadzenia własnego e-commerce możemy powiedzieć, że nauczyliśmy się bardzo dużo. Nie umiemy wszystkiego, ale umiemy wiele. Naszą praktyczną wiedzą i doświadczeniem dzielimy się z innymi właścicielami e-commerce, aby pomóc budować wyjątkowe wyróżniki dla ich marek. Wyróżniki, które będą zachwycać ich klientów i które będą sprawiały, że świat będzie lepszy, ciekawszy i piękniejszy.

Jeśli mierzysz się z wyzwaniem związanymi z e-commerce np. z zakresu sprzedaży, marketingu, czy logistyki, umów się z nami na bezpłatną konsultację i opowiedz o swoich wyzwaniach w tym zakresie.

Prowadzisz e-commerce?

Szukasz wsparcia praktyków? Potrzebujesz praktycznej wiedzy kogoś, kto sam prowadzi e-commerce? Umów się na bezpłatną konsultację i przedstaw wyzwania, przed którymi stoisz.

Wyślij zapytanie

Posłuchaj Podcastu E Com On

    Subskrybuj Newsletter

    Zapisz się do naszego newslettera, aby być na bieżąco i nie przegapić nowych porcji wartościowej wiedzy z zakresu marketingu, eventów i e-commerce.



    Skontaktuj się z nami